Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد نیاسری ناشنوای فعال گردشگری اولین گواهینامه ویژه ناشنوایان را در رشته راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی طی مراسمی از معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دریافت کرد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از وزارت میراث فرهنگی، علی‌اصغر شالبافیان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی صدور این گواهینامه را نشانه اهتمام به دسترس‌پذیر کردن گردشگری برای تمام گروه‌های اجتماعی و توسعه تکنیکی گردشگری ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری به هنگام اعطای این گواهینامه به کمک مترجم زبان اشاره، خطاب به جامعه ناشنوایان ایران گفت: «همت عالی و پشتکار نماینده شما را در ورود به عرصه گردشگری تبریک می‌گوییم.»

او افزود: «من شخصاً از جنابعالی که در موسسات آموزش گردشگری کشور دوره‌های گردشگری و آزمون جامع آن را با موفقیت سپری کرده‌اید درخواست دارم مسیر آموزش به ناشنوایان را نیز در سرلوحه فعالیت خود قرار دهید.»

شالبافیان با تاکید بر رسالت این صنعت برای ایجاد محیط مناسب و متناسب‌سازی تاسیسات گردشگری برای همه افراد جامعه با هرنوع توانمندی جسمی گفت: «توانمندسازی شاغلین از طریق آموزش‌های تخصصی و دسترس‌پذیری جاذبه‌ها و تاسیسات گردشگری از برنامه‌های این معاونت در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.»

یادآوری می‌شود فدراسیون جهانی ناشنوایان (WFD) در سراسر جهان برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی برای ناشنوایان توصیه کرده که بر اساس آن برگزاری تورهای گردشگری ویژه ناشنوایان در اغلب کشورها طراحی و اجرا می‌شود. معاونت گردشگری امیدوار است با همکاری فدراسیون گردشگری ناشنوایان جمهموری اسلامی ایران به زودی اقداماتی در زمینه برگزاری تورهای ویژه به عمل آورد.

حامد نیاسری به اتفاق دو تن از همکاران خود نیما یزدی‌نیا و محمدرضا بوستان‌افروز نسبت به طراحی اپلیکیشن راهنمای موزه‌ها و معرفی جاذبه‌های ایران با زبان اشاره اقدام کرده‌اند که این اپلیکیشن هم اکنون با نام «تورنا» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است