Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحوم صافی گلپایگانی زندگی زاهدانه‌ای داشت و برای دفتر خود تشکیلات آنچنانی برپا نکرده بود. در مسئله بیت‌المال مراقبت خاصی داشتند تا سهم سادات و یا وجوهات به درستی و در جای خود مصرف شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله محمدحسن فاضل گلپایگانی (زالی) عضو خبرگان رهبری به مناسبت ارتحال مرجع عالی‌قدر اسلام آیت الله صافی گلپایگانی پیامی را به شرح ذیل به خبرگزاری تسنیم ارائه داد:

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از جمله مراجعی هستند که حق زیادی بر گردن ما دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شناخت نزدیکی که از ایشان داشتم، این مرجع بزرگوار را هم اهل علم و هم اهل عمل یافتم.

در مقام علم و دانش و فرزانگی درخشید و خود نیز بسیار اهل مطالعه بود. از شاگردان خاص مرحوم آیت الله بروجردی، آیت الله گلپایگانی و نیز آیت الله حجت شناخته می‌شدند. طی عمر پر برکتشان بیش از 80 جلد کتاب نوشتند.

در مقام عمل، بسیار مقید به امر به معروف و نهی از منکر بودند و در این مسیر به تعبیر آیه54 سوره مائده «لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ»، از سرزنش هیچ سرزنشگری نهراسید تا حدی که در دوران حیاتشان افرادی را گماردند تا بر اخبار رسانه‌ها، مبلغان و رویدادهای داخلی و خارجی نظارت داشته باشند؛ در این باره توجهی به ناراحتی و خوشی دیگران نداشتند و این دو امر را فریضه الهی می‌دانستند. آیت‌الله صافی آنجا که مطلب ناحقی می‌شنیدند در قالب بیانیه یا یادداشت تذکر می‌دادند و منکراتی که در داخل یا خارج که مرتبط با کشورمان بود، به صورت ویژه پیگیری می‌کردند. تمام اینها از روحیه پیگیر بودن و با نشاط بودن ایشان ناشی می‌شد.

مرحوم صافی گلپایگانی اشراف عجیبی به رویدادهای جامعه داشتند و گاهی شخصاً با مسئولان دیدار یا به صورت تلفنی صحبت داشتند. از احوال افراد و نزدیکان خود غافل نبودند و آن زمان که حال بنده ناخوش بود، خودشان به صورت تلفنی با بنده صحبت کردند و جویال حال شدند.

در مسئله بیت‌المال مراقبت خاصی داشتند تا سهم سادات و یا وجوهات به درستی و در جای خود مصرف شود. خیلی مراقب بودند این اموال در دست رهزنان نیفتد. خود آن مرحوم نیز زندگی زاهدانه‌ای داشت و برای دفتر خود تشکیلات آنچنانی برپا نکرده بود. آیت‌الله صافی در مدرسه و دفتر خود از همان امکانات زمانِ آیت الله گلپایگانی استفاده کرد و در برپایی مدرسه این استاد بزرگوار خویش تلاش مجدانه‌ای داشت و امروز این مدرسه پایگاه اساتید برتر حوزه علمیه قم شناخته می‌شود. 

از ویژگی بارز ایشان دلباختگی به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها و امام زمان عجل الله تعالی فرجه بود و در این راستا کتب زیادی نوشت که از مشهورترین آنها کتاب منتخب‌الأثر با محوریت احادیث امام مهدی (عج) است. امیداوریم خداوند ایشان را با اولیای خود محشور کند و این ضایعه اسفبار را بار دیگر به تمام مردم ایران و علمای حوزه و بیت معظم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

پیام تسلیت آیت‌الله مکارم‌شیرازی/ ‌آیت‌الله صافی منشأ خدمات زیادی برای اسلام و انقلاب بودروایت تسنیم از یک قرن زندگی آیت‌الله صافی‌ گلپایگانی/ از تدوین قانون اساسی تا مدافع غیور حریم اهل‌بیت(ع)‌ + سوابق

انتهای‌پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی صافی گلپایگانی آیت الله صافی دفتر خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/نمونه طنزپرداز متعهد به روایت رهبر انقلاب

رهبر انقلاب: مرحوم صابری (گل آقا) به معنای واقعی کلمه آدم متعهدی بود. او از جمله کسانی بود که قدر انقلاب را می دانست. به مناسبت سالروز درگذشت مرحوم کیومرث صابری فومنی

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • فیلم/نمونه طنزپرداز متعهد به روایت رهبر انقلاب
  • یکی از دیدار‌های خصوصی مرحوم صابری با رهبر انقلاب + فیلم
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • به احترام «معلم» برپا ...
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح