Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج در جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده استان البرز، بر علت شناسی پدیده طلاق با تشکیل بانک جامع اطلاعات و به منظور صیانت از نهاد خانواده تأکید شد.

در این جلسه که به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و با حضور اعضای شورای مشورتی استان متشکل از نمایندگان دادگستری البرز، اداره کل بهزیستی استان، نظام روانشناسی و مشاوره استان و اساتید دانشگاه برگزار شد، در خصوص ایجاد تعامل و همکاری میان دستگاه‌های ذیربط در راستای ارائه خدمات مشاوره ای پیش از طلاق بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر داراب خانی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت مشاوره در کاهش طلاق و آسیب‌های حوزه خانواده، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان البرز پرداخته و اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۸۰۰۰ جلسه مشاوره پیش از طلاق در مراکز مشاوره دادگستری توسط ۴۰ مشاور حاذق با تخصص‌های مشاوره و روانشناسی و با مدارک کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌شود که منجر به سازش بیش از ۱۴ درصدی در بین زوجین متقاضی طلاق شده است.

رئیس شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده استان البرز، از علت شناسی پدیده طلاق با طراحی نرم افزار بانک جامع اطلاعات طلاق استان و با هدف صیانت از نهاد خانواده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که از نتایج حاصله، در برنامه ریزی‌های استانی و در راستای کنترل و کاهش طلاق استفاده شود.

این مقام قضایی با اشاره به آموزش مصلحین برای داوری در دعاوی خانوادگی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز، خواستار استفاده دادگاه خانواده از این ظرفیت شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز طلاق البرز مراکز مشاوره استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۶ مرکز در البرز خدمات رایگان تخصصی سلامت روان به شهروندان ارایه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار کرج، ‌مجید نیک‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از  مراکز ارائه دهنده تخصصی سلامت روان یا همان مراکز " سراج " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تخصصی سلامت روان به اختصار "سراج " وجود دارد که به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می کند. وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاها طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که دو مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد  راه‌اندازی شده‌اند  که با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها ... به این مراکز ارجاع داده می‌شوند بیمارانی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و ... رنج می برند و علاوه بر درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری، ، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعین مثل فقر، بیکاری ، بی سوادی و ...بررسی و  پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز