Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - یک سازمان حقوق بشری از اعضای کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است یک پل هوایی دوگانه ایجاد شود تا از یک هواپیماها، کمک های بشری را به افغانستان انتقال دهند و در برگشت، افراد تحت تهدید را از کشور خارج کنند.

گونتر بورکهارت، مدیرعامل سازمان حقوق بشری پرواز ول از اعضای اتحادیه اروپا خواسته است که وعده‌هایشان در مورد پذیرش شهروندان افغانستانی، نیازمند حفاظت را به صورت اساسی افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان پرواز ول امروز سه شنبه به مناسبت جلسه پارلمان اتحادیه اروپا در مورد اوضاع افغانستان و همچنین جلسه وزیران داخله اتحادیه اروپا که روز پنج شنبه برگزار می‌شود، خواستار افزایش پذیرش پناهجویان افغان شد.

گونتر بورکهارت گفت: «ما نیازمند یک پل هوایی دوگانه می‌باشیم؛ هواپیماها در پرواز به افغانستان مواد امدادی را انتقال بدهند و در برگشت انسان‌های تحت تهدید را به امنیت بیاورند.»

بورکهارت گفت که یافته‌های تازه ملل متحد نشان‌دهنده این است که به افراد تحت خطر باید به صورت سریع کمک شود.

گزارش تازه ملل متحد نشان می‌دهد که طالبان از زمان تصرف قدرت به این سو بیش از ۱۰۰ تن از کارمندان حکومت سابق و همکاران محلی نیروهای بین‌المللی را کشته اند.

این گزارش همچنین بیانگر این است که «مدافعان حقوق بشر و دست‌اندرکاران رسانه‌ها همواره هدف حملات، ارعاب، آزار و اذیت، بازداشت‌های خودسرانه، بدرفتاری و قتل قرار می‌گیرند.»

پرواز ول تأکید کرده است که به این خاطر، کشورهای مسئول باید پذیرش انسان‌های در معرض تهدید از افغانستان را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند: «اتحادیه اروپا و کشورهای عضوش باید یافته‌های جدید ملل متحد را جدی بگیرند و بالاخره اقدام کنند.»

به گفته این سازمان، اتحادیه اروپا باید سریع و بدون بروکراسی برای افراد تحت تهدید حفاظت فراهم کند.

پرواز ول چنین ارزیابی کرده است که وضعیت سیاسی و بشری در افغانستان وخامت می‌گیرد و از جانب دیگر این تهدید وجود دارد که مهلت زمانی برای فراهم ساختن امکانات خروج افراد نیازمند از افغانستان و انتقال آن‌ها به اروپا رو به پایان باشد.

به گفته این سازمان، پروسه پذیرش افغان‌های نیازمند در مراحل مختلف متوقف مانده است.

این سازمان حقوق بشری انتقاد کرده است که تعداد افراد واقعاً در معرض خطر در ماه‌های گذشته به صورت ساختگی کمتر از آمار واقعی محاسبه شده است.

بورکهارت گفت که وعده پذیرش از سوی کشورهای اتحادیه اروپا باید مطابق واقعیت‌ها و خطرات واقعی باشد.

مدیر عامل پرواز ول گفت: «تا زمانی که مدافعان شجاع حقوق زنان، خبرنگاران منتقد و دیگر مدافعان حقوق بشر در افغانستان در معرض خطر فوری جانی قرار داشته باشند، نباید از پذیرش آن‌ها با این استدلال خودداری شود که فهرست ۴۰ هزار نفری (که قبلاً تعهد شده است) تکمیل گردیده است.»

انتهای پیام/ ر

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان اروپا مهاجرین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان

گروه کاری بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های حقوق بشری افغانستان برای چهارمین بار در هفته‌ آینده نشست برگزار می‌کند.

این نشست قرار است روز دوشنبه، ۱۰ ثور، در جینوا برگزار شود.

افغانستان یکی از ۱۴ کشوری است که توسط این گروه سازمان ملل متحد، از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ماه جاری تحت بررسی قرار می‌گیرد.

بربنیاد اعلامیه‌ شورای حقوق بشر، اسنادی که براساس آن بررسی صورت می‌گیرد، شامل «گزارش ملی کشور تحت بررسی، گزارش گروه‌ها و کارشناسان مستقل حقوق بشر، معلومات نهادهای حقوق بشری و گروه‌های جامعه‌ مدنی می‌شود.»

پنجاه‌وپنجمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوایل ماه حوت سال گذشته برگزار شده بود.

در آن نشست گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گزارش خود را ارایه کرد.

در گزارش او نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشری زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان بازتاب یافته بود.

ریچارد بنت در آن گزارش خواستار بررسی جنایات طالبان علیه زنان در دادگاه‌ بین‌المللی لاهه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان