Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@12:02:45 GMT

برآورد هزینه ساخت هر متر مسکن در طرح جدید دولت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۶۰۴۷

برآورد هزینه ساخت هر متر مسکن در طرح جدید دولت

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، در شرایطی که طرح‌های مسکن ملی در دولت قبل کامل نشد و از سوی دیگر نهضت ملی مسکن نیز تازه شروع شده، میزان قیمت تمام شده و به تبع آن آورده نقدی، به سوال جدی متقاضیان این طرح‌ها تبدیل شده است.

آن هم در شرایطی که طبق اعلام مسئولان وزارت راه، این دو پروژه در هم ادغام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره، دیروز جعفری، سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید، جزئیات جدیدی را درخصوص طرح مسکن دولت بیان کرد. به گزارش ایسنا، جعفری گفت: «طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی قیمت هر متر مربع واحد‌های نهضت ملی مسکن تقریبا چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است» وی همچنین افزود: پیشنهاد‌هایی برای مدیریت کاهش هزینه‌های مسکن در طرح بودجه ۱۴۰۱ به مجلس داده شده که اگر مصوب شود در حوزه مدیریت تولید زنجیره مصالح ساختمانی اتفاق مثبتی می‌افتد؛ تا مصالح با کیفیت و ارزان را برای نهضت ملی مسکن در نظر بگیریم.»

این اظهارنظر را شاید بتوان نخستین برآورد از هزینه طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد. ۱۲ دی ماه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هنوز به طور دقیق مبلغ آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مشخص نشده، گفته بود: «فکر می‌کنم متقاضیان شهر تهران اگر ۱۵۰ میلیون تومان بیاورند، می‌توانند در این طرح صاحب خانه شوند.» با توجه به این که وام نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان تعیین شده، بنابراین باید گفت که قیمت تمام شده واحد‌های تهران طبق رقمی که رستم قاسمی برای آورده متقاضیان بیان کرده، حدوداً ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

با این حال، رقم اعلام شده توسط سرپرست شهر‌های جدید، نشان می‌دهد که احتمالاً هزینه ساخت به عنوان مثال یک واحد ۸۰ متری (با مشاعاتی در مجموع ۱۱۵ متر) در تهران به حدود ۵۵۰ میلیون تومان خواهد رسید. در آن صورت آورده متقاضیان حدود ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود و در سایر شهر‌ها این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان خواهد رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی دولت سیزدهم ساخت مسکن نهضت ملی مسکن هزینه ساخت مسکن وزارت راه و شهرسازی مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی نهضت ملی مسکن میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در خصوص قسمتی از مطالبات به حق متقاضیان سه پیمانکار برای شش هزار واحد مسکونی در دست بررسی است و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که این بررسی‌ها ظرف چند روز آینده صورت خواهد گرفت. 
یوسف زاده افزود: این طرح با موانع زیادی از جمله موانع بانکی و فنی و مهندسی مواجه بود که در حال رفع شدن است.

او ادامه داد: طرح در مسیر تسریع قرار گرفته، دو پیمانکار فونداسیون را انجام داده‌اند و اینکه متقاضیان به دنبال تعیین تکلیف پول خود هستند، قطعا بررسی و تفکیک انجام خواهد شد. 
یوسف زاده گفت: انتظار است متقاضیان مدتی را صبوری کنند و تلاش ما نیز بر سرعت بخشیدن بر کار است و در صورت بروز مشکل با پیمانکار کیسون قطعا طرح تعیین تکلیف خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟