Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از احصای بیش از ۶۰ مورد تفویض اختیار وزارتخانه به استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت میراث فرهنگی، علی دارابی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با اعلام خبر احصای بیش از ۶۰ مورد تفویض اختیار وزارتخانه به استان‌ها اظهار کرد: بر اساس تأکیدات وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ستادی درباره تفویض اختیار به استان‌ها از سوی این وزارتخانه تشکیل شده که مسئولیت این ستاد بر عهده من است و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این ستاد در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به برگزاری این دو نمایشگاه اشاره کرد و افزود: انصافاً در هر دو حوزه کارهای بزرگی انجام شده و شاهد حضور پرشور فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در این نمایشگاه هستیم.

دارابی ادامه داد: کارهای زیادی پیش رو داریم و باید بیش از این‌ها کار کنیم. همکاران خوب من کار بزرگی انجام دادند. به‌عنوان مثال امسال غرفه نام‌آوران صنایع‌دستی ر ایجاد کردیم ضمن این که در بخش‌های مربوط به حوزه‌های روستایی اتفاقات خوبی افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مهندس ضرغامی درباره تمرکززدایی و تفویض اختیار، نگاه ما صرفاً به کلان‌شهرها نیست و باید به استان‌های محروم، روستاها و مناطق کوچک نیز توجه ویژه شود و این توجه می‌تواند از هر نظر از جمله امنیت، شغل، کسب و کار و تولید ثروت ملی و سرمایه اجتماعی باشد.

دارابی درباره حذف مجوز مشاغل خانگی صنایع‌دستی نیز تصریح کرد: مقدمات این کار آماده شده البته کارهای بزرگ‌تری نیز انجام شده و تا امروز بیش از ۶۰ مورد تفویض اختیار احصا شده است.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی گفت: ستادی با همین عنوان با مسئولیت من تشکیل شده است. در گام بعدی از استان‌ها خواسته‌ایم اعلام کنند که آن‌ها چه اموری را می‌توانند به شهرستان‌ها تفویض کنند، این کارها برای این است که مردم در بروکراسی اداری گرفتار نشوند.

کد خبر 552845

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی دارابی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی عزت الله ضرغامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میراث فرهنگی استان ها صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در بازدید از مجموعه صنایع دستی فیروزه کوبی در برخوار گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال جهش تولید، حمایت از تولید و به دنبال آن قشر پر تلاش کارگر است همان مشارکت کردمرا به دنبال دارد.


نرگس بختیار خلج افزود: یکی از ظرفیت‌های مجموعه‌های صنایع دستی به خصوص این شرکت، اشتغال۷۰ درصدی بانوان است که صورت مستقیم در محیط کار و غیر مستقیم برای تولید آثار و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.


قائم مقام مجموعه صنایع دستی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند.


علی اکبری افزود: این مجموعه ۸۸ نمایندگی در سراسر کشور و ۱۶ نمایندگی در کشور‌های همسایه دارد.


در این بازدید از تعدادی از کارگران نمونه این شرکت صنایع دستی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا