Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:31:21 GMT

حیاتی: هنوز نفهمیدم چرا ممنوع‌الفعالیت شدم

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۷۰۰۵

حیاتی: هنوز نفهمیدم چرا ممنوع‌الفعالیت شدم


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا حیاتی گوینده باسابقه بخش‌های خبری درباره‌ وعده‌ رییس صداوسیما مبنی بر باز بودن درهای تلویزیون به روی سرمایه‌هایش و مطالبه جدی مردم در این زمینه، در پاسخ به اینکه آیا با او در این ارتباط صحبتی شده است، اظهار کرد: خیر، در این زمینه با من صحبتی نشده است.

او گفت: تلویزیون خانه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بخش بیشتر عمرم را در تلویزیون و در جام‌جم گذرانده‌ام. اصلا این واژه ممنوع کردن فعالیت درست نیست. البته ممنوع کردن من که یکی از عجیب‌ترین ممنوع کردن‌هاست که نمی‌دانم دلیلش چه بود و هیچ‌وقت هم هیچ‌کس به من نگفت که علت ممنوع‌الفعالیت شدن من چیست.

حیاتی افزود: جالب است در دیدارهایی که با برخی از معاونان صداوسیما داشتم، می‌گفتند خیر شما ممنوعیتی ندارید، اما در عمل وقتی برنامه‌ای پیشنهاد می‌شد، جلوی کار ما را می‌گرفتند.

این گوینده خبر در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط حضورش در تلویزیون فراهم شود، تمایلی به بازگشت دارد یا خیر، پاسخ داد: من خودم نباید پیش‌قدم شوم. آن‌ها باید پیش‌قدم شوند و اگر بخواهند، باید تماس بگیرند که من به تلویزیون برگردم. نه تنها من بلکه هر پیشکسوت و هر هنرمند قدیمی، تلویزیون خانه‌اش است و حق دارد برود به خانه‌اش سر بزند.

حیاتی با اشاره به قانون سازمان صداوسیما مبنی بر جلوگیری از ورود بازنشسته‌ها به محل جام‌جم، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بازنشسته‌ها را به سازمان راه نمی‌دهند. بازنشسته‌ها اگر بخواهند دیداری با همکارانشان داشته باشند، اجازه ندارند وارد ساختمان صداوسیما شوند. کارت‌های بازنشستگی، گیت‌ها (درهای ورودی) را باز نمی‌کند.

او تاکید کرد: درست است که از لحاظ ضوابط کار اداری بازنشسته شده‌ایم، اما کار مجری، هنرمند، خواننده، آهنگساز و به طور کلی هر فردی که در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه است، بازنشستگی نمی‌شناسد. تا موقعی که توانایی دارد و تا وقتی مردم دوستش داشته باشند و بخواهند برنامه داشته باشد، هنرمند می‌تواند کار خودش را ادامه دهد. مگر اینکه ناتوان شود یا مردم او را نپذیرند و علاقه‌ای به کارش نداشته باشند. یک نقاش تا وقتی دستش نمی‌لرزد نقاشی می‌کند، یک موزیسین تا وقتی توان دارد آهنگسازی می‌کند، یک بازیگر هم تا آخر عمرش در نقش‌های متفاوت بازی می‌کند. اینکه بخواهند کسی را از کار هنری محروم کنند، حتی حرفش هم خنده‌دار است.

محمدرضا حیاتی (متولد ۱۳۳۴ در آبادان) تا سال ۱۳۹۹ گوینده خبر بوده است. او برخی از مهم ترین اخبار ایران، مانند خبر رحلت امام خمینی(ره) را گزارش کرده‌ است.

حیاتی دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او کار خود را از سال ۱۳۶۰ و از رادیو و در یک برنامه اجتماعی آغاز کرد و مدتی هم در بخش نمایش‌نامه‌های رادیویی فعال بود. او کار گویندگی خبر در تلویزیون را از صداوسیمای مرکز خوزستان شروع کرد.

حیاتی در ۲ تیرماه ۱۳۹۴ در ۵۹ سالگی، پس از ۳۴ سال گویندگی بازنشسته شد، اما با موافقت رئیس سازمان صدا و سیما به فعالیت خود در این سازمان (گویندگی) ادامه داد. اما در خرداد ۱۳۹۹ و پس از مصاحبه‌ای که در آن خود را یکی از ارادتمندان به خواننده‌ای خارج از ایران معرفی کرد، از طرف صدا و سیما کنار گذاشته شد و تاکنون نیز دلیل کنار گذاشته شدنش رسما به وی اعلام نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی گوینده خبر ممنوع الفعالیت مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رییس آموزش و پرورش بافق در آیین تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان گفت: به مناسبت روز معلم، معلمان بازنشسته و معلمان شاغل شهرستان در مدت دو روز، تجلیل می‌شوند. 

خواجه‌ای افزود: در روز اول ۶۸ معلمی که در سال تحصیلی جاری بازنشسته شدند، تجلیل شدند و در روز دوم هم از ۶ معلم نمونه و ۶ معلم ماندگار استانی و شهرستانی تجلیل می‌شود.

وی گفت: سخنرانی، اجرای سرود، دکلمه، اجرای ورزش باستانی و... از برنامه‌های آیین گرامیداشت معلمان در بافق است. 

آیین تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق با حضور رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آیین تقدیر از ۳۰ معلم بازنشسته زنجان توسط خبرگزاری تسنیم
  • مراسم تجلیل از ۳۰ معلم بازنشسته زنجانی
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهر درگذشت + عکس | او در چه سالی بازنشسته شده بود؟
  • سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو+فیلم
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق