Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش رکورد ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و گفت: مدارس در شهر‌ستان‌های نارنجی و قرمز غیرحضوری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، غلامرضا شریف‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باگسترش شیوع سویه امیکرون، استان خراسان جنوبی برای اولین بار به مرز 800 مورد ابتلا در روز رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: بررسی آماری نشان می‌دهد در نیمه دوم دی ماه به طور متوسط روزانه 54 مورد مثبت شامل تست ملکولی و تست سریع داشتیم.

شریف‌زاده با اظهار اینکه در این مدت متوسط روزانه تعداد بستری تنفسی 85 نفر بوده است افزود: متوسط روزانه بستری مثبت 21 نفر و متوسط روزانه بستری مثبت مراقبت های ویژه نیز 6 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته موارد مثبت به 784 نفر، موارد بستری تنفسی به 123 نفر، بستری مثبت به 45 نفر و بستری در بخش مراقبت های ویژه به 7 نفر افزایش پیدا کرده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس افزود: این روند نشان می‌دهد که موارد مثبت در روز گذشته نسبت به نیمه دوم دی ماه 15 برابر افزایش پیدا کرده و موارد بستری تنفسی 45 درصد، موارد بستری مثبت 114 درصد و موارد بستری در بخش مراقبتهای ویژه نیز 17 درصد نسبت به نیمه دوم دی ماه افزایش داشته است.

وی از ثبت رکود ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و یادآور شد: از ابتدای شیوع پاندمی کووید 19 تا روز گذشته، در هیچ بازه زمانی 784 مورد بیمار جدید روزانه در استان شناسایی نشده اما با گزارش موارد مثبت روز گذشته، رکورد پیک ششم شکسته شد.

شریف‌زاده با اعلام اینکه در حال حاضر ویروس امیکرون با سرعت بالاتری نسبت به سویه‌های قبلی در حال شیوع است از هم استانی خواست که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از قبل جدی گرفته و هرچه سریعتر نسبت به تزریق کامل سه نوبت واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

مدارس و مهدکودک‌های شهر‌ستان‌های با وضعیت نارنجی و قرمز غیرحضوری شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: آموزش در تمام مقاطع تحصیلی مدارس سه شهرستان خراسان جنوبی با موافقت استاندار از امروز به مدت 14 روز غیرحضوری شد.

مهدیزاده بیان کرد: با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا و برابر تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و موافقت استاندار آموزش در مهدکودک‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شهر‌های بارنگ بندی نارنجی و قرمز فعلا به مدت دو هفته (14 روز) برای پیشگیری از همه گیری و انتقال ویروس کرونا غیرحضوری باشد.

وی افزود: تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت آموزشی بعد از مدت تعیین شده بسته به شرایط بیماری است.

گرم شدن هوا به افزایش آمار کرونا در جنوب استان کرمان دامن زدرئیس کمیسیون بهداشت مجلس: سوءمدیریت عامل اصلی افزایش آمار کروناستافزایش آمار کرونا در خوزستان/افزایش بیمارستان‌های درگیر کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: شهرستان فردوس در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/ 252/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کرونا در استان متوسط روزانه موارد بستری بستری مثبت روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است