Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «ماریس پین» وزیر امور خارجه استرالیا صبح امروز (سه‌شنبه) در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص توسعه و تعمیق روابط و همکاری‌های دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس با تبریک روز ملی استرالیا به وزیر امور خارجه، دولت و مردم این کشور، نیم قرن تاریخ روابط دوستانه را سرمایه مشترک دو کشور عنوان کرد و حضور جامعه فرهیخته ایرانیان در استرالیا را بعنوان پل فرهنگی میان مردم دو کشور عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان با اشاره به ظرفیت های روابط، برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه های مختلف، از جمله تجارت، سرمایه گذاری و مبادلات علمی بخشهای دولتی و خصوصی دوکشور و برنامه ریزی مشترک در این خصوص اعلام آمادگی کرد و همکاری بخش خصوصی دو کشور در ساخت واکسن اسپایکوژن را نمونه ای موفق از همکاری های سازنده دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین سفر اخیر نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان به تهران را موفقیت‌آمیز خواند و اظهار داشت، در این سفر حوزه های جدیدی از همکاری های دو کشور درخصوص افغانستان تعریف شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت بیجاشدگان افغانستان و ورود روزانه چند هزار زن و مرد و کودک افغانستانی به استان های مرزی ایران، بار دیگر بر ضرورت تشکیل یک حکومت فراگیر با مشارکت همه گروه های قومی و توجه جامعه جهانی به وضعیت آوارگان تاکید کرد.

ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفتگو با تشکر از همکاری جمهوری اسلامی ایران و رایزنی‌های موثر طرفین در سفر نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان، ابراز امیدواری کرد: همکاری نزدیک دو کشور در موضوع افغانستان در راستای تشویق طالبان در عمل به تعهدات خود و اطمینان یافتن از عدم تبدیل افغانستان به پناهگاهی امن برای گروه های تروریستی و جرائم فراملی نظیر قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر، تداوم یابد.

وی ضمن استقبال از گسترش روابط دو کشور در حوزه های دو جانبه اعلام کرد استرالیا از مذاکرات در وین حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات برجام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از دستیابی به توافق خوب در این مذاکرات استقبال و بر آن تاکید دارد.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی خواهان توجه ویژه استرالیا نسبت به حقوق ایرانیان مقیم این کشور و به‌ویژه وضعیت کنسولی برخی از اتباع کشورمان که در استرالیا با مشکل مواجه هستند، شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و تبیین نقش آفرینی موثر سردار سلیمانی، قهرمان ملی و بین المللی مبارزه با تروریسم در کمک به صلح و امنیت در منطقه، خواهان برخورد مسئولانه استرالیا با عوامل فعال گروهکهای تروریستی در این کشور گردید.

کد خبر 5414478 محمد مهاجرانی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران قاسم سلیمانی ماریس پین طالبان مذاکرات وین برجام دستگاه دیپلماسی مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان آیت الله صافی گلپایگانی مقام معظم رهبری حسین امیرعبداللهیان رئیس جمهور ایران انقلاب اسلامی ایران دهه فجر ایالات متحده امریکا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مذاکرات وین صحن مجلس کمیسیون تلفیق وزیر امور خارجه کشورمان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، در گفتگوی تلفنی امروز پنجشنبه مارگوش تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل‌کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش‌بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسرائیل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوش تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد