Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی،  با اشاره به برنامه‌های این اداره کل، از راه اندازی ۲ بخش کتابخانه‌ای برای افراد با نیازهای ویژه در کتابخانه عمومی مرکزی ارومیه و طوبی شهرستان خوی تا پایان سال خبر دادو اظهارداشت: خدمات به ناشنوایان و نابینایان در کتابخانه‌های عمومی با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی، گسترش فرهنگ مطالعه، ارتقای سطح علم و دانش جامعه، اطلاع رسانی، آموزش و غنی سازی اوقات فراغت این گروه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: خدمات مذکور با توجه به اصل حق دسترسی به اطلاعات برای عموم افراد جامعه فارغ از ویژگی‌های سن، نژاد، جنسیت، مذهب، ملیت، زبان، موقعیت اجتماعی در کنار سایر گروه های خاص جامعه است تا بر اساس آن، زمینه دستیابی به موقعیت های یکسان آموزشی، شغلی و اجتماعی برای ناشنوایان و نابینایان در جامعه فرآهم آید.

معصومی تصریح کرد:  این افراد به دلیل محدودیت های جسمی نیاز به امکانات خاصی دارند، و  این کم توانی فرد به معنای عدم نیاز به اطلاعات نیست.

این مقام مسوول اذعان کرد: بخش‌های ناشنوایان کتابخانه مرکزی ارومیه و نابینایان طوبی شهرستان خوی با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد ریال و با در نظر گرفتن نیازهای اطلاعاتی این گروه خاص با امکانات متفاوت و خاصی نظیر سیستم‌های رایانه‌ای، منابع ویژه، تجهیزات سخت افزاری، میز و صندلی مطالعه، قفسه و کتاب های مناسب سازی شده در این بخش ها، خدمات کتابخانه ای به ناشنوایان و نابینایان ارائه می شود.

وی اظهار داشت: نشست‌های کتاب‌خوان، قصه گویی، جمع خوانی، برگزاری کلاس های آموزشی از جمله برنامه های فرهنگی و ترویجی این بخش ها خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: امید است که ارائه خدمات به گروه های خاص به ویژه ناشنوایان و نابینایان را در کتابخانه های عمومی هر شهرستان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز ارومیه ناشنوایان و نابینایان کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان مهر میزبان شاعران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رئیس اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان مهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت شیخ سعدی شیرازی، شب شعری با موضوع عفاف و حجاب در بخش های مرکزی ، وراوری و گله دار برگزار شد.
زهرا میرزایی افزود: در این مراسم، شاعران انجمن های صبای وراوی، مهرانه مهر و ارمغان گله دار، سروده ها و اشعار خود را در زمینه عفاف و حجاب قرائت کردند.
وی بیان کرد: این مراسم به همت اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • شهرستان مهر میزبان شاعران