Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آذرآب اراک تنها با کمتر از ۳۰ درصد از ظرفیت درحال فعالیت است از دستور وزیر نفت برای پیگیری ارتقاء صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت استان مرکزی خبرداد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اکبر کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با وزیر نفت اظهار داشت: در این دیدار جمعی از صنعتگران اراک همراه بنده در جلسه حضور داشتند از جمله این افراد مدیرعامل شرکت آذرآب و رئیس انجمن سازندگان و پیمانکاران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان، تعدادی از اعضای هیئت مدیره شرکت فراپتروسازان انرژی که کنسرسیومی است متشکل از 32 شرکت فعال در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در اراک که پروژه‌های بزرگی را در سال‌های گذشته اجرا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف بنده از این جلسه با همراهی مدیران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اراک، بحث و تبادل نظر با وزیر نفت در رابطه با ظرفیت‌های گسترده صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در اراک و استان مرکزی و لزوم  استفاده کامل از این ظرفیت بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت آذرآب توضیحات لازم را در خصوص فعالیت‌های فعلی این شرکت و مسائل و مشکلاتی که در پروژه‌های موجود دارند مطرح کردند و آمادگی این شرکت را برای حضور در پروژه‌های بزرگ بخش حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اعبام کردند.

کریمی بیان کرد: در شرایط فعلی کمتر از 30 درصد از ظرفیت این شرکت درحال فعالیت بوده و نیاز است که پروژه‌های جدیدی به این شرکت محول شود تا این شرکت فعال شود که این هم برای تولید کشور و هم برای اشتغال در شهر اراک موثر است.

وی ادامه داد: وزیر نفت نیز برای پیگیری حل مشکلات شرکت آذرآب در پروژه‌های نفت و گاز در حال اجرا در این شرکت اعلام کردند و همچنین برای مساعدت در زمینه گرفتن پروژه‌های جدید قول مساعد دادند.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انجمن سازندگان و پیمانکاران صنایع نفت و گاز هم گزارشی از وضعیت این انجمن و شرکت‌های تحت پوشش آن و همچنین ظرفیت‌های بسیار خوبی که در شرکت‌های بخش نفت، گاز و پتروشیمی اراک وجود دارد دادند همچنین پیشنهاداتی برای توسعه فعالیت‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی اراک در این جلسه مطرح شد و صحبت‌های مفصلی با وزیر نفت در این خصوص به عمل آمد، از جمله این موارد درخواست صدور مجوز برای حضور شرکت فراپتروسازان انرژی با شریک چینی آن، در فهرست شرکت‌های سازنده‌ی انواع پمپ‌های شناور درون‌چاهی و داخلی‌سازی این پمپ‌ها و انتقال فناوری آنها بوده که برای صنعت نفت کشور بسیار مهم و حیاتی است.

کریمی افزود: همچنین درخواست صدور مجوز برای شرکت فراپتروسازان انرژی جهت حضور گسترده‌تر در تعمیرات اساسی (اورهال کردن) واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی کشور و تخلیه کاتالیست‌هاست که با توجه به تجربه این شرکت در این زمینه‌، بستر لازم برای استفاده بیشتر از تجارب این شرکت در سطح کشور فراهم شود. 

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به توان مالی، مدیریتی، فنی و تخصصی که در کنسرسیوم شرکت‌های نفتی و گازی استان که تحت عنوان فراپتروسازان انرژی هست چندین طرح سرمایه‌گذاری هم پیشنهاد شد از جمله طرح تاسیس و ساخت واحد استحصال بنزن در پتروشیمی شازند با استفاده از توان استانی، طرح استحصال گازهای فلرهای پالایشگاه و پتروشیمی شازند برای کاهش آلایندگی این دو واحد و  همچنین اعلام آمادگی برای مشارکت در اجرای پروژه توسعه پالایشگاه اصفهان، طرح تامین و تولید کاتالیست‌های پالایشگاه امام خمینی شازند و طرح ایجاد کارخانه پتروپالایش در مقیاس کوچک در استان مرکزی با استفاده از خط خوراک نفت خامی که در اراک و استان وجود دارد.

کریمی ادامه داد: طرح ایجاد کارخانه تولید اسید سولفوریک در اراک با تامین خوراک از پالایشگاه امام خمینی شازند و طرح ایجاد کارخانه پتروپالایش با ظرفیت 20 هزار بشکه نفت خام در روز برای تولید نفتا که ماده اولیه و خوراک پتروشیمی شازند است همچنین در خصوص این طرح‌ها هم مقرر شد جلسه تکمیلی با معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت برگزار شود و پیگیری‌های لازم برای عملیاتی شدن این طرح‌های سرمایه‌گذاری انجام شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه مواردی نیز در ارتباط با مسائل و مشکلاتی که در رابطه با حوزه فعالیت وزارت نفت بود، مطرح شد از جمله درخواست حل مشکل عدم استقلال نمایندگی صندوق بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت در استان مرکزی که علی‌رغم وجود حدود 15 هزار نفر افراد تحت پوشش صنعت نفت در استان در پالایشگاه، پتروشیمی، شرکت خطوط لوله، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز و سایر واحدهای تابعه وزارت نفت در استان مرکزی، متاسفانه صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، بازنشستگان  استان مرکزی را زیر نظر نمایندگی صندوق در استان کرمانشاه قرار داده و این مشکلات جدی برای کارکنان بازنشسته صنعت نفت بوجود آورده و تقاضا داریم که این استقلال و ارتقاء نمایندگی استان مرکزی را شاهد باشیم ، که وزیر نفت برای بررسی این درخواست دستور داد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فاقد ساختمان اداری مناسب در مرکز استان است، مقرر شد که شرکت ملی پخش و پالایش بودجه و اعتبار مورد نیاز را با دستور وزیر نفت برای احداث ساختمان مناسب در اراک برای شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فراهم کنند و این ساختمان احداث شود.

‌آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: در واگذاری هپکو و آذراب خیانت شد / دستگاه قضایی با متخلفان برخورد جدی کندهپکو و آذراب با مشکل ضمانت‌نامه بانکی روبه‌رو هستند/ وجود سفارش 2300میلیارد ریالی برای 204دستگاه "گریدر" هپکواستاندار مرکزی در پاسخ به تسنیم: واگذاری آذراب منفی شد‌ / هپکو ‌مشکل ضمانت دارد / تولید گریدر در هپکو آغاز می‌شود

کریمی اضافه کرد: در خصوص مسائل و مشکلاتی که ما در حوادث در صنعت نفت داریم و سال‌های گذشته هم متاسفانه تجارب تلخی در این زمینه داشتیم و کمبودهای که در حوزه اورژانس و خدمت‌رسانی به مصدومان داریم، با عنایت به اینکه 12 پایگاه اورژانس در شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان احداث شده و درحال تکمیل هستند و نیاز شدید به آمبولانس دارند  درخواست شد که وزارت نفت برای تامین 12 دستگاه آمبولانس و تحویل آنها به اورژانس استان مساعدت کند تا این نیاز رفع شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ولیعصر اراک درحال تکمیل است و سال آینده افتتاح می‌شود و به شدت از نظر محوطه، پارکینگ و باند چرخ‌بال (هلی‌کوپتر ) برای اورژانس هوایی در مضیقه و تنگناست، بنده از وزیر نفت تقاضا کردم که زمین محل  شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در رو به روی بیمارستان ولیعصر(عج) به دانشگاه علوم پزشکی اراک و بیمارستان ولیعصر منتقل شود تا آنها با استفاده از این زمین خدمات مربوط به بیماران را در زمینه پارکینگ و باند هلی‌کوپتر و فضای باز تامین کنند.

انتهای پیام/711/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی شرکت پخش فرآورده های نفتی نماینده مردم اراک گاز و پتروشیمی استان مرکزی وزارت نفت صنایع نفت نفت و گاز صنعت نفت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است