Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت اول قوه قضائیه، جلسه هماهنگی معاونین قوه قضائیه و وزیر دادگستری به منظور پیگیری و برنامه ریزی برای تدوین بخش‌های مرتبط در قانون برنامه هفتم و سیاست‌های کلی نظام، به ریاست معاون اول قوه قضائیه و با شرکت معاونین راهبردی، مالی و پشتیبانی، منابع انسانی و امور فرهنگی، حقوقی و امور مجلس و وزیر دادگستری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه معاون اول قوه قضائیه با اعلام اینکه سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در آستانه ابلاغ است، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری دولت و مجلس و درج مواد قانونی مناسب در لایحه برنامه هفتم توسعه، تا حد زیادی مشکلات قوه قضائیه به ویژه در حوزه مالی، منابع انسانی و تشکیلات اداری رفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق گفت: در سیاست‌های کلی برنامه ششم و سیاست‌های امنیت قضائی و نیز احکام انتصاب رؤسای قوه قضائیه، رهبر معظم انقلاب، اصولی کلی را ترسیم فرموده اند که بیانگر نگاه روشن و عمیق معظمٌ له به دستگاه قضائی و جایگاه آن می‌باشد که لازم است از سوی مقامات اجرایی و تقنینی مورد عنایت قرار گیرد.

معاون اول قوه قضائیه از کلیه معاونین حاضر در جلسه خواست با همکاری وزیر دادگستری از همین امروز با رویکرد حل مشکلات اصلی قوه قضائیه، با همکاری یکدیگر کارهای انجام شده قبلی در لایحه برنامه هفتم توسعه را پیگیری و تکمیل کنند. وزیر دادگستری نیز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در مورد مسائل مالی و معیشتی و اداری قوه قضائیه، ابراز امیدواری کرد که در قالب احکام برنامه توسعه هفتم مشکلات این قوه حل و فصل شود.

رحیمی وزیر دادگستری هم بر عزم جدی وزارت دادگستری برای تعامل با معاونت‌های ذیربط در قوه قضائیه و نیز پیگیری رفع مشکلات قوه قضائیه در مجلس و دولت تأکید کرد.

در ادامه جلسه هر یک از معاونین قوه قضائیه به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و ضمن تأکید بر اینکه استقلال مالی و اداری قوه قضائیه از جمله موارد مهم و ضروری و اولویت دار دستگاه قضائی است، گزارشی از اقدامات انجام شده قبلی خود را در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه ارائه و در مورد همکاری با یکدیگر اعلام آمادگی کردند.

در پایان این جلسه مقرر شد یک کارگروه تخصصی ذیربط معاونت راهبردی مرکب از نمایندگان تمام معاونت‌های مربوط و وزارت دادگستری به طور مستمر هر دو هفته یک بار تشکیل و معاونت راهبردی هر ماه گزارش پیشرفت امور را ارائه نماید و جلسه معاونین و وزیر دادگستری با معاون اول قوه قضائیه هر دو ماه تا حصول نتیجه نهایی تشکیل شود.

کد خبر 5414326 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه آزمون استخدامی قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران نمایشگاه گردشگری وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور یوسف نوری آلودگی هوا ترافیک نمایشگاه گردشگری تهران گردشگری معتاد متجاهر علیرضا نادعلی جاده چالوس سفر استانی معاون اول قوه قضائیه برنامه هفتم توسعه وزیر دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در حالی در ریاض عربستان شروع به کار کرد که مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی از مهمترین اهداف این اجلاس برای ایران محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست رسمی مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی حضور یافت.

در حاشیه این اجلاس، وزیر اقتصاد کشورمان در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

وزیر اقتصاد گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

خاندوزی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تأمین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وی یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تأمین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای اقتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تأمین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشورهایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تأسیس این پنجره تأمین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

وزیر اقتصاد خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تأمین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

خاندوزی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشورهای عضو به خصوص کشورهای هدف که نقش پررنگ‌تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا به صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

کد خبر 749090

دیگر خبرها

  • ایرادات «لایحه برنامه هفتم توسعه» رفع شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور