Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@09:33:34 GMT

محمودی‌فر: با لباس‌ اجاره‌ای صعود کردم

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۷۲۶۸

محمودی‌فر: با لباس‌ اجاره‌ای صعود کردم

قله 8 هزار متری ماناسلو در نپال برای سومین بار زیر گام‌های زنان ایرانی قرار گرفت.

روزنامه ایران: قله 8 هزار متری ماناسلو در نپال برای سومین بار زیر گام‌های زنان ایرانی قرار گرفت. کتایون محمودی‌فر با عزمی راسخ و گام‌هایی استوار اما لباس‌هایی اجاره‌ای، هشتمین قله مرتفع دنیا را فتح کرد تا ثابت کند هیچ سدی نمی‌تواند مانع رسیدن او به موفقیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» درباره لحظات شیرین و البته دلهره آور صعودش به ماناسلو صحبت کرد: «لحظات سخت و دشواری سپری کردم تا به ماناسلو برسم ولی اینقدرخوشحال بودم که با خود گفتم صعود به قله ماناسلو همین بود؟ لحظات آخرصعود بسیار سخت ودلهره آور بود وفقط باید پاجای پا می‌گذاشتم و کوچکترین لغزش و اشتباهی باعث سقوطم می‌شد. روی قله خیلی با خودم صحبت کردم.خیلی‌ها به من باور نداشتند و صعود به این قله را برای من سخت می‌دانستند ولی من تمام عزمم را جزم کردم تا بالاخره توانستم روی ماناسلو بایستم. من ساعت 6 صبح و هم زمان با طلوع خورشید به قله رسیدم و اینقدر حس و حال خوبی داشتم که سرما و وزش تند باد روی صورتم را احساس نمی‌کردم.»
کوهنورد ایرانی در ادامه از صعود با لباس‌هایی اجاره‌ای خبر داد: «کوهنوردی ورزشی گران است و تجهیزاتی که برای رسیدن به ارتفاع نیازداریم هزینه براست. من قبل از صعودم به ماناسلو تا جایی که توانستم لباس‌هایم را عوض کردم ولی مجبور شدم بخشی از لباس‌ها و تجهیزاتم را با پرداخت مبلغی اجاره کنم. بعد از حل شدن مسأله تجهیزات، با چالش پیدا کردن حامی مالی روبه‌رو بودم. برنامه‌های صعودبه ارتفاع 8000 به‌خاطر ارتفاع و زمان طولانی، بسیار گران است و صعود من به قله ماناسلو بدون رفت و آمد و بیمه و... 11هزار دلار آب خورد. خداراشکر با یاری هموطنان و دوستانم بالاخره توانستم حامی مالی پیدا کنم تا بتوانم این صعود را انجام داده و به آرزویم برسم.» او معتقد است کوهنوردان جانشان را کف دستشان می‌گیرند: «کوهنوردان با این حقیقت کنار آمده‌اند که رفتن به قله‌ها ممکن است برگشتی نداشته باشد. البته کوهنوردی صحیح این است که ریسک را به حداقل برسانی. ما سعی و خطاهای زیادی را قبل از صعود، در ایران تجربه می‌کنیم و با تجربه‌ای که به دست می‌آوریم جانمان را کف دستمان می‌گذاریم و به دل قله‌ها می‌زنیم.» محمودی‌فر تأکید کرد مسئولان برای صعود به این قله از او حمایت نداشتند: «قبل از اجرای برنامه هیچ کسی از من حمایت نکرد.البته در شهر خودم مشهد، زحمتکش رئیس هیأت کوهنوردی استان خراسان، من را بدرقه کرده و حین صعود هم حواسش به من بود. من از طرف فدراسیون حمایتی ندیدم. بعد از صعود که آب از آسیاب افتاد، تازه یادشان آمد که من وجود دارم. ورزش ما ریسک است و زنده ماندنمان 50-50 و مسئولان به‌خاطر اینکه مسئولیتی گردنشان نیفتد حمایتی نمی‌کنند. صعود من به ماناسلو معادل طلای جهان است اما هنوز معلوم نیست که پاداش طلای من را می‌دهند یا خیر.»

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۶۰۰ هموطن متاثر از سیل در ۲۱ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آبگرفتگی از ١٢ تا ١٥ اردیبهشت پرداخت و گفت: در این مدت زمان، ۲۱ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۱۰۶ مورد عملیات امدادی انجام شده، ادامه داد: امدادگران به ۲۶۳۶ نفر امدادرسانی کردند، ۱۰۲ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۲۰۴ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۱۴۸ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وی افزود: ۱۶۹ تیم عملیاتی شامل ۶۰۹ نفر امدادگر در عملیات سیل و آب‌گرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ۲۳ دستگاه چادر، ۶۲۰ تخته پتو، ۳۶۱ تخته موکت، ۱۵۰۴ کیلوگرم نایلون، ۲۹۷ بسته غذایی، ۲۹۵ قوطی کنسرو، ١٠٠ قرص نان، ۱۴۰ ست شستشو و ۴۹ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

کد خبر 6096466

دیگر خبرها

  • استان درگیر سیل و آبگرفتگی
  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • ۲۳ استان گرفتار سیلاب/ امدادرسانی به ۵ هزار نف
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • امدادرسانی به ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی طی ۴ روز
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • اختتامیه بیست ویکمین المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی
  • امدادرسانی به ۲۶۰۰ هموطن متاثر از سیل در ۲۱ استان