Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان قم -   آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرده که آن عالم ربانی آثار ماندگاری را به یادگار گذاشته‌است.

در این پیام آمده‌ است: درگذشت عالم ربانی، محقق عالیقدر، فقیه نامدار، مدافع از حریم اسلام و اهل البیت، علیهم السلام مرحوم آیت الله العظمی صافی را با کمال تاسف و تاثر و قلب حزین دریافت نمودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام حاکی است: درگذشت عالمی که متجاوز از ۷۰ سال با بیان و قلم مشغول تدریس و تالیف بود و آثار ماندگار و ارزشمند به یادگار گذاشته، مصداق روشن «ثلمة فی الاسلام» است. او در عین اشتغال به فقاهت و استنباط احکام، پیوسته مراقب اعتراض دشمنان بود؛ و با قلم روان به روشنگری می‌پرداخت.

دربخش دیگری از پیام آمده‌است: او پاسی از عمر خود را در نجف اشرف گذرانده و میوه‌های شیرین فقه را همراه داشته و سپس در قم از آیات عظام بهره‌مند شد و یکی از محور‌های هیات استفتاء آیت الله العظمی بروجردی بود. استاد اخیر ایشان را مکلف کرد که کتابی درباره حضرت، ولی عصر (عج) تالیف کند و شیوه تالیف را برای ایشان بیان کرد. وی به انجام امر استاد پرداخته و اثر ارزشمندی که مرجع نویسندگان امروزی است، تالیف نمود و اخیراً در سه جلد به نام «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» تالیف نمود که بسیار درخشان و پرفائده‌است.

پیام حاکی است: اینجانب، خود را نسبت این مصیبت دور نمی‌بیند و مع الوصف این ضایعه ناگوار را به جضرت بقیه الله الاعظم، مراجع عظام و علمای حوزه و ارادتمندان و علاقه‌مندان ایشان بالاخص بیت رفیع آیت الله العظمی گلپایگانی و کلیه بازماندگان بالاخص به فرزند برومندش جناب آقای حاج شیخ حسن صافی تسلیت گفته و از خداوند متعال، علو درجات آن فقید سعید و صبر جمیل برای همه خواهانم.

روح آیت الله صافی گلپایگانی شب گذشته در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده‌بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، شیخ المراجع، سالیان متمادی درحوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته‌است.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره)، از جمله فعالیت‌های سیاسی آیت الله صافی گلپایگانی بوده است. از این مرجع تقلید بیش از ۸۰ عنوان کتاب برجای مانده که برخی از آن‌ها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند، منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار آیت الله صافی گلپایگانی است.

ایشان از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی و عضو شورای استفتای وی بوده و کتاب منتخب الاثر درباره امام دوازدهم شیعیان را به توصیه استاد خود نوشته است. این مرجع تقلید در ۳۰ بهمن ماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان اصفهان دیده به جهان گشوده بود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیام تسلیت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!

 جرارد پیکه در مصاحبه‌ای مدعی شد که اگر بارسلونا نبود، او در سن ۳۰ سالگی بازنشسته می‌شد!

به گزارش "ورزش سه"، جرارد پیکه، اسطوره بارسلونا، در مصاحبه‌ای اطمینان داد که تنها عشق او به باشگاه بوده که او را در آخرین بخش از دوران حرفه‌ای نجات داده است. ستاره سابق ۳۷ ساله در نوامبر فصل گذشته به‌طور ناگهانی بازنشسته شد و از بسیاری از دستمزدهایش که از قراردادش باقی مانده بود صرف نظر کرد تا به وضعیت اقتصادی باشگاه کمک کند.

این مدافع میانی ۱۵ سال را در تیم اصلی بارسلونا گذراند. او در نوجوانی آکادمی را ترک کرد و به منچستر یونایتد پیوست. در سال ۲۰۰۸ پس از ۴ سال حضور در شیاطین سرخ به بارسا بازگشت. در این گفت‌وگو از او پرسیده شد که آیا پس از بازگشت به بارسلونا شانس رفتن به منچستر یونایتد یا منچستر سیتی را داشته و مایل به این انتقال بوده است یا خیر.

او پاسخ داد: «نه نه، واقعا نه. در دوران بازی‌ام، لحظه‌ای بود که اگر بارسلونا نبود فوتبال را رها می‌کردم. وقتی که ۳۰ ساله بودم اگر بارسلونا نبود فکر نمی‌کنم که می‌توانستم برای تیم دیگری بازی کنم. چون خسته بودم، قبل از آن یک دوران طولانی را گذرانده بودم و بارسلونا برایم همه چیز بود.

اگر پس از آن چهار یا پنج فصل بعد بازی کردم به این دلیل بود که در بارسلونا بودم و عشقم به این باشگاه حس عجیب و بی‌سابقه‌ای بود‌. در غیر این صورت مطمئن نیستم که می‌توانستم فوتبالم را ادامه دهم و قطعا بازنشسته می‌شدم.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • تمسخر چکمه‌های پدرِ شاه، توسط آیت‌الله خمینی!
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • علی مطهری: در خانواده آیت الله مطهری، نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌ها همه یک گونه فکر می‌کنند/ حکومت باید بر اجرای حجاب نظارت کند