Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - مسابقات ورزش‌های پهلوانی و زروخانه‌ای قرار بود بهمن ماه امسال در اصفهان برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و انصراف ۴ کشور از این رقابت ها، فدراسیون ورش‌های زورخانه‌ای کشورمان تصمیم گرفت مسابقات جام جهانی را با یک ماه تاخیر و در سه روز از اواسط اسفند ماه به میزبانی تهران و در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زروخانه‌ای گفت: ابتدا قرار بود مسابقات جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در اصفهان برگزار شود، اما به خاطر شرایط کرونا ۴ کشور اعلام کردند که نمی‌توانند به ایران بیایند. به همین خاطر و با هماهنگی‌هایی که با فدراسیون جهانی صورت گرفت، قرار شد روز‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

ورزش‌های زورخانه‌ای یکی از اصیل‌ترین ورزش‌هایی است که ریشه آن در ایران نهفته شده است. هر چند کشور‌های دیگر هم، چون عراق و کره جنوبی در این سال‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته و پا به پای ایران جلو آمدند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای خبر داد که کشور‌هایی از ترکیه، کویا، جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان، کنیا، اکوادور، کره جنوبی و اوکراین قرار است نیمه اسفند به ایران آمده و در مسابقات جام جهانی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید

تغییر کاربری زورخانه‌ها در راستای درآمد زایی/ خط قرمز کرونا روی گود‌های پهلوان خیز!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون ورزش های زورخانه ای مهرعلی باران چشمه ورزش های زورخانه ای مسابقات جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!

به گزارش "ورزش سه"، چندی قبل بود که خبری در خصوص قهرمانی یک ورزشکار در رشته فیتنس چلنج با وزن 118 کیلوگرم منتشر شد! البته این ورزشکار در زمان مسابقه 118 کیلو نبود و با حدود 6 ماه تمرین و کاهش وزن 35 کیلوگرمی توانسته بود آمادگی حضور در مسابقات داخلی و بین المللی را کسب کند.

سید مجید قریشی که سال گذشته در مسابقات جهانی قرقیزستان با 40 سال سن یک طلا و دو برنز در بخش های مختلف رشته فیتنس چلنج کسب کرد، دو مسابقه دیگر را هم در سال 1402 تجربه کرد. این ورزشکار که حالا با 73 کیلوگرم وزن و 45 کیلو کاهش وزن نسبت به آغاز ورزش خود، برای مسابقات بین المللی رومانی می شود، یک نقره در جام جهانی اسپانیا و دو برنز در مسابقات بین المللی ترکیه کسب کرد.

قریشی با اشاره به اتفاقاتی که سال گذشته برایش رخ داد، گفت: "سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشتم و چندین مدال در مسابقات بین المللی و جهانی کسب کردم. من تازه انگیزه گرفته ام و در 41 سالگی می خواهم به خیلی از افراد به ویژه آنهایی که اضافه وزن دارند، ثابت کنم که هیچ وقت برای شروع کردن ورزش حتی در سطح قهرمانی دیر نیست."

وی که حالا به عرصه داوری هم ورود کرده، اضافه کرد: "در کنار ورزش توانستم دوره های داوری را هم پشت سر گذاشته و بعد از قبولی در تست های مدنظر دفترچه داوری بین المللی را هم بگیرم. دو هفته دیگر به رومانی می روم و آنجا هم به عنوان داور حاضر خواهم بود. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2024 در مغولستان و قهرمانی جهان به میزبانی ایران هم از دیگر برنامه هایم برای سال جاری است."

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان