Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تاکنون مقامات سیاسی، امنیتی، نظامی و شخصیت‌های علمی و رسانه‌ای صهیونیستی متعددی از احتمال «فروپاشی اسرائیل» سخن گفته‌اند. نکته قابل توجه اینکه بسیاری از آن‌ها عامل اصلی نگرانی خود را بنیادهایی دانسته‌اند که رژیم صهیونیستی بر پایه‌ی آن‌ها بنا شده است. «بحران هویتی» عمده‌ترین نگرانی مشترک بسیاری از آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نوشتار به برخی اظهارنظرهای شخصیت‌های مختلف در این خصوص اشاره شده است.

مقاله «آری شاویط» تحلیلگر یهودی در روزنامه هاآرتص، یکی از موارد چنین تحلیل‌هایی است. او در این تحلیل با عنوان «اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد» نوشته است: «دیگر جای زندگی در کشور نیست و باید به سانفرانسیسکو یا برلین رفت. ممکن است از نقطه بی بازگشت عبور کرده باشیم و دیگر امکان پایان دادن به اشغال، توقف شهرک‌سازی و دستیابی به صلح، امکان اصلاح صهیونیسم، نجات دموکراسی و تجزیه کشور وجود نداشته باشد.»

«آری شاویط» سپس نوشت: «اگر یهودیت و اسرائیلی بودن دیگر دو ارکان اصلی هویت نباشند، در آن صورت باید با دوستان خداحافظی کرد و به سان فرانسیسکو یا برلین رفت. اسرائیلی‌ها از زمانی که به فلسطین آمدند، متوجه شدند که محصول دروغی هستند که جنبش صهیونیسم اختراعش کرده و برای این دروغ با انواع فریب و نیرنگ از یهودیت در طول تاریخ بهره برده و از جمله اینکه از ماجرای هلوکاست سوء استفاده و آن را بزرگنمایی کرده‌ است. آن‌ها فهمیدند که هیچ آینده‌ای در فلسطین ندارند و این کشور آن سرزمین موعودی نیست که بدون مردم باشد.»

او تأکید کرد که جنبش صهیونیسم توانست جهان را به اینکه فلسطین همان ارض موعود است و بنای موهوم «هیکل» در زیر مسجد الاقصی واقع شده قانع کند و اینگونه جنبش صهیونیسم از یک گرگ به بره‌ای تبدیل شد که از مالیات دهندگان آمریکایی و اروپایی تغذیه می‌کند تا جایی که به قدرت هسته‌ای تبدیل شد.

آری شاویط: جنبش صهیونیسم از یک گرگ به بره‌ای تبدیل شد که از مالیات دهندگان آمریکایی و اروپایی تغذیه می‌کند.

آرمان صهیونیسم شکست خورده است

«شائول آریل» ژنرال یگان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و کارشناس حوزه مناقشه اعراب-اسرائیل نیز در روزنامه هاآرتص نوشته است که رژیم صهیونیستی راهبردهایی را مبنای خود قرار داده که تحقق «آرمان صهیونیسم» در خاک فلسطین اشغالی را به شکست منتهی کرده و رژیم صهیونیستی در مسیر بر باد رفتن کامل این آرزو قدم بر می‌دارد.

او نوشت: جنبش صهیونیسم برای تأسیس کشور یهودی در خاک فلسطین سه راهبرد اساسی را در پیش گرفت و تمامی آن‌ها اکنون در حل درگیری و تحقق اهداف سه‌گانه اصلی جنبش صهیونیسم، یعنی «کشور اسرائیل»، «دموکراسی»، «سرزمینی با اکثریت یهود» به شکست منجر شده و در نتیجه یک برنامه سیاسی سوم به نام «راه‌حل دو دولتی» زاییده شده است.

«شائول آریل» تأکید کرد که عدم موافقت فلسطینی‌ها با ابتکار دونالد ترامپ، نشان داد که آن‌ها در به اصطلاح «صلح اقتصادی» یا «کاهش تنش» همراه نیستند و گذار از این شرایط چه از مسیر داوطلبانه یا قهرآمیز هیچ شانسی ندارد. او خطاب به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: « به نخست‌وزیر و دیگران که معتقدند زمان در میان مدت و بلند مدت به نفع ماست می‌گویم که شانسی نداریم.»

شائول آریل: تحقق «آرمان صهیونیسم» در خاک فلسطین اشغالی را به شکست منتهی شده است

این پژوهشگر حوزه مناقشه اعراب-اسرائیل، تأکید کرد: «اکنون [در اسرائیل] کسانی که خواهان دولت واحد هستند، این واقعیت را در نظر نمی‌گیرند که شرایط ترکیب جمعیتی در سال ۲۰۲۲ با افزایش پناهندگان فلسطینی که آرزوی بازگشت به کشورشان را دارند، به معنای تحقق آرزوی فلسطینی‌ها برای تشکیل حکومتی دموکراتیک یا اسلامی با اکثریت ثابت عرب است.  علی‌رغم پیچیده شدن اوضاع در مقایسه با سال ۱۹۴۷ ما شاهد طرح دوباره فدرالیسم اقتصادی یا کنفدرالیسم به انحاء مختلف هستیم که آرمان صهیونیسم را تهدید می‌کند.»

 نگرانی نتانیاهو از صد ساله نشدن رژیم صهیونیستی

در این میان شاید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی بالاترین مقام این رژیم است که تاکنون در خصوص زوال این رژیم ابراز نگرانی کرده است. او در تاریخ نهم اکتبر ۲۰۱۷ در جشن «سوکوت» یهودیان گفته بود: «تمامی تلاش خود را برای اینکه اسرائیل صدمین سالروز تأسیسش را ببیند به کار خواهم گرفت، اما این یک امر حتمی نیست. تاریخ به ما یاد داده است که حکومت مردم یهود بیش از هشتاد سال تاکنون دوام نیاورده است که مربوط به دوره حشمونیان است.» ( حکومت یهودی حشمونیان در قرن دوم میلادی با حمله امپراطوری روم به پایان یافت.)

نگرانی از فروپاشی رژیم صهیونیستی در میان بسیاری از سران امنیتی و اطلاعاتی این رژیم نیز وجود دارد و برخی از آن‌ها در مناسبت‌های مختلف به بیان نگرانی خود پرداخته‌اند. در این راستا «کارمی گیلون» رئیس سال‌های ۱۹۹۵ الی ۱۹۹۶ سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) می‌گوید: ادامه سیاست‌های ضد مسجد الاقصی به جنگ یأجوج و مأجوج علیه مردم یهود و در نهایت به ویرانی اسرائیل منجر می‌شود.» «مئیر داگان» رئیس اسبق سازمان تروریستی موساد نیز به شبکه ۱۲ عبری‌زبان گفته بود که از آینده «آرمان صهیونیسم» احساس خطر می‌کند. «افراییم هالوی» نهمین رئیس موساد هم در هفتادمین سالگرد تشکیل رژیم صهیونیستی گفته بود: «ما در آستانه فاجعه هستیم. در یک تاریکی قبل از ورود به جهنم به سر می‌بریم.»

نگرانی مقامات صهیونیست به آینده رژیم نامشروع خود در سال‌های گذشته بارها از خلال سخنان تهدیدآمیز آنان علیه ایران و جبهه مقاومت خود را به نمایش گذاشته است. آن‌ها هر بار برای خرید ترحم کشورهای غربی و دوشیدن بیش از پیش آن‌ها سعی کرده‌اند ایران را یک تهدید جهانی معرفی کنند؛ در حالیکه به اذعان بسیاری مقامات و تحلیلگران صهیونیستی همان‌طور که ذکر شد، عوامل فروپاشی این رژیم در درون آن نهفته است.

نهمین رئیس موساد: ما در آستانه فاجعه هستیم. در یک تاریکی قبل از ورود به جهنم به سر می‌بریم

در این راستا، «گادی آیزنکوت» ژنرال عالی‌رتبه صهیونیستی و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش این رژیم (از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۹) در ۱۹ ژانویه در مصاحبه‌ای گفت که شکاف در جامعه صهیونیستی از ایران و حماس برای رژیم تل آویو خطرناک‌تر است. «گادی آیزنکوت» که برای اولین بار از زمان بازنشستگی‌اش مصاحبه می‌کرد، گفت آن‌چه او را بیش از همه‌ چیز نگران می‌کند، اوضاع داخلی اسرائیل و عدم «همبستگی اجتماعی» در سرزمین اشغالی است. این ژنرال صهیونیستی افزود: «به نظر من شکاف در جامعه اسرائیل و آشفتگی حکمرانی و بی اعتمادی به نهادهای حاکمیتی و قضایی، بزرگترین تهدید برای آینده حکومت است.»

سال گذشته «یوال دیسکین» رئیس سابق شاباک در روزنامه یدیعوت احارونوت نوشت که درباره زوال رژیم صهیونیستی بنا به دلایل داخلی ابراز نگرانی کرد و نوشت: «بحران کرونا سوالی موجودیتی و استراتژیک را آشکارتر کرد و آن اینکه آیا اسرائیل از انسجام اجتماعی، انعطاف‌پذیری اقتصادی و قدرت نظامی و امنیتی که تضمین‌کننده موجودیت اسرائیل برای نسل آینده باشد، برخوردار است؟ منظورم روندهای جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی است که اساسا جوهره اسرائیل را تغییر داده و موجودیت آن را طی یک نسل با خطر مواجه خواهد ساخت.

همچنین جنگ ۱۲ روزه غزه و شورش بی سابقه فلسطینی‌های ساکن مناطق اشغالی ۱۹۴۸ مقامات صهیونیستی را دچار هراس شدید کرد و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی و بسیاری از مقامات این رژیم به طور علنی گفتند که خطر این شورش‌ها به مراتب بیشتر از موشک‌های حماس است و می‌تواند موجب فروپاشی رژیم اسرائیل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل نابودی اسرائیل آرمان صهیونیسم رژیم صهیونیستی آرمان صهیونیسم جنبش صهیونیسم نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال

مسئولان سابق و کنونی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ارتش این رژیم در عملیات‌های خود ضد حزب‌الله موفق نبوده است از مقامات اسرائیلی و به ویژه وزیر جنگ آن خواستند از توهم خارج شوند و واقع بین باشند و بدانند که وضعیت جبهه شمالی تا چه اندازه آشفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از انجام عملیات‌های پیشرفته کمی و کیفی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی طی چند هفته گذشته انتقادات مسئولان و شهرک نشینان صهیونیست از ارتش و کابینه این رژیم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و آنها به شکل مداوم درباره عواقب تشدید جنگ با مقاومت لبنان و وضعیت آشفته جبهه شمالی فلسطین اشغالی هشدار می‌دهند.

در همین زمینه «یعقوب عمیدور»  مشاور پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به ادعاهای اخیر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر که مدعی شده بود «اسرائیل نیمی از فرماندهان حزب الله را در جنوب لبنان حذف کرده است» گفت: این اظهارات گالانت بسیار مبالغه آمیز بوده و از او می‌خواهیم که در توهم زندگی نکند و واقع بین باشد.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از این مقام سابق اسرائیلی اعلام کرد که مقدار موشک‌ها و سایر تجهیزات نظامی پیشرفته که حزب الله در اختیار دارد بسیار زیاد است و اکنون زمان جنگ در شمال نیست. ما باید واقع بین باشیم و اسرائیل نمی‌تواند هم‌زمان در غزه و لبنان بجنگد.

وی افزود که تاکنون بیش از 80 هزار شهرک نشین اسرائیلی در جبهه شمال آواره شده‌اند که نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند و ما اصلا نمی‌دانیم که جنگ در این جبهه چگونه شروع شد و چگونه پایان خواهد یافت. واقعیت آن است که عملیات‌های اسرائیل تاثیر زیادی روی توان رزمی حزب الله نگذاشته و ورود به یک جنگ گسترده با حزب الله بسیار دشوار است و عواقب سنگینی دارد. آنچه که در دو طرف مرزهای لبنان و اسرائیل (فلسطین اشغالی) رخ می‌دهد عملیات‌های تاکتیکی است که هیچ تاثیر عملی و راهبردی نداشته است.

1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روزشهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفتضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله

از طرف دیگر رسانه‌های عبری گزارش دادند که از زمان آغاز درگیری‌ها در شمال حدود 4000 هزار راکت و 600 موشک ضد تانک از طرف حزب‌الله به اسرائیل شلیک شده است.

«گیورا زلاتس» رئیس شورای منطقه‌ای در الجلیل اعلی نیز به نوبه خود گفت که در حال حاضر شهرک های شمالی کاملا خالی شده و همه از آمدن به اینجا می‌ترسند. آنچه که گالانت اخیرا گفته و برخی تحلیلگران نظامی اسرائیلی می‌گویند هیچ اهمیتی برای ساکنان شمال که آواره شده‌اند ندارد. اسرائیل باید تصمیم بگیرد که چگونه ساکنان شمال را در تابستان به خانه‌هایشان برگرداند.

از طرف دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که هدف راهبردی اسرائیل عقب راندن نیروهای ویژه رضوان حزب الله از مرزهاست تا ساکنان شمال بتوانند به خانه‌های خود برگردند اما می‌بینیم که این هدف محقق نشده است. در حال حاضر شهرک‌های شمالی خالی بوده و بعد از گذشت بیش از نصف سال از جنگ هیچ چشم اندازی برای پایان درگیری‌ها در شمال دیده نمی‌شود.

بعد از عملیات‌های پیشرفته حزب‌الله طی هفته‌های گذشته و به ویژه حملات ترکیبی و نیز عملیاتی که دو روز قبل علیه مقر فرماندهی تیپ گولانی ارتش اسرائیل انجام داد و به اعتراف منابع عبری، تلفات چشمگیری میان افسران این تیپ به جا گذاشت، رسانه‌های صهیونیستی بار دیگر به اشتباه محاسباتی و شکست اطلاعاتی ارتش اشغالگر اعتراف و اعلام کردند که اسرائیل روی این مسئله حساب کرده بود که حزب‌الله عملیات‌های خود را از یک سطح و حد خاصی بالاتر نخواهد برد اما اتفاقی که طی دوره اخیر شاهد آن بودیم کاملاً عکس این تصور است و همین مسئله اسرائیل را در برابر گزینه‌های سختی قرار می‌دهد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از تحلیلگران نظامی خود اعلام کرد که رسیدن پهپادهای حزب‌الله به شمال عکا یعنی «ما قبل از حیفا» باتلاقی را که ارتش اسرائیل در عرصه‌های مختلف از جمله جبهه لبنان با آن مواجه است، عمیق‌تر می‌کند؛ جایی که اسرائیل در قطع ارتباط میان جبهه جنوب لبنان و غزه به‌طور کامل شکست خورد و نتوانست نیروهای حزب‌الله را وادار به عقب‌نشینی از مرزهای فلسطین اشغالی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال