Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@09:19:07 GMT

برپایی نمایشگاه لباس اقوام در بنیاد ایران‌شناسی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۶۳۸۵

برپایی نمایشگاه لباس اقوام در بنیاد ایران‌شناسی

نمایشگاهی از لباس اقوام ایرانی به همت شهین ابراهیم‌زاده پزشکی، هنرمند و پژوهشگر حوزه دوخت‌های سنتی و لباس اقوام به میزبانی بنیاد ایران‌شناسی برپاشده است.

به گزارش ایمنا، شهین ابراهیم‌زاده پزشکی، هنرمند و پژوهشگر حوزه دوخت‌های سنتی و لباس اقوام بابیان اینکه در این نمایشگاه ۲۵ لباس اقوام مختلف ایرانی را در معرض نمایش قرار داده و همه آن‌ها را در سال‌های اخیر طراحی کرده است، گفت: مهم‌ترین هدف من، ایجاد فرصتی به‌منظور آشنایی هر چه بیشتر نسل نوجوان و جوان با لباس اقوام ایرانی است چراکه در شرایط کنونی حتی با سفر به مناطق مختلف ایران ممکن است لباس‌های اصیل مردم آن مناطق را مشاهده نکنیم چراکه به‌جز معدود استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، بندرعباس و کردستان، مردم دیگر مناطق کمتر از لباس‌های محلی خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم تأسیس موزه دائمی لباس اقوام تصریح کرد: پوشاک یکی از مظاهر ارزشمند برای نمایش ریشه‌های فرهنگی کشورها است و بارها در فرصت‌های مختلف بر این مهم تأکید کرده‌ام که تأسیس موزه دائمی لباس اقوام یک ضرورت مهم به شمار می‌رود و نباید از آن غفلت کرد.

پزشکی افزود: دوخت‌های سنتی، سوزن‌دوزی‌ها و قلاب‌دوزی‌ها زبان پوشاک اقوام ما هستند و اگر بخواهیم به هرکدام از نمادها و نشانه‌های موجود در این لباس‌ها بپردازیم، دانشنامه‌ای غنی از این آثار به دست می‌آید که در این خصوص از مدت‌ها قبل، پژوهش‌های اولیه و مدخل نویسی این کتاب انجام‌شده و در صورت حمایت مادی و معنوی هر یک از نهادهای فرهنگی کشور ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بخش‌هایی مانند بنیاد ایران‌شناسی، این مهم محقق خواهد شد.

این هنرمند و پژوهشگر حوزه دوخت‌های سنتی و لباس اقوام تأکید کرد: لباس اقوام ایرانی با تأثیرپذیری از شرایط تاریخی، سیاسی و جغرافیایی در ادوار مختلف توسط هنرمندان فرهیخته طراحی و دوخته‌شده‌اند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه لباس اقوام ایرانی تا بیست‌ویکم بهمن‌ماه در بنیاد ایران‌شناسی برپا خواهد بود.

کد خبر 552671

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نمایشگاه لباس اقوام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بنیاد ایران شناسی لباس اقوام ایرانی دوخت های سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی است که تا ۱۲ اردیبهشت ماه، شرکت‌ها و بازرگانان از کشور‌های مختلف دنیا، اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برند‌های صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان