Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان -جایزه ادبی جلال آل احمد هر سال به بررسی آثار منتشر شده در حوزه رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه و رمان کودک و نوجوان، مستندنگاری و نقد ادبی می‌پردازد و برگزیدگان آن در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

امسال، هزار و ۵۷۹ اثر به دبیرخانه جایزه ادبی جلال آل احمد رسید؛ از این میان ۹۰۹ عنوان رمان،۶۰۰ عنوان داستان کوتاه و ۴۹ اثر در حوزه نقد ادبی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره نویسندگی آل جلال که بخش آموزشی جایزه ادبی جلال آل احمد است در ۱۸ هزار ساعت در فضای مجازی برگزار شد. سال‌های پیش هم شاهد برگزاری این بخش بودیم.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا نتوانست در مراسم اختتامیه حاضر شود.

به گفته  مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران جایزه ادبی جلال آل احمد احمد از رویش‌های انقلاب اسلامی است.

بنابه گفته علی رمضانی ویراستاری بخش جنبی جایزه ادبی است باید به ویراستاری کتاب توجه کرد جایزه ادبی جلال آل احمد این کار را امسال انجام داد. امسال برای نخستین بار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دبیرخانه جایره ادبی جلال آل احمد بازدید کرد. میزان جایزه از ۱۵۰ میلیون تومان برای برگزیدگان به ۲۰۰ میلیون تومان و از ۳۰ میلیون تومان برای شایسته‌های تقدیر به ۵۰ میلیون تومان رسید.

به سه مولفه مهم در طرح پدیده که در جایزه ادبی جلال آل احمد اشاره می‌شود آثار از نظر میزان خشونت، پایان بندی و مکان وقوع حوادث داستان میزان ارزیابی شدند. از نظر این مولفه‌ها آثار رسیده به جایزه ادبی جلال آل احمد به شرح ذیل است:

خشونت ادبیات داستانی به زیر ۶۰ درصد رسید در بخش پایان بندی شاهد بودیم اکثر آثار پایان خوش داشتند بیشترین آثار در شهر‌های بزرگ رخ می‌دهد این نقطه‌ای برای سیاستگذاران، نویسندگان و ناشران است. ده درصد خوب، پنجاه و هشت درصد ضعیف، سی و یک درصد متوسط و یک درصد عالی شناخته شدند.

بخش نقد ادبی

ابوالفضل حری، محمدرضا سنگری، علی کاشفی خوانساری داوران این بخش بودند.اثری در این بخش برگزیده نشد تنها کتاب آلبرکامو در ایران از انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد شایسته تقدیر شناخته شد.

بخش داستان کوتاه

خسرو باباخانی، هادی خورشاهیان و یوسف قوجوق در این بخش داوری کردند.اثری برگزیده شناخته نشد. از این رو شایسته‌های تقدیر در این بخش ساعت دنگی انتشارات سوره مهر و قدیس دیوانه انتشارات صاد شناخته شدند.

از زنده یاد اصغر عبداللهی نویسنده حاملت در نم نم باران تجلیل شد. این اثر به سان اثر برگزیده در بخش داستان کوتاه شناخته شد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جایزه ادبی جلال آل احمد جایزه ادبی جلال آل احمد داستان کوتاه میلیون تومان شناخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات دارت آزاد قهرمانی کارگران ایران در بخش بانوان جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آکادمی دارت بوستان سئول با رقابت ۳۷ نفر از سراسر کشور آغاز شد و با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.    ماهور رجبی از تهران، مقام اول را به دست آورد و جایزه ۴۰ میلیون ریالی را از آن خود کرد.   مرضیه عرب‌عامری از شاهرود به نایب قهرمانی رسید و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی را گرفت.   سارا خدادادی از خوزستان و الهام نیکخواه یزد، در جایگاه سوم مشترک ایستادند و هریک جایزه ۱۰ میلیون ریالی را به دست آوردند.   به نفرات اول تا سوم مسابقات علاوه بر جوایز نقدی بن خرید غیر نقدی نیز پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴
  • معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران