Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:18:54 GMT

مسکو هنوز پاسخی به پیشنهادات آمریکا نداده است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۷۰۵۱

مسکو هنوز پاسخی به پیشنهادات آمریکا نداده است

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که مسکو هنوز به پیشنهادات آمریکا و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی پاسخی نداده است و پیام «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در خصوص درک اصل تفکیک ناپذیری امنیت توسط همکاران غربی است.

وی در این باره گفت: لاوروف پیام هایی به همکاران عضو ناتو از جمله «آنتونی بلینکن» (وزیر خارجه آمریکا) فرستاد مبنی بر اینکه ناتو چگونه اصل اساسی و کلیدی تقسیم ناپذیری امنیت را که ما به آن اشاره می کنیم درک می‌کند و هیچ پاسخی به این پیام از سوی غرب و از جانب هیچکس داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، طرح کردن این موضوع به این صورت که ما به عنوان واکنش به (پاسخ) آنها پیامی مکتوب فرستادیم، اشتباه است.

دیپلمات ارشد مذبور در این باره ادامه داد: ما به تحلیل پاسخ های کتبی آنها ادامه می دهیم و به موازات آن، ما این سؤال را در قالب درخواست وزیر از همکاران در ناتو، پرسیدیم. چیز دیگری به صورت مکتوب ارسال نشده است. پاسخ تلفیقی ما در حال آماده شدن است.

همچنین «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این باره گفت که مسکو هنوز پاسخی در مورد تضمین های امنیتی به ایالات متحده ارسال نکرده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که مسکو به پیشنهادات ارسال شده از واشنگتن پاسخ داده است، اما مذاکره در فضای عمومی بی فایده است، بنابراین جزئیات آن فعلا علنی نخواهد شد.

وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود: ما نه تنها به دنبال تضمین‌ها و تعهدات سیاسی «روی کاغذ»، بلکه ضمانت‌های الزام‌آور قانونی نیز خواهیم بود که امنیت را در کل قاره اروپا با در نظر گرفتن کامل و برابر منافع مشروع فدراسیون روسیه تضمین می‌کند.

همچنین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اشاره به پاسخ مکتوب واشنگتن به درخواست‌های امنیتی مسکو، گفته بود که غرب اصلی ترین دغدغه‌های روسیه را بی پاسخ گذاشته است.

پیشنهادات تضمین های امنیتی ارائه شده از سوی مسکو اواخر سال گذشته به واشنگتن و ناتو ارائه شده بود و مقامات طرفین جلساتی نیز در این زمینه برگزار کردند که البته نتیجه ملموسی از آن به دست نیامد.

اخیراً تنش‌ها درباره اوکراین بین روسیه و غرب بالا گرفته است. آمریکا و ناتو روسیه را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند و در این باره از هرگونه اقدامی در راستای تنش زایی مانند ارسال تسلیحات و مشاوران نظامی به اوکراین و کشورهای اطراف روسیه خودداری نمی‌ورزند.

کرملین اما در مقابل با رد این اتهام می‌گوید که این آمریکا و ناتو هستند که با در نظر نگرفتن خطوط قرمز مسکو مانند مسئله عضویت اوکراین در ناتو، مسبب تنش‌ها در شرق اروپا شده اند.

کد خبر 5414189 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکو روسیه ناتو سرگئی لاوروف ولادیمیر پوتین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی واشنگتن ایالات متحده امریکا وزارت خارجه آمریکا وزارت خارجه روسیه ایالات متحده امریکا عراق روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ناتو سوریه مسکو ایران امارات متحده عربی جنگ 2015 یمن جو بایدن انگلیس بغداد خارجه روسیه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس پنجشنبه با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد. در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت و گو کرد. کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

این نشست، نخستین نشست بررسی تحولات خاورمیانه بریکس با حضور اعضای جدید این گروه است. علاوه بر روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی، نمایندگان چهار کشور از پنج عضو جدید گروه شامل جمهوری اسلامی ایران، مصر،‌اتیوپی و امارات متحده عربی در این نشست حضور یافته‌اند. نماینده عربستان سعودی دیگر عضو جدید گروه بریکس همانند دیگر نشست‌های این گروه از ابتدای سال ۲۰۲۴ در این نشست حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند