Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاریفارس از زاهدان،امیرحسام قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، گفت: شعب بانک کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون، مبلغ 6 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات به 10 هزار و 50 متقاضی در این استان پرداخت نموده اند که با پرداخت این میزان تسهیلات، بیش از 2980 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداختی شعب این بانک در استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد رشد داشته است، تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، کشت گلخانه، پرورش آبزیان و انواع تسهیلات قرض الحسنه را از اولویت های پرداخت این بانک، برشمرد و میزان تسهیلات پرداختی توسط شعب این بانک از ابتدای سال را به تفکیک، تسهیلات مکانیزاسیون 653 میلیارد ریال، کشت گلخانه 151 میلیارد ریال و مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی را، بیش از 1 هزار 405 میلیارد ریال اعلام کرد. که از این میزان، مبلغ 1 هزار و 72 میلیارد ریال در راستای حمایت از بنیان خانواده در قالب وام قرض الحسنه ازدواج؛ به 1167 نفر از جوانان استان پرداخت شده است.

قزلباش با اشاره به تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی که با هدف توسعه مناطق روستایی مرزی و غیرمرزی استان صورت می گیرد، افزود تعداد 3 هزار و 85 فقره تسهیلات اشتغال پایدار به مبلغ 2 هزار و 600 میلیارد ریال توسط شعب این بانک به روستائیان و عشایر پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی، یکی از رسالت های این بانک را حمایت از اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی استان برشمرد و از پرداخت بیش از 657 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به 925 مددجو، در سال جاری خبر داد.

قزلباش افزود؛ بانک کشاورزی نه تنها حمایت از طرح های اشتغال زایی و پرداخت تسهیلات را وظیفه خود می داند، بلکه پس از پرداخت تسهیلات نیز با حساسیت حامی و پشتیبان طرح هایی است که به هر دلیل امکان ادامه فعالیت را ندارند، در همین راستا، از ابتدای سال جاری قریب به 25 طرح راکد با حمایت 1هزار و 200 میلیارد ریالی بانک کشاورزی به چرخه تولید برگشتند که از این بین می توان طرحهای، تولید فرآورده های لبنی آبادیس در زهک، مرغداری ولی عصر و مرغداری 815 ظهیر در زابل را نام برد.

قزلباش، پیرامون بیمه محصولات کشاورزی تبیین کرد: برخلاف خشکسالی شدید به ویژه در حوزه سیستان، سطح بیمه ای استان در کلیه زیربخش ها شامل زراعی، باغی، دام و طیور نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد رشد داشته است. وی افزود از ابتدای سال جاری تاکنون، مبلغ 419 میلیارد ریال غرامت، به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

امیرحسام قزلباش با اشاره به تعهد بانک کشاورزی در ایفای مسئولیت های اجتماعی و اقدامات عام المنفعه، تعدادی از فعالیت های این بانک در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی از ابتدای سال جاری تاکنون را برشمرد؛ که از آن جمله می توان به ساخت یک مدرسه هفت کلاسه در گوردر سرباز، ساخت یک مرکز اورژانس در نوک آباد و تسهیلات زایشگاهی در ده پابید، جمع آوری بیش از ۶۰۰ میلیون ریال کمک برای سیل زدگان دی ماه جنوب استان ( تاکنون) از منابع شخصی همکاران بانک کشاورزی، اهدای ده عدد تبلت به مدارس مناطق روستایی و محروم جهت بهره مندی دانش آموزان از آموزش های مجازی و تهیه و توزیع بیش از ۳۰۰۰ پرس غذای گرم در مناطق محروم در شرایط پاندمی کرونا و تعطیلی مشاغل  اشاره کرد. وی بیان داشت؛ در سال گذشته نیز دو مدرسه شش کلاسه در چاه اسحق دلگان و ملکی هیرمند ساخته و تقدیم دانش آموزان استان شده است.

وی همچنین، از خرید تضمینی بیش از 25 هزار تن گندم کشاورزان استان به مبلغ 1 هزار و 300 میلیارد ریال خبر داد و تأکید کرد: تمامی مبلغ خرید، تسویه و به حساب گندم کاران استان واریز شده است.

قزلباش به معرفی خدمت جدید بانک کشاورزی در راستای تأمین نهاده های دامی مورد نیاز دامداران، تحت عنوان دامدار کارت پرداخت و اضافه کرد؛ دامداران استان (دام سبک و سنگین) می توانند با معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان، در کوتاه ترین زمان، تسهیلات 500 میلیون ریالی دریافت کنند.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: بانک کشاورزی ابتدای سال جاری میلیارد ریال بانک کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالجلال ایری، با اشاره به گلایه مردم از اقساط بالای وام مسکن، گفـت: یکی از گلایه‌های مردم در سال‌های اخیر که با افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور به ویژه کلانشهر‌ها بالاخص پایتخت مواجه بودیم، بالا بودن اقساط وام مسکن در برابر قدرت خرید پایین وام‌ها است. در کلانشهر تهران، برای خرید خانه به زوجین وام ۹۶۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که اقساط آن حدود ۱۹ میلیون تومان است. این در حالی است میانگین قیمت هر متر خانه در پایتخت در سال جاری به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسیده و با وام پرداختی تنها ۱۲ متر خانه می‌‎توان خریداری کرد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: اقساط سنگین وام مسکن و دلایل ناتوانی یا عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن با بازه پرداخت طولانی‌تر و اقساط متعادل‌تر و نیز مبلغ بیشتر موضوعی است که حتما باید مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد. یکی از موضوعاتی که به تصمیم‌گیری بهتر ما در این مورد کمک می‌کند، ارزیابی نحوه پرداخت وام در کشور‌های دیگر با میزان توسعه یافتگی متفاوت است.

وی افزود: با یک جست‌وجو ساده در این مورد متوجه می‌شویم که عمده کشور‌های پیشرفته دنیا برای خرید خانه تسهیلاتی با بازپرداخت ۲۰ الی ۳۰ ساله دارند که مبلغ تسهیلات نیز بخش قابل توجهی از مسکن‌ها را شامل می‌شود البته که متقاضیان از یک فرآیند اعتبارسنجی و رتبه بندی دشوار و سخت‌گیرانه‌ای عبور می‌کنند. اما نکته مثبت این نوع سیستم وام دهی این است که متقاضیان تسهیلات مسکن، بخش عمده‌ای از نرخ خانه را وام دریافت کرده و برای خانه دار شدن به آورده کمتری نیاز دارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مورد عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت، اضافه کرد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات بلند مدت مانند وام مسکن، بی ثباتی اقتصادی است. چرا که با افزایش تورم و نواسانات اقتصادی در طول سالیان بازپرداخت وام، بانک‌ها دچار ضرر و زیان هنگفتی می‌شوند از این رو عمده بانک‌ها برای عبور از شرایط دشوار اقتصادی به سمت بنگاه‌داری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سودآوری با بازه زمانی کم دارند.

ایری اضافه کرد: شاید اگر نرخ سود بانک‌ها در حوزه مسکن بر اساس تورم شناور باشد، بانک‌ها اقبال بیشتری برای ورود به این حوزه پیدا کنند. البته که قطعا دلایل دیگری هم دارد که همانگونه که پیشتر بیان کردم، باید مورد بررسی کارشناسان اقتصادی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!