Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:33:04 GMT

رنگ کرونایی دو شهر مازندران قرمز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۰۳۰۹

رنگ کرونایی دو شهر مازندران قرمز شد

به گزارش ایرنا، طبق آخرین ارزیابی این سامانه که عصر امروز سه شنبه منتشر شد ، شهرستان نکا در شرق مازندران هم به رنگ قرمز کرونایی درآمد. پیش از این شهرستان رامسر از دهم بهمن رنگ قرمز به خود گرفته بود.

همچنین طبق گزارش جدید سامانه ماسک ، طی ۴۸ ساعت اخیر تعداد شهرهای نارنجی مازندران هم از پنج به ۱۱ شهرستان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان های بهشهر ، ساری ، قائمشهر ، جویبار ، سوادکوه ، بابلسر، بابل ، آمل، محمود آباد، نوشهر، عباس‌آباد و تنکابن نارنجی شده است.

سامانه ماسک در ارزیابی جدید خود رنگ کرونایی شهرستان میاندرود را هم که آخرین بازمانده رنگ آبی مازندران بود به زرد تبدیل کرد. هم اکنون وضعیت کرونایی شهرستان های گلوگاه، میاندرود، سوادکوه شمالی، سیمرغ ، فریدونکنار، نور، چالوس و کلاردشت زرد است.

لازم به اشاره است که نقشه رنگ بندی کرونایی تنها بر اساس روند بستری تعیین می شود.

رنگ زرد در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند. رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است.

آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت ، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند. وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر  نیز به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا  در بیمارستان بستری شوند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۱۵۴ بیمار جدید به ۵۹۵ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

در انتظار پیک توفانی

ارزیابی جدید سامانه ماسک در حالی منتشر شده است که مسوولان بهداشت و درمان مازندران هم نسبت به خارج شدن شیوع اومیکرون در استان از کنترل هشدار دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: آژیر قرمز کرونایی با شدت بیشتری در استان به صدا در آمده است که به دلیل عادی انگاری پیش بینی می شود پیک توفانی در پیش داشته باشیم.
دکتر سیمین بابایی با بیان اینکه علت افزایش شهرهای قرمز کرونایی عادی انگاری جامعه است ، افزود : متاسفانه باور غلط نسبت به پایین بودن خطر اومیکرون سبب عادی انگاری بیشتر شده است ولی خطر اومیکرون کمتر از دلتا نیست.
وی ادامه داد : پیش بینی می شود در پیک ششم تعداد مبتلایان سرپایی به ۲/۵ برابر پیک پنجم  برسد.
در پیک پنجم کرونا تعداد بیماران سرپایی مازندران به بیش از هشت هزار نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران مازندران بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران ویروس کرونا اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران مازندران بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به شناسایی یک محموله بزرگ غیربهداشتی تخم‌مرغ در این استان گفت: این محموله شامل ۴۰۰ کارتن معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور گفت: با ورود دامپزشکی مازندران ‌و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری و با همکاری اطلاعات سپاه مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان شناسایی و کشف شد.

وی افزود: دو خودرو ایسوزو که به حمل تخم‌مرغ‌های غیربهداشتی بدون هویت و بدون رعایت دستورالعمل بهداشتی اقدام می‌کردند، در شهرستان ساری توقیف شده و برای رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی، محموله‌هایشان به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی گفت: از این دو خودرو 400 کارتن معادل 4900 کیلوگرم تخم‌مرغ، بدون نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط توقیف شد. در این محموله‌ها اطلاعاتی همچون تاریخ تولید و انقضا درج نشده و جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای، حمل و نقل غیربهداشتی و نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو صورت گرفته بود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: شهروندان از خریداری تخم مرغ شکسته، کثیف، ترک خورده یا نگهداری شده در خارج از یخچال خودداری کنند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن‌را به یخچال منتقل کنند.

وی افزود: تخم مرغ ها باید نشانه و تاریخ داشته باشند و تخم مرغ بسته بندی شده را با بسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: این اداره کل از طریق سامانه 1512 آماده دریافت شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی
  • آخرین وضعیت خسارت سیلاب در شهرستان دهلران
  • آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • تردد در محور کندوان یکطرفه شد
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر