Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریف‌زاده روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: براساس نتایج ۲ هزار و ۲۶۳ آزمایش مولکولی و سریع در ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۱۶۱ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شدند و اولین بار موارد مثبت روزانه در این استان چهاررقمی شد.

وی افزود: در این مدت از ۶۵۱ آزمایش پی سی آر، ۴۱۵ بیمار، همچنین از هزار و ۶۱۲ تست سریع تشخیص کرونا در استان ۷۴۶ مورد مثبت جدید شناسایی شده که نشانگر روند افزایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته نیز برای اولین بار به مرز ۸۰۰ مورد ابتلا در روز رسیدیم و از ابتدای شیوع پاندمی کووید ۱۹ تا شبانه‌روز گذشته، در هیچ بازه زمانی این تعداد بیمار جدید روزانه در استان شناسایی نشده است و با گزارش موارد مثبت شبانه‌روز گذشته، رکورد پیک ششم شکسته شد.

وی اظهار داشت: بررسی آماری نشان می‌دهد در نیمه دوم دی ماه به‌طور متوسط روزانه ۵۴ مورد مثبت شامل تست مولکولی و تست سریع داشتیم و در این مدت متوسط روزانه تعداد بستری بیماران تنفسی ۸۵ نفر بوده همچنین متوسط روزانه بستری مثبت ۲۱ نفر و متوسط روزانه بستری مثبت مراقبت‌های ویژه نیز ۶ نفر بوده است.

شریف‌زاده افزود: در شبانه‌روز گذشته تعداد موارد مثبت به هزار و ۱۶۱ نفر، موارد بستری تنفسی در بیمارستان‌های استان به ۱۳۱ نفر، بستری کرونا مثبت ۴۷ نفر و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به ۹ نفر افزایش پیدا کرده که از این تعداد حال ۲ نفر وخیم است.

وی گفت: این روند نشان می‌دهد که موارد مثبت نسبت به نیمه دوم دی ماه ۱۵ برابر افزایش پیدا کرده همچنین موارد بستری تنفسی ۴۵ درصد، موارد بستری مثبت ۱۱۴ درصد و موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۱۷ درصد نسبت به نیمه دوم دی ماه افزایش داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد و آمار جان‌باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۲۸۷ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ویروس اُمیکرون با سرعت بالاتری نسبت به سویه‌های قبلی در حال شیوع است افزود: از مردم می‌خواهیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از قبل جدی گرفته و هرچه سریعتر نسبت به تزریق کامل سه نوبت واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی از هفته اول بهمن ماه افزایشی شده و در شهرستان فردوس این افزایش نسبت به میانگین استان بالاتر بوده به طوری که هفته گذشته از زرد به نارنجی و سپس قرمز تغییر رنگ داد و سویه غالب در این شهرستان اُمیکرون است.

شهرستان‌های بیرجند و طبس هم که در رنگ‌بندی قبلی، زرد بودند در هفته جاری به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند.

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور در حال حاضر شهرستان فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، درمیان، نهبندان، قاینات و سرایان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و زیرکوه و خوسف در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا و برابر تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا با موافقت استاندار خراسان جنوبی، آموزش در مهدکودک‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شهرستان فردوس با وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیرجند و طبس با رنگ‌بندی نارنجی برای پیشگیری از همه‌گیری و انتقال ویروس کرونا از امروز به مدت ۱۴ روز غیرحضوری شد.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا اومیکرون خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا اومیکرون بیرجند ویروس کرونا اومیکرون خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خراسان جنوبی متوسط روزانه موارد بستری موارد مثبت روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل آموزش و پرورش استان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم از دیگر برنامه های روز معلم در استان است.

موسوی نژاد با اشاره به کمبود فضای آموزشی و معلم در استان افزود: سال گذشته خیران مدرسه ساز سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تعهد کردند که ۶ درصد وصول و برای ساخت کلاس درس هزینه شد و پیش بینی می‌شود با همکاری خیران ۱۰۰ کلاس درس دیگر به فضای آموزشی شهرستان بیرجند اضافه شود.

موسوی نژاد گفت: در سال تحصیلی جدید، هزار و ۴۸۰ معلم جدید برای جبران بخشی از کمبود معلم جذب آموزش و پرروش می‌شوند.

به گفته وی امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

دیگر خبرها

  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد