Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@12:47:29 GMT

کاریکاتور جنجالی روزنامه عبری‌ از محمد بن سلمان

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۰۶۵۱

کاریکاتور جنجالی روزنامه عبری‌ از محمد بن سلمان

پس از گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در 28 ژانویه در خصوص تلاش دولت سعودی برای خرید نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس از رژیم صهیونیستی و افشای تماس تلفنی «محمد بن سلمان» با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت تل آویو در این خصوص، روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی در کاریکاتوری به این مسأله پرداخت.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته بود که در سال ۲۰۱۷ مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند مجوز فروش پگاسوس به سعودی‌ها و به‌خصوص نهاد امنیت تحت نظار بن‌سلمان را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، شماری از مقامات نظامی این رژیم که مستقیماً به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت گزارش می‌دادند، تعاملات با سعودی‌ها را «با حفظ محرمانگی شدید» از سر گرفتند. به گفته یک مقام صهیونیست، امید بر این بود که با این کار تعهد و قدردانی بن‌سلمان جلب شود و در نهایت قراردادی به ارزش ۵۵ میلیون دلار میان شرکت NSO که مالک این بدافزار است با سعودی‌ها بسته شد. اما قتل جمال خاشقچی و گمانه‌زنی‌ها درباره دخیل بودن این شرکت صهیونیستی، موجب توقف همکاری‌ها شد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، پس از آن رایزنی‌های مقامات سعودی با صهیونیست‌ها برای از سرگیری همکاری‌ها آغاز شد اما به جایی نرسید و در نهایت شخص محمد بن سلمان با نتانیاهو تماس گرفته و او را به ادامه فعالیت پگاسوس در عربستان مجاب می‌کند. نیویورک تایمز نوشت که سعودی‌ها با باز کردن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای اسرائیلی، توانستند موافقت تل آویو را کسب کنند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین نیز تل آویو در سال ۲۰۱۷ صراحتا به شرکت «NSO» برای فروش تجهیزات این بدافزار جاسوسی به ریاض مجوز داده و در همان سال نمایندگانی از این شرکت با مقامات بلندپایه اطلاعاتی سعودی در وین، قبرس و ریاض دیدار کرده بودند.

اکنون روزنامه هاآرتص در کاریکاتوری به این موضوع پرداخته است. در این کاریکاتور، «محمد بن سلمان» در تماس تلفنی به نتانیاهو می‌گوید: «ما به این چیز نیاز داریم تا جلوی دروکرهای خودمان را بگیریم.»

دروکر اشاره به «راویو دروکر» روزنامه‌نگار تحقیقی اسرائیلی دارد که با افشاگری‌هایش دردسرهای زیادی برای «بنیامین نتانیاهو» ایجاد کرده بود. گزارش‌های او موجب آغاز تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو و در نهایت محکومیتش شد. دروکر همچنین فساد بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی را نیز بر ملا کرده است. 

در عربستان نیز ولی‌عهد سعودی از زمان روی کار آمدنش کارزار گسترده‌ای برای تعقیب و محاکمه و حذف مخالفان خود از تمامی بخش‌ها به راه انداخته و در این راستا صدها نفر از منتقدان، شاهزادگان، روحانیون دینی و حتی تعدادی از نزدیکان خود را به زندان انداخته است. تاکنون بسیاری از نهادهای حقوق بشری در خصوص استفاده از این نرم‌افزار جاسوسی برای سرکوب مخالفان در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرده‌اند.

بر اساس نتایج تحقیقی که در ۱۵ جولای ۲۰۲۱  از سوی ۱۷ رسانه بین‌المللی از جمله روزنامه‌های لوموند فرانسه، گاردین بریتانیا و واشنگتن پستِ ایالات متحده آمریکا منتشر شد، عربستان سعودی یکی از کشورهایی است که از نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس برای نظارت بر فعالیت روزنامه‌نگاران، سیاستمداران زن و مرد، فعالان حقوق بشر و یا روسای برخی شرکت‌ها و موسسات بزرگ استفاده کرده است، هرچند دولت سعودی این گزارش را سراسر دروغ توصیف کرد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: بن سلمان رژیم صهیونیستی محمد بن سلمان سعودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!

عربستان سعودی در اولین سال ریخت و پاش عجیبش در فوتبال با «86 درصد» ضرر مواجه شد.

به گزارش فارس؛ «ضرر 600 میلیون یورویی عربستان از ولخرجی در فوتبال!» این گزارش امروز (یکشنبه) سایت کورا اسپورت عربی از هزینه‌های عجیب بن سلمان، ولیعهد عربستان در فوتبال این کشور و بدون درآمدزایی است.

عربستان 700 میلیون یورو در نقل و انتقالات هزینه کرده و در آستانه پایان فصل مشخص شده که تنها 100 میلیون یورو درآمد داشته این بدین معناست که سعودی‌ها بیش از ارزش 3 لیگ بزرگ فوتبال آسیا یعنی ژاپن(288 میلیون یورو)، لیگ کره جنوبی( 158 میلیون یورو) و لیگ ایران(121 میلیون یورو) پول حیف و میل کردند.

الهلال با ارزش 241 میلیون یورو گران ترین تیم تاریخ فوتبال آسیا است. ریخت و پاش سعودی‌ها برای این تیم شهر ریاض دقیقا 2 برابر ارزش لیگ ایران( 121 میلیون یورو) است.

الهلال به عنوان نماینده اصلی پروژه بن سلمان در فوتبال هفته گذشته مغلوب العین امارات در نیمه نهایی شد و از راه یابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا بازماند.

شبکه حدث الریاضیه امارات با تمسخر سعودی‌ها گزارش می‌دهد که «الهلال بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال یعنی نیمار را داشت ولی این بازیکن 100 میلیون یورویی از اول فصل تماشاگر ویژه الهلال بود»!

بر اساس گزارش کورا اسپورت، عربستان سعودی در اولین سال سرمایه گذاری خود روی فوتبال تقریبا «86 درصد ضرر» را متحمل شده که این ضرر باورنکردنی است.

لیگ عربستان در تابستان گذشته بیش از 700 میلیون یورو هزینه کرد و ارزش خود را به 933 میلیون یورو رساند تا گران ترین لیگ آسیا لقب بگیرد.

سعودی‌ها مسیری را طی می‌کنند که چینی‌ها 10 سال پیش رفتند و با هزینه‌های نجومی ستارگان فوتبال را به سوپر لیگ چین کشاندند ولی بعد از 5 سال این پروژه با ورشکستگی مواجه شد.

ولید بن الفراج، کارشناس مشهور فوتبال عربستان در توجیه باخت تیم متمول سعودی می گوید که الهلال با «25 درصد قوایش مقابل العین بازی کرد و شکست خورد و نباید این یک بازی را نشان دهنده شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان دانست».

اما در مقابل ذیاب البلوشی، کارشناس سایت مشهور الکوره، می‌گوید که هزینه‌های زیاد عربستان در فوتبال باعث نمی‌شود تا بتواند خیلی زود به موفقیت برسد و از طرفی بسیاری از «استعدادهای فوتبال عربستان» به خاطر حضور بازیکنان خارجی زیاد در لیگ «نابود می شوند» و در «بلندمدت تیم ملی عربستان ضربه می خورد».

نشریه کیکر آلمان گزارش می دهد که بوندس لیگا به عنوان سرآمد لیگ‌های معتبر دنیا در زمینه هزینه و درآمد می‌تواند الگویی برای تمام لیگ‌ها باشد. هزینه‌های هنگفت در فوتبال «باید با مدیریت درست انجام شود» در غیر این صورت با «شکست بزرگ اقتصادی» مواجه خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لیگ فوتبال عربستان در جام ملت‌ها تعطیل نمی‌شود جوردن هندرسون: اشتباه کردم به عربستان رفتم

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه