Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده پاسخ روسیه به پیشنهادهای قبلی واشنگتن در زمینه تضمین‌های امنیتی را دریافت کرده و متعهد به ادامه گفتگوها برای حل و فصل این مسائل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "جان سالیوان"، سفیر ایالات متحده در مسکو چهارشنبه هفته گذشته با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه، پاسخ کتبی واشنگتن به پیشنهادات طرف روسی در زمینه تضمین‌های امنیتی را به مقامات مسکو تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر نمایندگی روسیه در مقر ناتو در بروکسل نیز پاسخ کتبی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو را دریافت کرده است.

آمریکا و ناتو خواستار آن هستند که متن پاسخ آنها به پیشنهادات طرف روسی نباید منتشر شود. البته مقامات مسکو یادآور شدند که در این اسناد نگرانی‌های طرف روسی از سوی واشنگتن و بروکسل در نظر گرفته نشده است. "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مواضع مسکو درباره تضمین‌های امنیتی تغییر نخواهد کرد، اعلام کرد که پاسخ شرکای غربی به پیشنهادات امنیتی مسکو اکنون در حال بررسی است و اولین ارزیابی‌ها از ان انجام شده است.

خبرگزاری «اینترفکس» در این رابطه گزارش داد، صبح امروز، سه شنبه، روزنامه "واشنگتن پست" به نقل از یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که ایالات متحده پاسخ روسیه به پیشنهادهای قبلی واشنگتن در زمینه تضمین‌های امنیتی را دریافت کرد.

این مقام گفت: «ما می توانیم تأیید کنیم که پاسخ کتبی از طرف مسکو را دریافت کردیم. ایالات متحده کاملا متعهد به ادامه گفتگوها برای حل و فصل مسائل امنیتی است و به رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای خود، از جمله با طرف اوکراینی نیز ادامه خواهد داد.»

وی در پایان یادآور شد: «مذاکرات علنی مفید نخواهد بود، بنابراین اگر روسیه بخواهد در خصوص پاسخ خود صحبت کند، آن را به عهده خود آنها می‌گذاریم.»

این در حالی است که روز دوشنبه، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده منتظر پاسخ مسکو به پیشنهادات واشنگتن درباره تضمین‌های امنیتی است و این مسئله در هفته جاری و در جریان مذاکرات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده بررسی خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کردکه این کشور قصد ندارد ماهیت تحریم‌ها علیه روسیه را از قبل فاش کند تا مسکو نتواند اثر آن را کاهش دهد.

در عین حال، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که دولت ایالات متحده فهرست تحریم‌هایی را در صورت «تهاجم» روسیه به اوکراین تهیه کرده است که شامل تحریم برخی مقامات دولتی و اعضای خانواده‌های آنها نیز می‌شود. به گفته وی، بسته تحریمی جدید به طور مشترک با متحدان و شرکای اروپایی تهیه شده و نکته کلیدی این است که ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه چگونه به واکنش آمریکا به پیشنهادهای امنیتی روسیه نگاه می‌کند.

آمریکا و ناتو پاسخ کتبی خود به پیشنهادات امنیتی روسیه را به مسکو تحویل دادندمخالفت آمریکا با برخی پیشنهادات روسیه درباره تضمین‌های امنیتیآلمان درخواست روسیه برای تضمین‌های امنیتی را قابل درک خواند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه تضمین های امنیتی وزارت امور خارجه ایالات متحده خارجه آمریکا پاسخ کتبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صدد است تا مسکو را به سوی رقابت تسلیحاتی بکشاند.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه صادره خود در این ارتباط ادامه داد: ناتو به دنبال کشاندن روسیه به یک رقابت تسلیحاتی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که ناتو با برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای کشورش، سعی دارد مسکو را تحت فشار قرار داده و پای این کشور را به یک رقابت تسلیحاتی بکشاند تا از این طریق ظرفیت رزمی آن را محدود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها در این مسیر هرگز موفق نخواهند شد.

این در حالیست که وی پیشتر رزمایش ناتو در فنلاند که ۲۶ آوریل (دیروز هفتم ادریبهشت ماه) آغاز شد را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده بود.

زاخارووا در این خصوص تاکید کرده بود: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد. هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا گفته بود که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم قرار دارند.»

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از ۲ سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو را صادر کرد.

کد خبر 6090224

دیگر خبرها

  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند