Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، متخصص فیزیک رادیوتراپی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه توموتراپی که ازپیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیاست درحال نصب و آماده‌سازی برای ارائه خدمات در بیمارستان توحید سنندج است.

دکتر مهران یاراحمدی با بیان اینکه بیمارستان توحید سنندج به تجهیزات پیشرفته رادیوتراپی مجهز است، گفت: در تنها مرکز پرتو درمانی استان، سالانه به ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به خدمات انجام شده در مرکز رادیوتراپی ( پرتو درمانی) بیمارستان توحید سنندج برای درمان سرطان، اظهار داشت: این مرکز جزو اولین و اصلی ترین مراکز درمانی در زمینه درمان سرطان در استان است که از سال ۸۴ تا کنون امر خطیر درمان بیماران مبتلا به کنسر را انجام می‌دهد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: سالانه بیش از ۷۰۰ بیمار سرطانی از کردستان، استان‌های همجوار و اقلیم کردستان عراق به این مرکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: این مرکز مجهز به دستگاه شتابدهنده خطی سینرژی با قابلیت تصویربرداری حین درمان و دستگاه سی تی سیمولیت است.

دکتر یاراحمدی یادآور شد: با توجه به اینکه پروسه پرتودرمانی نزدیک به ۲ ماه طول می‌کشد بیماران نیاز به اقامت طولانی مدت در سنندج دارند و نظر به اینکه بیشتر بیماران قشر ضعیف جامعه بوده و اقامت در هتل و  مهمانخانه‌های سطح شهر پرهزینه است به همت خیرین ۲ مهمانسرای مجهز به امکانات رفاهی در کنار مرکز رادیوترای برای اسکان این عزیزان ساخته شده است.

وی از فعالیت چهار نفر متخصص رادیو انکولوژی، ۲ نفر متخصص فیزیک رادیوتراپی و ۱۲ نفر تکنسین رادیوتراپی در این مرکز خبر داد و گفت: پرتودرمانی یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان سرطان است که می‌تواند به تنهایی یا همراه با سایر روش‌های درمانی مانند جراحی، شیمی‌درمانی یا هورمون‌درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر یاراحمدی ادامه داد:  تعدادی از بیماران مبتلا به سرطان در طول دوره درمان خود تحت پرتودرمانی قرار می‌گیرند که سهم آن در درمان ۵۰ درصد است.

 این متخصص فیزیک رادیوتراپی تاکید کرد: در پرتودرمانی از تابش پرتوهای یونیزان ایکس، گاما و یا ذرات شتاب‌دار برای از بین بردن سلول‌های تومورال استفاده می‌شود.

خطر شدت گرفتن موج ششم کرونا در کردستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شیوع سویه جدید امیکرون در استان و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری طی روزهای اخیر اظهار داشت:  با شدت شیوع و سرایت سویه جدید، وضعیت کنونی پایدار نبوده و تغییر رنگ شهرستان‌ها را با توجه به ورود استان به موج ششم کرونا شاهد خواهیم بود.

دکتر امید بنفشی افزود: چهار شهر استان در محدوده نارنجی است و ورود به مرحله نارنجی به منزله این هشدار است که هرگونه سهل انگاری می‌تواند موجب مواجهه با یک بحران جدی و ایجاد پیامدهای ناگوار برای سلامت خود و عزیزانمان شود.

وی با تاکید بر رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، از مردم استان تقاضا کرد تا در شرایط کنونی که امیکرون به سرعت در حال گسترش است، ایمنی خود را تا حد امکان در برابر این بیماری افزایش دهند که مهم ترین توصیه در این زمینه، دریافت واکسن و به ویژه تکمیل واکسیناسیون با دریافت دُز سوم واکسن است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه شرایط کنونی را یک زنگ هشدار جدی قلمداد کنیم، یادآور شد:  در حال حاضر  غالب شدن سویه امیکرون در کردستان و شروع پیک ششم، پیش بینی می‌شود که روند تغییر رنگ نقشه کرونایی کشور و به تبع استان، از رنگ‌های آبی و زرد، به نارنجی و قرمز، افزایش یابد.

بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مراکز درمانی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای بررسی زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی از پایگاه بهداشتی مرز بین‌المللی باشماق مریوان بازدید کرد.

فریدون عبدالملکی در دیدار با مسوول و پرسنل مستقر در پایگاه مرزی باشماق روند ارائه خدمات را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد و با تاکید بر لزوم دقت و حساسیت بر کنترل افراد، خطاب به تیم سلامت مستقر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا،  همه عبور و مرورها با دقت رصد و ضمن نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دستورالعمل‌های ارسالی از وزارت بهداشت به طور کامل انجام شود.

در ادامه، بخش های مختلف پایانه مرزی از جمله محل تردد مسافران و رانندگان ترانزیت از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی متناسب با رفع مشکلات، بهبود فرآیندها و کنترل موثر بهداشتی ورود و خروج از مرز اتخاذ شد.

وی همچنین از بیمارستان بوعلی مریوان و مراکز جامع سلامت کردستان بازدید کرد.

عبدالملکی در بازدید از بیمارستان شهید چمران سروآباد اظهار داشت: پیگیری مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی از اولویت‌های ما است.

وی به خدمات قابل ستایش  مجموعه دانشگاه و کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا اشاره کرد و افزود: همه ما واقفیم  که از زمان همه‌گیری کرونا در کشور و منطقه،  فعالیت واحدهای زیر مجموعه دانشگاه افزایش داشته و همه در راستای مقابله با این ویروس برای تامین سلامتی مردم و جامعه صادقانه و خستگی ناپذیر خدمت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه در ادامه در خصوص روند اجرای واکسیناسیون در استان و شهرستان سروآباد ابراز رضایت کرد و افزود: خوشبختانه واکسن کرونا در همه نقاط استان و حتی روستاهای دور دست در دسترس است و در زمینه واکسن  کمبودی در استان نداریم.

کردستان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها کردستان سنندج سرطان کردستان عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج سرطان کردستان سنندج سرطان کردستان عراق دانشگاه علوم پزشکی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد