Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:39:05 GMT

فاز دوم ساماندهی آموزش عالی کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۰۳۸۰

فاز دوم ساماندهی آموزش عالی کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان در حاشیه یک‌صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با ارائه گزارشی از جلسه مذکور گفت: اولین بحثی که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نیاز جدی برای پیشرفت کشور مطرح شد بحث صنایع و نقش علم و فناوری در این حوزه بود.

وی ادامه داد: مصوبه‌ای که مطرح و به تصویب رسید این بود که ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مقدمات لازم برای سند و نقشه راهبردی صنایع دانش بنیان را با همکاری وزارت خانه‌های مختلف و ذی نفعان تدوین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای انقلاب فرهنگی افزود: بحث دیگری که مطرح شد، در رابطه با دانشجویان پزشکی بود که در خارج کشور تحصیل می‌کنند و به داخل کشور بازگشته‌اند، این دانشجویان با مشکلاتی مواجه بودند که وزارت بهداشت مکلف شد طرح پیشنهادی خود را در این رابطه در مدت محدودی جهت بررسی به ستاد نقشه ارائه دهد.

وی با اشاره به ساماندهی آموزش عالی افزود: ساماندهی مؤسسات آموزش عالی کشور بحث دیگری بود که مطرح شد، فاز یک این ساماندهی به تصویب رسید و ما مصوبات آن را رصد می‌کنیم و گزارش اجرای این مصوبات را بررسی می‌کنیم وزیر علوم و معاون آموزشی وزارت علوم گزارش از اجرایی شدن فاز اول ساماندهی را ارائه دادند.

کبگانیان افزود: برنامه‌های وزارت علوم برای فاز دوم ساماندهی مؤسسات آموزش عالی نیز درخواست شد همچنین در گزارش فاز اول که ارائه شد وزارت علوم خواستار برخی اصلاحات جزئی مصوبات جلسات ۱۴۹ و ۱۵۰ شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور شد که برخی از آن به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در ارتباط با فاز دوم ساماندهی مؤسسات نیز جمع بندی این بود که باید به زودی آغاز شود و قرار شد فرایند ساماندهی مؤسسات آموزش عالی در فاز دوم در ستاد نقشه جامع علمی کشور با همکاری وزارت علوم مطرح شود همچنین پیشنهاد وزرات علوم در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شده و سپس بعد از عبور از این مرحله در صحن ستاد مطرح شود.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری در دستوری که به وزارت علوم ارائه داده بودند، از طرح ساماندهی مؤسسات حمایت کرده و تاکید کرده بودند، این کار یعنی ساماندهی، الحاق و یا ادغام مؤسسات با هماهنگی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور صورت گیرد.

وی افزود: ما گزارش خود در این رابطه را مرتب به دفتر مقام معظم رهبری ارائه می‌دهیم همچنین مقرر شد برنامه آمایش و ساماندهی مؤسسات دانشگاه آزاد که ارائه شده و در کمیسیون‌های ستاد نقشه در حال بررسی است بعد از بررسی در دستور کار ستاد قرار گیرد.

کد خبر 5414635 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری وزارت علوم تحقیقات و فناوری ستاد نقشه علمی کشور ساماندهی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنکور 1401 آموزش حضوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور سازمان سنجش آیین اعتکاف حکم انتصاب ثبت نام دانشجویان سامانه آموزشیار آموزش پزشکی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ساماندهی مؤسسات وزارت علوم آموزش عالی فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد