Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@16:43:30 GMT

افتتاح مرکز نوآوری گردشگری در مادرید

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۷۳۱۳

افتتاح مرکز نوآوری گردشگری در مادرید

بنیاد مسترکارت، در راستای ایجاد گردشگری پایدار و فراگیر با حمایت دولت اسپانیا یک مرکز نوآوری گردشگری در مادرید ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۱۹، سفر و گردشگری ۱۰.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌داد که این آمار در سال ۲۰۲۰ تقریباً به نصف و رقم ۵.۵ درصد رسید. همچنین در سال ۲۰۱۹، بازدیدکنندگان بین‌المللی بیش از هزار و ۶۹۱ میلیارد دلار در بخش گردشگری هزینه کردند که این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۵۱۷ میلیارد دلار کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بر اساس آخرین گزارشات سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، تخمین زده می‌شود که ورود گردشگران بین‌المللی در سال گذشته، ۷۰ تا ۷۵ درصد کمتر از میزان سال ۲۰۱۹ باقی مانده است. تأثیر منفی این کاهش فراتر از ارقام تولید ناخالص داخلی است چرا که صنعت گردشگری نقشی حیاتی در ایجاد شغل و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای مشاغل خرد و کوچک در سراسر جهان ایفا می‌کند.

فرصتی برای بهبودی صنعت گردشگری

مرکز نوآوری گردشگری، با استفاده از شبکه و ابزارهای مسترکارت برای کمک به ایجاد یک بازیابی جهانی پایدار و فراگیر برای بخش گردشگری جهانی از طریق نوآوری، تحقیق و همکاری، دست به انجام تحقیقات گسترده‌ای می‌زند و در این راستا از اهرم بینش داده‌ها و طراحی مشترک راه‌حل‌های فناورانه بهره می‌گیرد.

مسترکارت، پیشگام جهانی در نوآوری و فناوری پرداخت است که میلیاردها نفر از مصرف‌کنندگان، صادرکنندگان، بازرگانان، دولت‌ها و مشاغل را به هم متصل می‌کند و اعلام کرده است که علی‌رغم وجود چالش‌های واضح در بخش گردشگری، داده‌ها نشان می‌دهد که فرصت‌هایی قوی برای بازیابی این صنعت در آینده نسبتاً نزدیک وجود دارد چراکه بسیاری از مردم در جستجوی راهکاری برای صرف هزینه‌ای هستند که در دوران شیوع همه‌گیری برای آن‌ها پس‌انداز شده است.

سفر، بعد از غذا خوردن در خارج از خانه، دومین فعالیتی است که اقدامی از دست رفته در دوران قرنطینه محسوب می‌شود. در سراسر جهان تمایلات آشکاری برای سفر وجود دارد که به دلیل وجود محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری در چند سال اخیر همگی ناکام مانده است. در این سال‌ها همه‌گیری آسیبی چند تریلیون دلاری بر صنعت گردشگری جهانی وارد آورده است ولی مسترکارت در نظر دارد با بهره‌گیری از عنصر نوآوری اطمینان حاصل کند از فناوری برای بهبودی فراگیر، عادلانه و پایدار این صنعت بهره‌گیری شود. مرکز نوآوری گردشگری نیز در این راستا به تقویت برنامه‌های گردشگری پرداخته، مشارکت‌هایی ایجاد می‌کند که به بهبود وضعیت این صنعت کمک می‌کند و رشد گردشگری را بسیار فراگیرتر و پایدارتر به پیش می‌برد.

مرکز نوآوری گردشگری به‌عنوان یک پلت‌فرم جهانی برای تحقیقات صنعت، توسعه استراتژی گردشگری و ایجاد مشترک محصولات و راه‌حل‌های متناسب، از مشارکت‌ها و ابتکاراتی مانند "رهبری فکری"، "مراکز توسعه" و ""آزمایشگاه‌ها به عنوان یک سرویس یا LaaS" بهره می‌گیرد.

رهبری فکر به‌منظور استفاده از بینش داده‌ها و جذب بینش مصرف‌کننده هدف، برای شناسایی روندها و اطلاع‌رسانی در تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌شود. مراکز توسعه در راستای ایجاد مشترک محصولات و خدمات جدید، تدوین بهترین شیوه‌ها و خدمات به‌عنوان بستری برای گرد هم آوردن شرکای بخش دولتی و خصوصی برای نوآوری در کنار هم عمل می‌کند. آزمایشگاه‌ها به عنوان یک سرویس نیز برای طراحی، توسعه و آزمایش محصولات و پلتفرم‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد که از ابتدا راه‌حل‌های دیجیتال، پایدار و فراگیر را برای صنعت ارائه می‌دهد که به اولویت‌های مشترک کسب‌وکار و مصرف‌کننده می‌پردازد.

مسترکارت در مادرید

اسپانیا، کشوری که ذاتاً با گردشگری در ارتباط است و دومین مقصد پر بازدید جهان محسوب می‌شود، بر این باور است که اکنون زمانی برای ساختن مدل آینده گردشگری برای دوران پساکرونا است و در نظر دارد که موفقیت مدل گردشگری این کشور را منحصراً با تعداد گردشگران ورودی به آن اندازه‌گیری نکند. لذا اسپانیا در نظر دارد فراتر رفته و بر کیفیت، سودآوری، نوآوری، پایداری و نیز شمولیت اجتماعی و انسجام میهنی متمرکز شود. با توجه به اینکه در بحبوحه چالش‌های ناشی از همه‌گیری، زمانی برای از دست رفتن وجود ندارد، قرار است که مسترکارت، با حمایت دولت اسپانیا، یک مرکز نوآوری گردشگری در مادرید ایجاد کند و از پتانسیل‌های این شهر برای بهبود صنعت گردشگری پایدار و فراگیر بهره ببرد که البته در این راستا و برای حفظ رهبری بین‌المللی اسپانیا در صنعت گردشگری، حمایت و اتحاد تمامی نهادها و مؤسسات این کشور مورد نیاز است. این مرکز نوآوری گردشگری، بخشی از شبکه مراکز برتر جهانی مسترکارت در سراسر جهان، از جمله مرکز اطلاعات و سایبری در کانادا، آزمایشگاه نوآوری فین تک-سایبر، آزمایشگاه مسترکارت برای ظرفیت‌های مالی در کنیا، آزمایشگاه نوآوری پایداری در سوئد و همچنین مراکز فناوری در دوبلین و نیویورک سیتی می‌شود.

تمرکز کلیدی طرح مذکور بر گردشگری پایدار قرار دارد و در این میان برای کمک به توانمندسازی دولت‌ها، کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در راستای تغییر نحوه انطباق و ایجاد نوآوری‌های جدید گردشگری پایدار در مقصد، سفر، اقامت، تجربه، پاداش‌ها و مشوق‌ها و سایر خدمات، همکاری نزدیکی میان مرکز نوآوری گردشگری و آزمایشگاه نوآوری پایدار مسترکارت وجود خواهد داشت.

کد خبر 552185

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گردشگری صنعت گردشگری گردشگری و کرونا کرونا و گردشگری صنعت گردشگری جهان گردشگران مراکز گردشگری رونق گردشگری در کرونا گردشگری در پساکرونا گردشگری پایدار توسعه پایدار گردشگری گردشگری پساکرونا مسترکارت مرکز نوآوری گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرکز نوآوری گردشگری پایدار و فراگیر گردشگری پایدار صنعت گردشگری همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه صادرات ایران افتتاح شد

مدرسه صادرات ایران از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مدرسه صادرات از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد.

مرتضی کارگر رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: این موسسه سابقه 30ساله دارد، بحث صادرات محور بودن دوره‌های آموزشی در مدرسه صادرات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هشت دوره جامع آموزشی در این مدرسه برای تجار و صادرکنندگان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دوره‌های جامع صادرات محصولات پتروشیمی، صادرات فراورده‌های نفتی، محصولات معدنی و فلزی، محصولات کشاورزی، صادرات خدمات و مصالح ساختمانی، دوره جامع خرده‌فروشی صادراتی و تربیت کارشناسی صادرات در مدرسه صادرات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه WWW.IBTC.ir مراجعه کنند.

کارگر با اشاره به اینکه مرکز آموزش بازرگانی در راستای رسالت خود مبنی بر ارتقای دانش و مهارت فعالان اقتصادی، اقدام به تأسیس مدرسه صادرات کرده است گفت: این پایگاه آموزشی با تمرکز بر آموزش، مشاوره و ارائه اطلاعات تجاری، به دنبال توانمندسازی صادرکنندگان و کمک به توسعه صادرات کشور است.

وی عنوان کرد: کمک به حل چالش‌های صادرات، ارائه راهکارهای عملی برای افزایش صادرات، ارتقای دسترسی به داده‌های تجاری و سامانه‌های اطلاعاتی، ارائه اطلاعات به‌روز در مورد بازارهای هدف، معرفی فرصت‌های صادراتی، ارتقای دانش و مهارت‌های صادراتی، افزایش شانس موفقیت در صادرات، کاهش هزینه‌ها و ریسک صادرات و دسترسی به شبکه‌ای از متخصصان و صادرکنندگان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مدرسه است.

رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: مدرسه صادرات با تکیه بر تجارب و تخصص مرکز آموزش بازرگانی، در تلاش است تا به عنوان مرجعی معتبر در زمینه آموزش و مشاوره صادرات شناخته شود. این پایگاه آموزشی با ارائه خدمات نوین و کارآمد، به دنبال کمک به توسعه صادرات کشور و رونق اقتصادی ایران است.

*برگزاری  دوره های تخصصی برای تجار

محمد وحیدی مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در باره جزییات این مدرسه گفت: در این مدرسه به صورت تخصصی بر روی کالاهای صادرات محور تمرکز کرده‌ایم 12 موضوع کالایی مشخص شده است.

وی افزود: در این مدرسه بر روی کشورهای مقاصد صادراتی فعالیت آموزشی خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات در زنجیره ارزشمندتری قرار دارد، گفت: صادرات محور کردن کالاها منجر به تقویت فعالیت‌های کسب و کارها و استانداردسازی کالاها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

وی تاکید کرد: شبکه‌سازی در صادرات و تجارت از مهم‌ترین مسایلی است که در این مدرسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مدرسه صادرات با تمرکز بر کالاهای صادرات محور و کشورهای هدف صادرات راه‌اندازی شده که در آن دوره‌های تخصصی و علمی برای تجار و بازرگانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری