Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:21:54 GMT

گوزن دهکده طبیعت قزوین تلف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۹۳۱۴

گوزن دهکده طبیعت قزوین تلف شد

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - حمید زینالی، مدیرکل دامپزشکی استان گفت: روز گذشته با اعلام خبر تلف شدن یک رأس گوزن در دهکده طبیعت قزوین، بلافاصله کارشناسان شهرستان قزوین اداره کل دامپزشکی استان به محل اعزام شدند و پس از نمونه برداری، با نظارت کارشناسان، لاشه گوزن تلف شده دفن شد.

کارشناسان دامپزشکی شهرستان قزوین مشکوک به ابتلای گوزن تلف شده به بیماری شاربن هستند که نتایج آزمایش ها، چند روز آینده اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامپزشکی، مسئول اعلام نظر درباره تلف شدن گوزن دهکده طبیعت

مالکیت دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین بر عهده شهرداری قزوین است و در تماس با جابر خرم نیا، مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین علت تلف شدن یک رأس گوزن در این پارک را جویا شدیم.

مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین گفت: بر اساس اعلام مسئولان دهکده طبیعت قزوین، گوزن فوق به دلیل ابتلا به بیماری معدوم شده است.

وی افزود: دامپزشکی در حال بررسی علت بیماری گوزن معدوم شده است.

خرم نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر مالکیت حیوانات موجود در دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین بر عهده دامپزشکی و محیط زیست استان است و اعلام نظر نهایی درباره علت تلف شدن گوزن تلف شده، بر عهده این دو نهاد قرار دارد.

علت تلف شدن گوزن هنوز مشخص نیست!

نوری، مدیر سابق دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین که به دلیل حواشی چند وقت اخیر، این روز‌ها دیگر در دهکده طبیعت حضور ندارد هم با تأیید خبر تلف شدن یک رأس گوزن در دهکده طبیعت، می‌گوید: لاشه گوزن تلف شده از سوی کارشناسان دامپزشکی برای بررسی علت فوت، کالبد شکافی شده است.

هفته پیش هم یک رأس توله شیر در دهکده طبیعت قزوین تلف شده بود.

«شیردل» به دلیل درگیری با شیر بزرگتر از خود دچار آسیب دیدگی شدید شده بود و علیرغم تلاش و مراقبت‌های شبانه روزی دامپزشکان، در نهایت تلف شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهکده طبیعت حیات وحش دامپزشکی قزوین دهکده طبیعت قزوین دهکده طبیعت تلف شدن یک رأس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار