Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@22:29:23 GMT

دیدنی‌های کمتر شناخته شده کیش

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۹۴۱۷

دیدنی‌های کمتر شناخته شده کیش

آفتاب‌‌نیوز :

کیش به‌عنوان جزیره‌ای نزدیک به خط استوا و در آب‌وهوای گرم و مرطوب، طبیعتی منحصربه‌فرد را به وجود آورده است. آب‌وهوای سالانه کیش به طور متوسط ۲۷ درجه سانتیگراد است و تیر و مرداد گرم‌ترین ماه‌های جزیره هستند. این در حالی است که از مهرماه به مدت حدود ۸ ماه جزیره هوایی بسیار مطبوع دارد.

مرجان‌ها یکی از غنی‌ترین تنوع زیستی در اقیانوس‌ها می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبسنگ‌های مرجانی در ظاهر شبیه صخره بی‌جان به نظر می‌آیند، اما در اصل موجودات زنده‌ای هستند که تنوع بالایی دارند. در این میان جزیره کیش شامل مجموعه بسیار بزرگی از مرجان‌ها است که باعث شده به جزیره مرجانی نیز معروف باشد.

در سالیان اخیر با پیشرفت کیش در زیر‌ساخت‌ها، توریست‌های زیادی به این جزیره سفر می‌کنند و افراد زیادی هرساله بلیط کیش را برای خود رزرو کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن لذت می‌برند. اما هنوز هم برخی از جا‌های دیدنی جزیره کیش ناشناخته هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

قلعه جنی کیش

قلعه جنی یکی از مکان‌های توریستی کیش است که افسانه‌ها و قصه‌های زیادی درباره آن وجود دارد. این قلعه در جده جهان نرسیده به کشتی یونانی واقع شده است. در نگاه اول این قلعه یک اثر تاریخی و قدیمی به نظر می‌رسد که به‌صورت مستطیل با دو در و یک بنای دوطبقه ساخته شده است.

وقتی پای صحبت بومیان در باره این قلعه بنشینید حساب این قلعه از آثار دیگر جدا می‌شود. در گذشته این قلعه پاسگاه و محل خدمت سربازان بوده است، اما در دهه چهل با استناد به گزارش‌های گوناگون در باره حضور اجنه در قلعه و مرگ مشکوک چند سرباز برای همیشه از نظامیان خالی شد و همچنان داستان‌های عجیب در مورد این قلعه وجود دارد.

موزه خلیج‌فارس کیش

با افتتاح این موزه جزیره کیش تبدیل به قطب نمایشگاهی و فروش آثار هنر‌های تجسمی و صنایع‌دستی شده است. این مجموعه یک مجموعه تفریحی، فرهنگی و سیاحتی است که در ساحل جنوب غربی جزیره واقع است. طراحی ساختمان این موزه با الهام از طرح صدف طراحی شده است و مرواریدی که در میان آن قرار گرفته است بر زیبایی آن بیش‌ازپیش افزوده است.

این مجموعه شامل بخش‌های اداری، مدیریتی، کافی‌شاپ و آمفی‌تئاتر است. موزه اصلی این مجموعه در طبقه زیرین سازه قرار دارد که دارای سقفی مواج است. موزه خلیج‌فارس شامل پنج گالری است که گالری نخست شامل اسناد و مدارک تاریخی درباره خلیج‌فارس و چهار گالری دیگر به ارائه و نمایش آثار هنرمندان و برگزاری کارگاه می‌پردازد. موزه خلیج‌فارس بهانه‌ای شده تا هنرمندان، هنردوستان و همچنین مورخان زیادی بلیط کیش در علی بابا را برای حضور در این محل علمی و فرهنگی رزرو کنند.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

کاریز اسم فارسی قنات است که در گذشت از آن برای هدایت آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شد. قنات کیش بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و از نمونه آثار معماران ایرانی به‌حساب می‌آید که آب شیرین ساکنان جزیره از این راه تامین می‌شد. شهر زیرزمینی کاریز کیش در بلوار میرمهنا قرار دارد.

این شهر در واقع یک قنات بسیار بزرگ است که مساحت آن حدود ۱۰ هزار مترمربع وسعت دارد. عمق این شهر تاریخی ۱۶ متر است که سقف و دیوار‌های آن با انواع صدف پوشانده شده‌اند.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساختار زیرزمینی از جمله مرجانی بودن، جریان آب شیرین، هوای خنک در زیرزمین و سقف مرجانی مملو از فسیل‌های با قدمت بسیار بالا، این جاذبه را در زمره مهم‌ترین جاذبه‌های ایران و حتی جهان قرار می‌دهد. ایجاد بازار و رستوران‌های مدرن و سنتی در این مکان تفریحی سبب افزایش گردشگران شهر شده است.

دره پرتغالی‌ها کیش

یکی از اهداف گردشگران برای حضور در کیش دره پرتغالی‌هاست که در شمال جزیره واقع است. توریست‌های خارجی زیادی برای دیدن این منطقه بلیط کیش را تهیه می‌کنند. علت نام‌گذاری این دره به زمانی برمی‌گردد که پرتغالی‌ها در آن سکونت داشتند.

سرازیر شدن آب سطحی در این بخش از جزیره، عامل به‌وجودآمدن فضای سبز و زیبایی شده که افراد زیادی را جذب خود می‌کند. در این فضای سرسبز و تفریحی امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، رستوران، آلاچیق و محل‌هایی مخصوص درست‌کردن کباب وجود دارد. یکی از ویژگی‌های این منطقه وجود درختی کهن‌سال به نام انجیر معابد است.

بر اساس شواهد و نظر بومیان کیش این درخت حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ سال قدمت دارد. برخی از مردم پارچه‌هایی رنگین بر شاخه‌های درخت گره می‌زدند و نیت می‌کردند که این امر حالتی مقدس‌گونه به آن داده است. اگر به جزیره کیش سفر می‌کنید حتما به قلعه پرتغالی‌ها بروید تا از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جزیره کیش تبلیغات تور گردشگری پرتغالی ها جزیره کیش خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دیروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، در بارش‌های اخیر استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۱۸:۳۰پنج شنبه ۱۳اردیبهشت ۱۴۰۳ در فیلگاه ۳۹ میلیمتر ، بوستان ۳۶،امامزاده پهلوان ۳۶،دهدشت ۳۴.۳،چرام ۳۴،تنگ پیرزال ۳۳،سی سخت ۳۲.۳،دژسلیمان ۳۱،امیر آباد بابکان ۳۰،،سرآب ننیز ۳۰،برم سبز ۳۰،
امامزاده جعفر ۲۹.۵،یاسوج فرودگاه ۲۹،ماهورباشت ۲۹،گنجگون ۲۹،دلی خمسیر ۲۹،باشت ۲۸.۵،ستنگان ۲۸.۵،،ممبی ۲۷،دیشموک ۲۷،کریک ۲۷،سوق ۲۶،علی کرمی دمچنار ۲۵،دشتروم ۲۴.۵،چیتاب ۲۳،لنده ۲۲،آبده گاه ۲۲،درغک ۲۱.۵،لیکک ۲۱.۳،قلعه دختر ۲۱،وزگ ۲۱،ده برآفتاب ۲۰.۵،تل گاه ۲۰،منصورخانی کاکان ۱۸،جاورده ۱۸
سرآسیاب یوسفی ۱۶،قلعه رئیسی ۱۵.۵،موشمی زیلایی ۱۵،پاتاوه ۱۴،مارگون ۱۴،لوداب ۱۲،سیرون شبلیز ۱۰،تنگ رواق ۷ میلیمتر باران بارید. 

بارش ها همچنان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی نگاه ریزبینانه به لیگ دارد
  • اعلام میزان بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دیروز
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • تصویر روز ناسا: کهکشانی مارپیچی با طراحی عظیم
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • واژگونی نیسان در قلعه گنج با یک کشته و یک مصدوم
  • مسعود اسکویی، گزارشگر قدیمی رادیو درگذشت