Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@17:08:07 GMT

ریزش شبانه قیمت دلار

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۷۲۱۱

ریزش شبانه قیمت دلار

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته ریزش کرد. ناطقان: بازار ارز تهران روز گذشته شاهد کاهش قیمت دلار بود.   این اسکناس آمریکایی دیروز با ۱۴۰ تومان افت قیمت کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و بر روی ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان قرار گرفت. برخی از معامله گران معتقدند این کاهش قیمت دلار می تواند ناشی از اخبار مثبت مذاکرات برجام باشد که از وین به سوی تهران ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 




مقاومت معامله گران در بازار دلار

از نظر برخی از تحلیلگران روز گذشته معامله گران با خریدهای خود در مقابل افت قیمت دلار  به زیر سطح ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان مقاومت کردند.  چنین حمایتی موجب شد که شیب کاهشی دلار کمتر شود.  

خریداران دلار ترسیدند

تحلیلگران معتقدند که اگر قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۲ بهمن بالای ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان باقی بماند همین امر می تواند باعث ورود خریداران جدیدی به بازار  ارز شود. البته از طرفی هم خریداران از شروع دور جدیدی مذاکرت  وین می ترسند ... ترس خریداران دلار از این است که با شروع دور جدید مذاکرات وین ، بخشی از معامله گران به صورت هیجانی در موقعیت فروش قرار بگیرند. دیروز نیز همین خبر احتمال شروع دوباره مذاکرات در هفته جاری بود که دلار را در مسیر نزولی قرار داد.

به باور معامله گران دلار در صورتی که در ابتدای روز سه شنبه اسکناس آمریکایی بتواند خود را بالای سطح ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان نگه دارد، ‌ به تدریج خریداران جدیدی وارد بازار خواهند شد.

اما معامله گران بازار دلار امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی ۷ هزار و ۶۲۰  تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز  دوشنبه ثابت بود.   بنابراین  از کانال پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم سیگنال صعود یا نزول مخابره نشد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

 قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب  بر روی ۲۷ هزار و ۹۰۰  تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب ۲۴۰  تومان ریزش کرده بود. در معاملات پشت خطی یکشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی ۲۸ هزار ۱۴۰ تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه  ۱۲ بهمن  ۱۴۰۰ را   نزولی پیش بینی کرده اند

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار   ۲۷ هزار و ۴۳۰ تومان بود  که نسبت به قیمت یکشنبه شب   ۲۳۰  تومان ارزان شده بود. یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی ۲۷ هزار و ۶۶۰  تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال   کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  سه شنبه ۱۲  بهمن ارزان می شود.


منبع: خبر انلاین برچسب ها: ریزش ، قیمت ، دلار ، بازار ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ریزش قیمت دلار بازار ناطقان معاملات پشت خطی قیمت دلار معامله گران روز سه شنبه تومان قرار یکشنبه شب ۲۷ هزار پیش بینی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۲ و ۲۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ گزارش جدید بانک مرکزی از «تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال 1403» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است. بر اساس این گزارش:

⦁    در فروردین‌ماه سال 1403، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به 1.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 75.6 و 14.2 درصد کاهش نشان می‌دهد. 

⦁    در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 816.3  میلیون ریال بود که حاکی از افزایش 0.2 درصدی نسبت به ماه قبل می‌باشد. 

* قیمت مسکن در تهران چقدر رشد کرد؟


در فروردین‌ماه سال 1403، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 816.3 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 0.2 و 22.9 درصد افزایش نشان می‌دهد. 

در میان مناطق 22‌گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌‌شده معادل 1504.2 میلیون ریال به منطقه 1 و کمترین آن با 423.6 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.


* حجم معاملات مسکن 

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال 1403 حاکی از آن است که از مجموع 1508 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 30.1 درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود 1.7 واحد درصد افزایش یافته است. 

*جزئیات تغییرات اجاره در تهران و مناطق شهری

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در فروردین ماه سال 1403 نشان دهنده رشد یکسان و معادل 2.0 درصدی شاخص‌های مزبور نسبت به ماه قبل می باشد.

رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در فروردین ماه سال جاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 45.2 و 52.4 درصد می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟