Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-امام جمعه اصفهان گفت: امام خمینی(ره) در رابطه با فقه، اصول، فلسفه، عرفان و در همه علومی که در حوزه رایج است،در بین همه علما ممتاز و کم‌نظیر بود. سعی امام بر این بود که کاملا ساده و زاهدانه زندگی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی پیش از ظهر امروز در مراسم یوم الله 12 بهمن در گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به اینکه امام امت از آن دسته بزرگوارانی است که انسان می‌تواند از زوایای مختلف درباره این انسان ممتاز سخن بگوید، اظهار داشت: از نظر علم، تقوا، زهد، خلوص در عمل، عرفان، تدبیر و تدبر، سیاست  جای صحبت بسیاری درخصوص ایشان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایشان از نظر علم از شخصیت‌های ممتاز حوزه علمیه قم بودند و بعد در زمره شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه نجف شدند، هر چند که  دشمنان نمی‌خواستند اینگونه بشود ولی شد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی از دلایل دشمن برای تبعید امام به نجف اشرف، شکست ایشان در مقابل علما و مراجع نجف است، گفت: آنها فکر می‌کردند امام  خمینی فقط در قم از جمله بزرگان هستند و اگر به نجف برود در مقابل علمای نجف شکست می‌خورد ولی دشمن مایوس شد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن فرموده دشمن تصمیم داشت سه کار برای پیامبر بکنند تا او از بین برود، ابتدا او را 3 سال در شعب ابیطالب زندانی کرد ولی در این زندان جوانان بسیاری شیفته پیامبر شدند، بعد تصمیم به کشتن پیامبر گرفتند که بازهم نتوانستند و سرانجام می‌خواستند پیامبر را بیرون کنند که باز هم شکست خوردند و حیله خدا آنها را مایوس کرد.

آیت‌الله طباطبایی تصریح کرد: دشمنان همین کارها را با امام خمینی (ره) کردند، ابتدا او را زندانی کردند، بعد تصمیم به کشتن ایشان گرفتند که نتوانستند سپس وی را تبعید کردند و به ترکیه فرستادند و بعد به نجف فرستادند که نتواند در بین آنها قد علم کند سرانجام تمام حیله‌ها ناکام ماند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) کتاب‌های بسیاری نوشتند، اظهار داشت: در رابطه با فقه، اصول، فلسفه، عرفان و در همه علومی که در حوزه رایج است، امام(ره) در بین همه علما ممتاز بود و حتی می‌توانیم بگوییم کم نظیر بود. سعی امام این بود که زاهدانه زندگی کنند و زندگی کاملا ساده‌ای داشتند.

امام جمعه اصفهان افزود:  امام خمینی (ره) در طول عمر با برکت خود فقط یک خانه داشت که آن هم از فروش املاک پدری به دست آورده بود که بعد آن را بخشید و هیچ کدام از فرزندان ایشان هم خانه شخصی نداشتند و سعی‌شان این بود که قدم جای قدم حضرت علی (ع) بگذارند. مقام معظم رهبری هم زندگی ساده‌ای دارند چرا که این راه و روش حضرت علی(ع) است و به همین خاطر است که در قلوب مومنان جا دارد.

چهل‌و‌سومین فجر انقلاب| بیت تاریخی امام خمینی (ره) در قم گلباران شداستاندار گلستان: ویژگی‌های امام خمینی (ره) شیوه‌های متقن مدیریتی استجایگاه جلوس امام خمینی (ره) در بهشت‌زهرا گلباران شد

وی ادامه داد: کسی که ایمان داشته باشد و عمل صالح خالص داشته باشد خدا محبت او را در قلب انسان‌های مومن قرار می‌دهد مثل محبت امامان معصوم و یا سردار سلیمانی، به راستی چه کسی حاج قاسم را می‌شناخت ولی چون خلوص در عمل داشت و خودنمایی نمی‌کرد و برای خدا کار می‌کرد محبوب دلها شد و تشییع بی‌سابقه‌ای از ایشان شد.

آیت‌الله طباطبایی تصریح کرد: خفیف‌ترین زتدگی، زندگی نباتی است که هیچ رشدی در آن صورت نمی‌گیرد اما حیوانات حیات بالاتر از نباتی دارند در حیات حیوانی عقل و فکر وجود ندارد، و مرحله سوم حیات انسانی است و مرحله بالایی دارد و یک حیات بالاتری به نام حیات طبیه وجود دارد و به کسانی که عمل صالح انجام می‌دهند خدا فرموده حیات طیبه به آنها می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه شجاعت یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود، اظهار داشت: امام در یک سخنرانی قسم والله خوردند و گفتند تا به حال نترسیده‌ام، و باز به فرموده خدا اگر کسی عمل صالح خالص به جا بیاورد نه از ظلم و نه از فوت شدن می‌ترسد.

امام جمعه اصفهان افزود: مقام معظم رهبری به قدری نترس و شجاع هستند که همچنان در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند و دشمن را به جایی رسانده که بعضی از بزرگان دشمن نوشته‌اند شخصیت رهبر ایران لیاقت این را دارد که بر دنیا حکومت کند.

وی خاطرنشان کرد: این خصلت شجاعت و ایستادن در برابر دشمن خصلت تمام انبیاست و براساس آیه قرآن چه بسا متدین و مومنانی که با دشمن جنگیدند و کوچکترین سستی در کارهای سختی که از ناحیه دشمن پیش آمد نشان ندادند بالاخره جنگ با دشمن سختی دارد اما انبیا و آنهایی که با انبیا هستند هر چه سختی ببینند سست نمی‌شوند بلکه تیزتر می‌شوند.

آیت‌الله طباطبایی گفت: کار خدا امتحان کردن است، انبیا، دشمن انبیا و ما هم در حال امتحان دادن هستیم و به گفته قرآن، هیچ پیغمبری را نفرستادیم مگر اینکه مقابل آنها صاحبان زر و زور و دشمنانی قرار دادیم.

 انتهای پیام/166/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان امام خمینی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟