Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمو فیتیله‌ای‌ها  یا  عموهای فیتیله‌ای  نام یک گروه متشکل از محمد مسلمی و حمید گلی و علی فروتن است که با هم به عنوان عموهای فیتیله‌ای در مجموعه‌های تلویزیونی و تئاترها برای کودکان نقش اصلی را اجراء می‌کردند. این گروه تاکنون چندین مجموعهٔ تلویزیونی در شبکه‌های وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختر بزرگ عمو فیتیله ای + عکس فیتیله، جمعه تعطیله

در فروردین ماه ۱۳۸۱ گروه تئاتر «چهره‌نما» که «علی فروتن، محمد مسلمی و حمید گلی» اعضای آن بودند، تصمیم گرفتند که از تجربیات خود استفاده و برنامه‌ای درست کنند که صبح‌ها از شبکه‌دو سیما پخش شده و مخصوص کودکان باشد. این برنامه از فروردین ۱۳۸۱ تا اسفند ۱۳۸۹ ادامه داشت و چند ماه پس از جدایی مجید قناد مجری محبوب این برنامه از این گروه این برنامه در بهمن ۱۳۸۹ توقف یافت این برنامه همکاری ناموفق با مجید قناد بود. سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ پرکارترین، محبوب‌ترین و پراهمیت‌ترین سال‌های فعالیت این گروه بود. پس از ۳ ماه تعطیلی این برنامه، دوباره فیتیله‌ای‌ها با برنامه ای به اسم فیتیله ۲ که جمعه شب‌ها ساعت ۲۱:۰۰ پخش می‌شد به تلویزیون ایران و شبکه ۲ بازگشتند.

عمو فیتیله ای در کنار برادر مرحومش + عکس "فیتیله ۲"

این برنامه نیز با حضور «محمد مسلمی»، «حمید گلی» و «علی فروتن» اجرا شد، و از خردادماه ۱۳۹۰ در جمعه شب‌ها ساعت ۲۱:۰۰ پخش می‌شد؛ این برنامه هم در سال ۱۳۹۱ به کار خود پایان داد؛ ولی برای نوروز ۱۳۹۲ دوباره فیتیله‌ای‌ها به تلویزیون آمدند و با برنامه «فیتیله، عیدا تعطیله» شروع به کار کردند. این‌بار این برنامه به جای ساعت ۲۱، ساعت ۱۴:۰۰ پخش می‌شد، و محمود شهریاری مجری این برنامه بود. در اواسط سال ۱۳۹۲ مهرداد نظام آبادی مجری‌گری این برنامه را برعهده گرفت و تا ۱۵ آبان ۱۳۹۴ برنامهٔ "فیتیله"، به‌طور رسمی ادامه داشت.

در روز جمعه، ۱۵ آبان ۱۳۹۴ نمایشی به نام هتل فیتیله‌ای اجرا شد، که این برنامه با اعتراض گروهی از ترک زبانان روبرو شد.

شباهت جالب عمو فیتیله ای و دختر رشیدش تاریخچه فیتیله ها

مسلمی، گلی و فروتن در سال ۱۳۶۴ زمانی که در مدرسهٔ هنر و ادبیات صدا و سیما بودند، گروهی به نام  گروه تئاتر چهره‌نما  تشکیل دادند. اولین کار حرفه‌ای این گروه با نام جنگ زنگ بیداری برای گروه کودک شبکه یک در سال ۱۳۶۷ انجام شد. از آن زمان فعّالیت این گروه عمدتاً به صورت اجراهای زنده در برنامه‌های کودکان در تلویزیون ایران بوده‌است، اگر چه اجراهای زندهٔ دیگری نیز به صورت سیّار داشته‌اند، از جمله در اردوگاه‌های افغان پس از جنگ افغانستان.

اولین برنامهٔ این گروه در سری فیتیله‌ای‌ها برنامهٔ فیتیله جمعه تعطیله بود که از فروردین سال ۱۳۸۱ با تهیه‌کنندگی مجید قناد تولید و از شبکه دو تلویزیون ایران پخش می‌شد. در اسفند ۱۳۸۹ خبرهای ضد و نقیضی راجع به پایان تولید این برنامه منتشر شد که بعداً به اختلاف نظرها بین گروه فیتیله‌ای‌ها و تهیه‌کنندهٔ برنامه مربوط دانسته شد.این در حالی است که در ده ماه همان سال خبر جدایی قناد از این برنامه داده شده بود و رفتن قناد برای «حفظ جذابیت برنامه» توصیف شده‌بود.

در سال ۱۳۹۰ خبر از بازگشت این برنامه به شبکه دو داده شد.برنامهٔ جدید با نام فیتیله ۲ و در زمانی جدید (جمعه‌ها ساعت ۲ بعد از ظهر) از شبکه ۲ پخش می‌شود. این برنامه ابتدا قرار بود با نام «فیتیله شبانه» و برای پخش از شبکه دو در جمعه شب‌ها تولید شود اما بعداً ساعت پخش آن به بعد از ظهر جمعه تغییر کرد.

همچنین در سال ۱۳۹۰ این گروه از شروع فعالیت سینمایی خوب خبر داد. اولین فیلم این گروه «فیتیله و ماه پیشونی» نام داشت که در سال ۱۳۹۰ تصویربرداری آن آغاز شد و در سال ۱۳۹۱ در سینماهای ایران به نمایش درآمده که کارگردانی آن را آرش معیریان بر عهده داشت که با استقبال خوبی مواجه شد.

بازگشت عمو فیتیله‌ای ها به تلویزیون

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دوقلوها محمد مسلمی نوروز 1401 عمو فیتیله ای فیتیله ای ها محمد مسلمی پخش می شد شبکه دو ساعت ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه۵G در سال۲۰۱۹ با هدف دستیابی به سرعت و پوشش‌دهی بالاتر، در حال جایگزینی شبکه۴G است. بسیاری از کشورها از جمله چین، کره‌جنوبی، ایالات متحده و کشورهای اروپایی به‌سرعت نسل جدید اینترنت ۵G را در اپراتورهای خود راه‌اندازی کرده‌اند.

در کشور ما نیز تاکنون چند دکل مخصوص این اینترنت پرسرعت تدارک دیده شده است و گوشی‌های اندروید و iOS مدل جدید آن را پشتیبانی می‌کنند. البته در نسخه نوین‌تر یعنی ۵.۵G از آنجایی که فعلا چین موفق به توسعه این شبکه شده است، گوشی‌های هوشمند چینی مبتنی بر سیستم ‌عامل اندروید برندهایی از جمله هواوی و شیائومی برای آن طراحی شده است.

فناوری ۵G چیست؟

نسل پنجم اینترنت موبایل یا ۵G، بر ۳ویژگی اصلی تمرکز دارد.

- ارتباطات با تأخیر بسیار کم که مناسب برای اپلیکیشن‌های حساس به تأخیر مانند بازی‌های آنلاین و خودروهای خودران است.

- پهنای باند بالا که باعث افزایش سرعت در انتقال داده‌ها در شکل دانلود و آپلود می‌شود.

- اتصال دستگاه‌های زیاد که توانایی پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه به‌طور همزمان، مفید برای اینترنت اشیا (IoT) را شامل می‌شود. البته با گذشت ۵سال از راه‌اندازی این نسل نوین، همچنان نرخ نفوذ این شبکه در بین مصرف‌کنندگان بسیار پایین است و فقط ۱.۶میلیارد مشترک به شبکه‌۵G دسترسی دارند. البته پیش‌بینی می‌شود که تعداد اتصالات به اینترنت۵G تا سال۲۰۳۰ به ۵.۵میلیارد برسد.

برتری ۵.۵G

شبکه ۵.۵G که با عنوان ۵G پیشرفته هم شناخته می‌شود، برای رفع نیازهای فزاینده به شبکه‌های بسیار سریع‌تر و قابل اعتمادتر از سوی چینی‌ها طراحی شده است. این تکنولوژی شامل چند بهبود کلیدی است.

سرعت‌های بالاتر: اینترنت۵.۵G قصد دارد سرعت‌های انتقال داده‌ها را به سطحی فراتر از توانایی‌های ۵G برساند که به‌گفته کارشناسان تا ۱۰برابر اینترنت نسل قبل‌تر از خود خواهد بود. این یعنی سرعتی برابر با ۱۰گیگابایت در ثانیه.

پایداری بهتر: این نسل جدید شبکه اتصال، به‌دنبال بهبود پایداری شبکه در مناطق شلوغ و دورافتاده است که باعث بهبود تجربه کاربری در همه مدیوم‌های قابل استفاده برای کاربر می‌شود.

کاهش تأخیر: با کاهش تأخیر در ارتباطات، ۵.۵G اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌های حساس‌تر به زمان مانند روبات های جراحی از راه دور و خودروهای هوشمند به شکل مؤثرتری عمل کنند.

امنیت بهبود یافته: امنیت ارتقایافته در ۵.۵G به‌ویژه برای داده‌های حساس و ماموریت‌های بحرانی که نیاز به حفاظت از اطلاعات در برابر تهدیدات امنیتی دارند، طراحی شده است.

مقایسه فنی

در حالی ۵G که قادر است پاسخگویی به نیازهای کنونی را برآورده سازد، ۵.۵G می‌تواند این توانایی‌ها را به سطوحی بسیار بالاتر ببرد. برای مثال، اگر شبکه اتصال۵G می‌تواند تا ۵گیگابایت بر ثانیه سرعت ارائه دهد، ۵.۵G امیدوار است این رقم را دوبرابر کرده و به ۱۰گیگابایت بر ثانیه برساند، همچنین تأخیر در ۵G که حدود یک میلی‌ثانیه است در ۵.۵G به‌شدت کاهش یافته و به کمتر از نصف خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی اپراتور هوش‌مصنوعی در ایران | مزرعه پردازشی حجم عظیمی از داده‌ها را پردازش می‌کند نتیجه‌گیری

۵.۵G نه‌تنها قرار است ارتباطات موبایل را به سطح بعدی ببرد، بلکه باعث تسهیل بکارگیری فناوری‌های آینده مانند واقعیت ترکیبی، خودروهای خودران و شهرهای هوشمند می‌شود. با این حال، باید منتظر ماند و دید که چگونه این فناوری در سال‌های آینده عملی و پیاده‌سازی خواهد شد.

کد خبر 848149 برچسب‌ها شرکت شیائومی شرکت هواوی اینترنت - بیطرفی شبکه‌ای مدیریت داده‌ها اینترنت

دیگر خبرها

  • صحبت های جیمی کرگر در مورد آینده محمد صلاح در دوران جدید لیورپول / فیلم
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • ببینید | دعوای فیتیله‌ای‌ها با مجید قناد بالا گرفت؛ پاسخ محمد مسلمی به آقای مجری
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون