Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:03:47 GMT

ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۹۷۱۱

ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، گفت: امام خمینی برکاتی برای ملت ایران به وجود آورد و شاگردانی تربیت کرد که توانستند انقلاب را پس از گذشت ۴ دهه مقتدرانه حفظ کنند و آرمان‌ها همچنان در اهتزاز باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس باعث شد ملت ایران مقتدرانه مقابل مستکبران بایستند و پیروز شوند، افزود: در طی ۴۳ سال گذشته شاهد بودیم که دشمن با تمام تجهیزات برای شکست انقلاب تلاش کرد اما مردان و زنان ایرانی با مقاومت خود اجازه به خطر افتادن کشور را ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امنیت و حفظ تمامیت ارضی مدیون شهدا، خانواده شهدا و جانبازان است، تصریح کرد: امروز همه وظیفه داریم این دستاوردها را حفظ کنیم و در برابر ناملایمات ایستادگی کنیم.

عباسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای تعالیم اسلامی توانست پیچ و خم‌ها را پشت سر بگذراند، بیان کرد: هم اکنون از جهات مختلف جز ۵ یا ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و این موضوع مرهون رشادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بر اساس منویات رهبری و امام پیروز میادین هستیم و باید از دستاوردها محافظت کنیم اظهار کرد: میزان موفقیت گیلان در ساخت موزه دفاع مقدس در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر است.

وی افزود: موزه دفاع مقدس مانند کلاس آموزشی است که می‌تواند فرهنگ دوران دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهد.

گفتنی است که در این مراسم، سرهنگ «حسن حبیبی» به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان معرفی و از زحمات مدیرکل پیشین نیز تقدیر شد.

کد خبر 5414596

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران اسدالله عباسی استان گیلان دهه فجر ویروس کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر آمار کرونا انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه شیوع کرونا خراسان رضوی عکس استانها برف و کولاک زنگ انقلاب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد