Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:48:45 GMT

اعضای هیات مدیره انجمن خوشنوسان ایران انتخاب شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۹۴۸۰

اعضای هیات مدیره انجمن خوشنوسان ایران انتخاب شدند

علی ‌اشرف صندوق آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، در پاسخ به چیستی مبنای تشکیل انجمن‌های صنفی در حوزه خوشنویسان، اظهار داشت: خوشنویسان ایران با عشق و علاقه وافر مروج هنر قدسی خوشنویسی ایران هستند و ستون‌های ارزشمند انجمن خوشنویسان ایران در کشور هستند  و با تلاش دلسوزانه آنها، انجمن خوشنویسان همچنان پوینده و بااقتدار فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب ‌رئیس انجمن صنفی سراسری خوشنویسان افزود: هنرمندان خوشنویس همیشه احساس می کردند آینده‌ شغلی ندارند، ما هنرمندانی داشتیم که از نظر توان جسمی دیگر نمی‌توانستند کار کنند،در همه حوزه‌های هنری از سینما تا هنرهای تجسمی و... حقوق بازنشستگی، بیمه درمانی، بیمه تکمیلی و بیمه بیکاری نداشتند، اما این تسهیلات و امتیازات در صنوف دیگر این امتیازات وجود داشت. به همین دلیل هنرمندان همیشه موضوع امنیت شغل جزو دغدغه های اصلی شان بود.

از سال ۱۳۹۷ که قانون تأسیس انجمن صنفی سراسری فرهنگ و هنر در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و قرار شد آیین‌نامه آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنویسد. حدود ۴۰ جلسه میان مسئولان وزارتخانه  و نمایندگان صنوف هنری برگزار  شد. از طرفی وزارت فرهنگ و تفاهم‌نامه با وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی امضا کردند و مقرر شد رشته‌های هنری در قالب انجمن‌های صنفی اقدام کنند که بتوانند در رابطه با بیمه بیکاری، حقوق بازنشستگی و مباحث معیشتی به حقوق خود برسند و نتیجه این شد که مجموعاً انجمن‌های صنفی را تشکیل دهند.

وی اظهار داشت: برای تاسیس انجمن صنفی خوشنویسان با همه انجمن‌های هنرهای تجسمی و دیگر انجمن‌ها که این اقدام را انجام دادند نشست داشته برگزار کردیم تا از اطلاعات و تجارب آنها استفاده کنیم، تقریبا همه اساسنامه‌ها را با دقت و محتاطانه مطالعه کردیم و مجموعه اطلاعات را جمع‌بندی و تجزیه تحلیل کردیم و بالاخره در آخرین زمان اعلامی برای مهلت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدام کردیم. تقریبا ما آخرین انجمن صنفی هنری بودیم که تاسیس شد.

قطع سراسری برق مجمع عمومی اول را به تعویق افتاد / مجمع دوم به حد نصاب نرسید

صندوق‌آبادی درباره نحوه اطلاع‌رسانی و عضوگیری انجمن صنفی گفت: انجمن صنفی سراسری خوشنویسان یک انجمن مستقل و مجزا است. نباید تصور شود که این همان انجمن خوشنویسان ایران است روندی دارد که متناسب با آیین‌نامه‌ای است که وزارت کار و تعاون ابلاغ می‌کند. آنها ابلاغ کردند حداقل عضوگیری ۲۰۰ نفر باشد و ما در ابتدای کار در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ اطلاعیه پذیرش عضویت انجمن صنفی خوشنویسان در روزنامه کار و کارگر چاپ شد.

نایب ‌رئیس انجمن صنفی سراسری خوشنویسان خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ ماه فرایند ثبت طول کشید و با اطلاع‌رسانی هیات مؤسس را معرفی کردیم. به روش های مختلف چه در سایت رسمی انجمن چه در شبکه‌های اجتماعی، شفاهی و تلفنی اطلاع‌رسانی شد و برای درخواست کتبی عضویت خوشنویسان در انجمن صنفی مهلت تعیین شد؛ برخی تمایل به عضویت نداشتند و عده‌ای هم استقبال کردند.

وی توضیح داد: بسیاری از خوشنویسان فرم‌های عضویت را تکمیل کردند، با اطلاع‌سانی در روزنامه رسمی کار و کارگر قرار شد مجمع عمومی ۶ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شود، که به دلیل قطعی برق سراسری در تهران و کل کشور آن جلسه به تعویق افتاد؛ البته وزارت کار و تعاون هم همان زمان اطلعیه داد که فعلا مجمعی برگزار نشود. جلسه بعدی که قرار شد در  ۱۹ مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شد به دلیل به حد نصاب نرسیدن به تعویق افتاد البته همه اقدامات لازم انجام شده بود، و نماینده وزارت تعاون و تعدادی از اعضا حضور داشت، اما انجام نشد.

اولین تجربه مجمع عمومی آنلاین / انتخاب هیات مدیره

صندوق‌آبادی گفت: بالاخره مجمع‌عمومی ۱۳ آذر ۱۴۰۰ با حضور ۱۱۷ نفر از ۲۰۲ عضو وبه صورت آنلاین برگزار شد و انتخابات هیات مدیره با حضور اکثریت برگزار و اعضای آن انتخاب شدند. این اولین تجربه مجمع آنلاین انجمن بود و  هیچ نقشی، حتی اعضای مؤسس در فرآیند رأی‌گیری و برنامه اینترنتی و آنلاین نداشتند. خود وزارت تعاون شرکتی را برای مجمع آنلاین تعیین کرده بود.

نایب ‌رئیس انجمن صنفی سراسری خوشنویسان توضیح داد: در این جلسه بعد از تصویب اساسنامه و  هیات ‌رییسه براساس آراء حاضرین انجام شد تعیین شد و بعد از فرآیند رأی‌گیری غلامحسین امیرخانی، صندوق آبادی، سید حیدر موسوی و چیز فهم و یادگار خیام. به‌عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و سعیدرضا زمزیا، مهدی فروزنده، رضا زدوار و صحافی مقدم به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.حسن حسین‌نژاد و علی گنجی به‌عنوان بازرس اصلی و علی‌البدل انجمن صنفی خوشنویسان بازرسین رای آوردند.

اساسنامه باید به گونه‌ای باید که در آینده دچار اشکال و ابهام  نشویم. برای تدوین اساسنامه بایستی از افراد صاحب نظر در حوزه ساختارشناسی- تشکیلاتی و حقوقی استفاده میشد که خوشبختانه این افراد در فرایند تدوین اساسنامه کمک کردند. البته وزارت کار یک اساسنامه تیپ با یک اصول و شیوه مشخص مشخص کرده بود ما هم بیشتر اساسنامه‌های انجمن های صنفی فعال را قبل  ‌از ما تدوین ‌شده بودند مطالعه کردیم نشست‌های بسیاری را با این انجمن‌ها برگزار کردیم و چالش‌ها و موارد مثبت آنها را دیدیم و نهایتاً در جلسات متمادی که داشتیم.بیش از ۱۰۰ ساعت روی اساسنامه کار شد که باید تیم تدوین اساسنامه به ویژه  محمدحسین ساکت، منصف‌پور، میرحسینی تشکر کنم.

انجمن صنفی خوشنویسان ماهیت درآمدزایی ندارد / راه طولانی در پیش داریم

صندوق آبادی در پاسخ به  این سوال که آیا هیات‌ رییسه انجمن مزایای حقوقی دارند گفت: ماهیت انجمن صنفی درآمدزایی نیست، اگر در انجمن خوشنویسان ایران بحث آموزش امتحانات و گواهینامه هست در این انجمن صنفی این موارد رانداریم و فعلا هم دیده نشده ‌است و فقط به دلیل اینکه هیات‌ مدیره آن فرآیند بیمه و بازنشستگی معیشت که حق هنرمندان است بتوانند آن را پیگیری کنند نه درآمدزایی دارد و نه حقوقی و فعلا اعضا به‌صورت افتخاری پذیرفتند که این کار را انجام دهند.

نایب ‌رئیس انجمن صنفی سراسری خوشنویسان گفت: راه طولانی در پیش داریم امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود و با  قوانین و نحوه ارتباط با بیمه که از طریق دولت باید تعیین شود، حق و حقوق قانونی خوشنویسان عزیزمان را به دست آنان برسانیم و در آینده کسانی که در حوزه خوشنویسی فعالیت می‌کنند و صاحب شغل و بیمه دیگری نیستند بتوانند دوران بازنشستگی مناسبی را داشته باشند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اساسنامه انجمن خوشنویسان ایران انجمن صنفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غلامحسین امیرخانی روزنامه کار و کارگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اساسنامه انجمن خوشنویسان ایران مجلس شورای اسلامی اساسنامه انجمن خوشنویسان ایران انجمن صنفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غلامحسین امیرخانی روزنامه کار و کارگر انجمن خوشنویسان ایران انجمن های صنفی وزارت فرهنگ صندوق آبادی مجمع عمومی هیات مدیره وزارت کار انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدابراهیم پارسانژاد، در مورد علت تغییر تاریخ بیست و سومین کنگره انجمن ناباروری، گفت: قرار بود کنگره ناباروری در تاریخ پنجم اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و برنامه ریزی برای برگزاری آن از ماه ها قبل انجام شده بود اما وقتی همکاران ما برای نصب پلاکاردها و تجهیز سالن به دانشگاه مراجعه می کنند مسئولین سالن مجوز کار نمی دهند و علت ممانعت را همزمانی کنگره با کنکور سراسری عنوان می کنند.

وی افزود: موضوع با ریاست دانشگاه مطرح شد و ایشان با ابراز تاسف از وقوع چنین شرایطی سالن دانشگاه را در تاریخ ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در اختیار کنگره انجمن باروری و ناباروی ایران قرار دادند تا کنگره در این زمان برگزار شود.

پارسانژاد با ابراز تاسف از اینکه این اتفاق بسیار ناگوار بود چرا که بسیاری از پزشکان از استان های مختلف برای این کنگره بلیت رزرو کرده بودند، ادامه داد: ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم و مجبور بودیم با تک تک مدعوین تماس بگیریم و خبر تغییر تاریخ کنگره را برای آنها توضیح دهیم.

وی افزود: با توجه به متضرر شدن تعدادی از همکاران ما در سراسر کشور در جهت تهیه بلیت و اقامت در تهران و تغییر تاریخ کنگره، انجمن باروری و ناباروری ایران طی گفتمانی با ریاست دانشگاه و همچنین در جلسات متعدد انجمن این موضوع مورد بررسی گردید تا حتی الامکان قسمتی از خسارات وارد شده به همکاران جبران شود.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092740 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران