Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود تجریشی در وبینار کنسرسیوم مراکز علمی پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست اظهار داشت: این فعالیت‌ها می‌تواند سرآغاز الگویی در کشور باشد و تجربه این ۴۰ ساله نشان می‌دهد هر جا مردم در صحنه بودند و اسلام را معیار خود قرار دادیم، در کارها موفق شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۹۸ کمیسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی دستورالعملی صادر کرد که فراکسیون محیط زیست ایجاد شود و در قالب آن جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف برگزار شد که البته نتیجه گزارش‌ها از تخریب محیط زیست ناامید کننده بود و به اختصار خلاصه‌ای از گزارشات دستگاه‌ها در خصوص محیط زیست منتشر شد.

الزام شبکه‌سازی در حوزه محیط زیست

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: دولت به تنهایی امکان حل مشکلات محیط زیست را ندارد و باید مردم و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به صحنه بیایند که این امر مستلزم سیاست‌گذاری دقیق، شبکه‌سازی و نهادسازی است.

وی ادامه داد: بنابراین در چند محور فعالیت‌های خود را پیگیری خواهیم کرد که یکی از آنها فعال شدن کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر بود که سندی بر این اساس تولید شده و در راستای آلودگی هوا و سایر مشکلات محیط‌زیستی نیز ردیف بودجه دریافت شده است.

مشخص کردن دلایل آلودگی صنایع توسط دانشگاه‌ها

تجریشی با بیان اینکه بودجه‌ای را از صندوق محیط زیست به دانشگاه‌ها برای مشخص کردن دلایل آلایندگی و آلوده کردن صنایع تعیین کرده، گفت: ۲۰ قرارداد در این راستا نهایی شد اما صندوق ملی محیط زیست همکاری نکرد.

وی تصریح کرد: برای نمونه پالایشگاه‌ها را به یک دانشگاه و پتروشیمی‌ها را به دانشگاه دیگری سپردیم که علت آلودگی آنها را مشخص کنند تا از این طریق چالش ملی برطرف شود و با پایش کردن صنایع، چرخه جدیدی در دانشگاه با ایجاد اشتغال و دانش بنیان فراهم شود.

تعمیم الگوی شبکه‌سازی دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور افزود: هزار میلیارد تومان منبع مالی در بانک عامل برای این امور اختصاص داده شد که ۵۰۰ میلیارد تومان را نتوانستیم دریافت کنیم و اگر جدی‌تر وارد شده بودند کل این میزان هم استفاده می‌شد.

وی اینگونه شبکه سازی بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را به عنوان اولین الگو در کشور دانست و افزود: باید از این کنسرسیوم از مسائل کلان به استانی برسیم و با توجه به فعال کردن تمام دانشگاه‌ها در پایش، بتوانیم از ظرفیت استانی برای حل چالش‌ها در استان بهره ببریم.

تجریشی خاطر نشان کرد: این کنسرسیوم به عنوان اولین نهاد نوپا تشکیل شده که به مباحث گسترده‌ای هم پرداخته است و باید مدل الگویی برای تمام کشور قرار گیرد که تا سال آینده به ۵ استان دیگر نیز تعمیم داده می‌شود که با این حساب به استان‌ها اختیار بیشتری داده می شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان دانشگاه آهنگ حیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان دانشگاه سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان دانشگاه آهنگ حیات دانشگاه ها دستگاه ها محیط زیست شبکه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم