Web Analytics Made Easy - Statcounter

صباغیان گفت: آنچه که در زمان حکومت شاهنشاهی بر ملت ایران گذشت، یک قطعه سیاه و تاریک و ظلمانی و به دور از عدالت و انسان دوستی بود. رژیم ستم شاهی پهلوی تمام عیار در خدمت آمریکا و اسرائیل و انگلیس قرار داشت و از پادشاه گرفته تا زیردستان و وزرا، هیچ اختیاری از خود نداشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن صباغیان امام جمعه  زیرکوه در گفتگو با خاورستان، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهارکرد: دهه فجر برجسته ترین فراز تاریخ سیاسی کشور و نقطه طلوع جایگاه عظیم و بی بدیل پیروزی انقلاب است که باید به بهترین وجه گرامی داشته شده و برای همه مردم تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم گفتمان سازی و تبیین دستاوردهای انقلاب، گفت: در این ۴۳ سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، دستاوردهای انقلاب اسلامی حقیقتاً معجزه آسا و کم نظیر است. جمهوری اسلامی از اول انقلاب تاکنون، در مقابل تمام استکبار به ویژه شیطان بزرگ و ظالم بی چون و چرای جهان؛ یعنی آمریکا قرار داشته، اما در عین حال با تمام توان ایستاده است و دستاوردهای عظیمی در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی، دفاعی، پزشکی هسته ای، نانو، کشاورزی و همچنین ایجاد زیرساخت های آب، برق، گاز، تلفن، جاده و … داشته است.

امام جمعه زیرکوه بیان کرد: در ابتدای انقلاب هیچ کس باور نمی کرد که یک روزی در دورترین روستاهای مرزی ایران که شاید کمتر از ۱۰ خانوار جمعیت دارد، زیرساخت های آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت، خانه بهداشت و سایر امکانات وجود داشته باشد، اما امروز به برکت انقلاب این زیرساخت ها و خدمات رسانی ها انجام شده و فاصله اجتماعی و رفاهی بین شهرها و دورترین روستاها به حداقل رسیده است.

صباغیان عنوان کرد: امروز بزرگترین وظیفه همه مسئولین و مردم این است که به جهاد تبیین روی آورند و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی را بیان کنند. در واقع باید مهم ترین رویکرد همه مجاهدان، در جبهه جهاد تبیین تعریف می شود.

وی همچنین با تاکید بر تبیین جنایت ها، خباثت ها و خیانت های رژیم ستم شاهی پهلوی، گفت: آنچه که در زمان حکومت شاهنشاهی بر ملت ایران گذشت، یک قطعه سیاه و تاریک و ظلمانی و به دور از عدالت و انسان دوستی بود. رژیم ستم شاهی پهلوی تمام عیار در خدمت آمریکا و اسرائیل و انگلیس قرار داشت و از پادشاه گرفته تا زیردستان و وزرا، هیچ اختیاری از خود نداشتند.

درآمدهای نفتی ایران صرف تجملات و خوش گذرانی می شد

امام جمعه زیرکوه بیان کرد: رضاخان و محمدرضا پهلوی هیچ استقلالی از خود نداشتند و تنها موظف به اجرای دستوراتی بودند که اربابان شان برایشان دیکته می کردند، به همین خاطر تمام ثروت کشور بخصوص نفت، در اختیار استکبار جهانی بود، اما مردم در فقر و تنگدستی به سر می بردند.

صباغیان افزود: در این دوران بخش بزرگی از درآمدهای نفتی و غیرنفتی صرف تجملات، خوش گذرانی ها، عیاشی ها و حرمسراهای خودشان و بخش دیگر هم سهم اربابانشان بود و در مقابل مردم این کشور ثروتمند از بیت المال کم بهره یا بی بهره بودند. اما به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی، استقلال، آزادی و رفاه و عدالت نسبی، عزت و اقتدار نصیب ملت شد.

وی اظهارکرد: پیشرفت انقلاب اسلامی در مقایسه با کشورهایی که تجربه این چنین انقلابی را دارند، از جمله انقلاب کبیر در فرانسه، در سطوح مختلف قابل مقایسه است. انقلاب اسلامی ایران در تمام عمر چهل ساله اش؛ با تحریم های ظالمانه و محدودیت های بسیار زیادی از طرف دشمنان انقلاب روبرو بوده است و به نوعی تمام استکبار اعم از آمریکا، کشورهای غربی، اسرائیل و بعضی از نوکرانشان در منطقه، با همه توان اقتصادی، نظامی، فرهنگی و رسانه‌ای در مقابل ایران ایستادند.

ادامه تهاجمات علیه انقلاب اسلامی بدون یک روز توقف

امام جمعه زیرکوه افزود: در تمام این  ۴۰ سال استکبار جهانی با تمام تهاجمات از جمله جنگ سخت  و نیمه سخت، جنگ سرد و بعد از آن هم جنگ نرم، جنگ رسانه‌ای و روایتی و جنگ ایجاد شبهه در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفته، بطوری که از اول انقلاب تا کنون تمام این تهاجمات حتی برای یک روز هم متوقف نشده است.

صباغیان گفت: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم؛ علی رغم وجود این مشکلات، تحریم ها و تهدیدها، پیشرفت های ایران در مقایسه با کشورهایی که وابسته به غرب و  آمریکاهستند، بسیار چشمگیر و قابل توجه است. اکنون ایران به یک خودکفایی رسیده است که در هیچ یک از کشورهای منطقه، این خودکفایی وجود ندارد. در حالی که اگر این کشورها یکسال تحریم شوند، دیگر نمی‌توانند به حیات خودشان ادامه دهند.

وی تصریح کرد: حتی اگر این تحریم های ظالمانه برعلیه خود آمریکا هم  به کار گرفته می شد، تا به حال همه آنها به گور می شدند، ولی ایران اسلامی هر سال سربلند تر از سال قبل بوده و جایگاه سیاسی و اجتماعی اش در تمام جهان قابل توجه است.

او افزود: به اذعان صاحبان اندیشه؛ امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک قدرت مطرح در مقابل استکبار قلمداد می شود.

جهاد تبیین با رویکرد دشمن شناسی و بصیرت یابی

امام جمعه زیرکوه گفت: آنچه در انقلاب اسلامی به عنوان یک سیاست کلی مطرح است، این است که عدالت اجتماعی در تمام سطح کشور و استان ها رعایت شود ولی به جهت بعضی رویکرد های غلط در دولت های گذشته که خلاف نظر رهبر معظم انقلاب و امام جامعه بوده، ممکن است در برخی از مناطق مشکلاتی وجود داشته باشد.

صباغیان با تاکید بر ضرورت حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲بهمن، افزود: بی تردید تمام معادلات دشمن و شیطان بزرگ آمریکا بر مبنای نسبت حضور مردم در راهپیمایی این روز رقم می خورد و به همین دلیل تاثیر حضور مردم در این راهپیمایی، در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی چه در خارج وچه در داخل کشور، برکسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: هنر مسئولان و مردم ایران اسلامی این است که ضمن حضور باشکوه در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، جهاد تبیین با رویکرد دشمن شناسی و بصیرت یابی و ترسیم روشن عدالت، شرافت، انصاف و تلخ کامی گرسنگان و مظلومان و مستضعفان جهان که مغضوب استکبار و قدرت های شیطانی  و پول و زرپرستان دنیا قرار گرفته اند، است.

او بیان کرد: علاوه بر برگزاری برنامه های مختلف و متعدد طی دهه فجر، بهترین و ارزشمندترین کار؛ گرامی داشتن شهدا، جانبازان، آزادگان ،ایثارگران و خانواده های آنان به عنوان مشعل داران تاریخ و رهروان حقیقی راه اولیا و درس گرفتن از آنهاست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه زیرکوه جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی پیامی عنوان کرد: ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام را از کارگران سختکوش ایران در منظر همگان قرار داده است.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی به شرح زیر است:

فرارسیدن یکم ماه می میلادی روز جهانی کارگر که امسال با ۱۲ اردیبهشت، سالروز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عجین گردیده، را به همه تلاشگران متعهد و سختکوش عرصه آبادانی و پیشرفت کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

نقش‌آفرینی مؤثر و تعیین‌کننده جامعه کارگری در مقاطع سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، از حضور تکلیف مدارانه در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۱۴ هزار شهید والامقام گرفته، تا مجاهدت خستگی‌ناپذیر و ایستادگی در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای خصمانه دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از کارگران سختکوش ایران اسلامی در منظر همگان قرار داده است.

در این برهه حساس کنونی که با تدبیر و دوراندیشی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «ادام الله ظله الوارف» باورِ توان و ظرفیت‌های بی‌بدیل داخلی و خودکفایی در عرصه‌های مختلف در برابر فتنه‌های اقتصادی دشمن، به عنوان اولویتی مهم قرار گرفته، کارگران خدوم و زحمت‌کش ایران اسلامی به عنوان سنگرنشینان خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی بیشترین نقش را در به حرکت درآوردن چرخه تولید، توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌نماید.

اینجانب ضمن قدردانی و پاسداشت مجاهدت و تلاش های ارزنده کارگران عزیز و خانواده های محترمشان که با همدلی، ایثار و تحمل سختی‌ها سهم برجسته ای در پیمودن مسیر عزت و استقلال ایران اسلامی بر دوش دارند، انتظار می‌رود در سالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته است، کارگران به عنوان رکن اصلی جهش تولید، کماکان با تکیه بر مبانی اعتقادی و ارزش های اسلامی و با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و خلق آثار ماندگار، زمینه رشد و بالندگی کشورمان را در تحقق حماسه عظیم اقتصادی فراهم سازند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود