عزیزی خادم: منتظر حضور مهدویکیا در تیم امید هستیم
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۱۷۱۰
رییس فدراسیون فوتبال در بخشی از صحبتهایش در خصوص صعود و برد تیم ملی برابر امارات، به مساله مهدوی کیا و ادامه همکاریاش در تیم ملی پرداخت.
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی در شرایطی که صعودش به جام جهانی را پیش از جدال با امارات مسجل کرده بود، موفق شد برابر امارات نیز در استادیوم آزادی به برتری برسد تا شاگردان اسکوچیچ به رکوردشکنی خود همچنان ادامه دهند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون که بابت صعود تیم ملی به جام جهانی همچنان سرمست است، در گفتگویی که بعد از این جدال داشت به بحث مهمی اشاره کرد. موضوع مربوط به برنامه ریزی برای تیم المپیک ایران بعد از اتفاقاتی که حول مهدی مهدوی کیا افتاده است. بازیکن اسبق تیم ملی که اکنون با حضور روی نیمکت تیم امید موفق شد با این تیم جواز حضور در مسابقات انتخابی المپیک را کسب کند. او البته چندی پیش با حضور در یک بازی بزرگداشت با حواشی زیادی مواجه شده که حتی شایعات درباره کنارهگیریاش از نیمکت تیم المپیک را افزایش داده بود. با این حال عزیزی خادم در آخرین گفتگوی خود از انتظار برای بازگشت وی و ادامه همکاری و برنامه ریزی برای صعود تیم المپیک با مهدوی کیا صحبت کرده است.
رییس فدراسیون در ابتدای صحبت هایش با اشاره به موفقیت دوباره تیم ملی از برنامه ریزی ویژه ای که در مسیر حضور در جام جهانی دوحه در نظر گرفته اند خبر داد: امیدوارم در همین فضا مثل دور مقدماتی که تجربه بزرگی بود، این تجربه و تاریخی که بر ما گذشت در یک سال گذشت، امیدوارم فضای جدیدی برای ما باشد و باعث دستاورد جدیدی برای فوتبال ملی کشور باشد. به همین دلیل ما اوایل هفته آینده دبیرخانه ستاد جام جهانی قطر را استارت خواهیم رد. به همین دلیل اعتقاد داریم جام جهانی قطر از حیث لجستیک و برنامه ریزی به دلیل نزدیکی به این کشور و بافت فرهنگی، مناسبات ما در منطقه و از نظر تجاری با این کشور داریم، متفاوت خواهد بود. امیدوارم این ستاد برنامه ریزی لازم را داشته باشد. از سایر دستگاه های مرتبط دعوت خواهیم کرد تا به ما کمک کنند تا با برنامه ریزی مناسب وارد این رقابت شویم. دوشادوش تیم ملی که باید برنامه ریزی کنیم و تدارک ببینیم در فیفادی های مختلف با یک برنامه ریزی مدون و همگام با توجه به رقبا صورت دهیم. تیم هایی که صعود کردند به جام جهانی از بهترین تیم ها هستند و ما نمی توانیم خودمان را از لجستیک و برنامه ریزی مناسب محروم کنیم. این نکته مهم است و دوشادوش تیم ملی ستاد جام جهانی است که فوتبالدوستان ایرانی از نقاط مختلف هستند که از به عشق ایران باید در دوحه حضور یابند که این ستاد برنامه ریزی منسجمی را خواهد داشت. امیدوارم تک تک اصحاب رسانه را هم در دوحه ببینم.
وی در واکنش به سوالی درباره آینده تیم امید ایران نیز گفت: در همین برنامه هفته گذشته هم اعلام کردیم که این تیم کارش را دنبال می کند. ما در تورنمنت آسیای میانه حضور یافتیم و صعود کردیم. نکته مهمی که ذهن شما را روشن کند باید بگویم که این فدراسیون از این حیث متمایز است که استارت تیم امید را از اکنون برای المپیک پاریس زده ایم. قبلا به این شکل نبود و بر پایه سیاست گذاری شش ماهه قبل از تورنمنت کار را استارت می زد. امیدوارم تیم ملی امید را در شرایط سخت کنونی که درگیر کرونا هستیم، امیدوارم در خصوص این تیم هم آنها از برنامه ریزی فیفادی استفاده کنند. تیم امید برنامه ریزی خودش را دارد و ما خرداد ماه در مسابقات ازیکستان حضور خواهد یافت و دوشادوش سایر تیم های ملی کارش را دنبال خواهد کرد.
عزیزی خادم درباره آینده نیمکت تیم المپیک و زمان بازگشت مهدوی کیا به ایران برای آماده سازی این تیم گفت: آقای مهدوی کیا هم ایشان طبق برنامه خودشان بیایند و کار را شروع کنند. ما تفاهم مناسبی با قطر داشتیم و امیدوارم اردوهای تیم ملی را در منطقه و در کشور قطر داشته باشیم. با توجه به اینکه اکنون پایگاه فوتبالی در دنیا است، با توجه به اینکه ما سریع ترین صعود را در آسیا داشتیم، هدیه مهمی از طرف خدا بوده و امیدوارم مردم لذت آن را ببرند. مردمی که با قلب شان در کنار ما بودند و امیدوارم همیشه لبخند داشته باشند و این پیروزی ها کنارشان باشد. شما هم عادت کردید به برد و این هم نکته مهمی است.
شهابالدین عزیزی خادم فدراسیون فوتبال تیم ملی ایرانمنبع: ورزش 3
کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم فدراسیون فوتبال تیم ملی ایران برنامه ریزی عزیزی خادم تیم المپیک مهدوی کیا جام جهانی تیم امید تیم ملی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بهرهگیری از گیمیفیکیشن در برنامهریزی شهری
استفاده از گیمیفیکیشن در طراحی و برنامهریزی شهرهای امروزی بسیار رایج است و حتی میتوان پیش از اجرای طرحها در دنیای واقعی، آن را در بازیهای ویدئویی مورد آزمایش قرار داد.
به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گیمیفیکیشن شامل استفاده از عناصر بازی و اصول طراحی برای ایجاد تجربیات جذاب و انگیزشی برای اهداف مختلف است و در برنامهریزی شهری میتواند ابزاری قدرتمند برای افزایش مشارکت عمومی، آگاهی و بازخورد در مورد پروژهها و موضوعات مختلف باشد.
امروزه در بسیاری از شهرهای جهان برای توسعه پروژههای شهرسازی از بازیهای کامپیوتری محبوبی همچون فورتنایت (Fortnite)، ماینکرافت (Minecraft) و ردپای شهر (UrbanFootprint) استفاده میشود. به نظر میرسد شبیهسازهای رایانهای با تکیه بر شهود و کاربرد گسترده، ابزار جدید و مهمی در برنامهریزی شهری هستند که از این طریق شهروندان را به مشارکت دعوت میکنند و پروژههای برنامهریزیشده را سرگرمکننده میسازند. کاربرد بازیهای شبیهسازی شهری در زندگی واقعی نشان میدهد که برنامهریزان شهری درنهایت همیشه به ورودیهایی نیاز دارند که شهر به آنها تعلق دارد و این ورودیها شهروندان هستند.
بازی برنامهریزی شهریبازیهای ویدئویی شبیهسازی شهر با توجه به دشواری ایجاد تعادل در سیستمهای پیچیده، چندین دهه است که بازتابی از نحوه درک شهرها بوده و بهتدریج به تغییر برنامهریزیهای استراتژیک، مدیریت منابع یا معیارهای ارزیابی ابتکارات مختلف برای شهرهای فیزیکی و مجازی منجر شده است. ساختوساز شهرها نیز در طول تاریخ بهتدریج پیچیدهتر شد، تا جایی که تبدیل به یک شبکه متراکم از تعاملات شده است.
بیشتر شبیهسازها هنوز روی جادهها و بزرگراهها تمرکز میکنند، با این حال بهتدریج نگرانیهای دیگری در میان شهروندان شروع به ظهور کرد که در نهایت به بازیهای ویدئویی منتقل شد و مطابق آنها مردم سراسر جهان خواستار تغییر شیوههای جابهجایی، انرژی و فعالیتهای محلی، همچنین مدیریت کارآمد زباله (ترجیحاً دور از مناطق مسکونی) و شهرداران به استفاده از فناوری برای مدیریت شهرها ملزم شدند.
تقاضای شهروندان برای خدمات بهداشتی، آموزشی، نظافت و مواردی از این قبیل نیز یک امر ثابت در برنامهریزی شهری است، بنابراین خیلی زود بازیهای ویدئویی ظهور کردند که شهروندان در آنها میزان رضایت یا نارضایتی خود را از مدیریت نشان میدادند.
بازیهای شهرسازی بهتدریج ابعاد و شاخصهایی را اضافه کردند که شامل محیط زیست، حاکمیت، اقتصاد، انسجام اجتماعی، سرمایه انسانی، گسترش بینالمللی، فناوری و مواردی از این قبیل بود و سیستمهای مدیریت شورای شهر با نمونههای بازی، دیجیتالی شد.
بازیهای ویدئویی امروزی به پیچیدگی پانلهای مدیریت شهری هستند و سطح دشواری آن به میزان قابلتوجهی افزایش داشته است. سطح پیچیدگی این بازیها بهحدی بالا رفته است که با دوقلوهای دیجیتالی شهرهای واقعی رقابت میکنند. پیچیدگی و تراکم روابط اکوسیستمیک شهرها در این بازیها افزایش داشته و تغییر هر یک از متغیرها، برای مثال بهبود حملونقل، بدون تأثیرگذاری بر دیگر موارد غیرممکن است.
از سوی دیگر بازیکنان این بازیها همانند شوراهای شهر باید با تعداد بیپایانی از وظایف چالشبرانگیز مقابله کنند. یک روش جالب برای مقایسه رابطه بین بازیهای ویدئویی برنامهریزی شهری و برنامهریزی شهری واقعی به این شرح است که بازیکنان ساعتها تلاش میکنند تا شادی شهروندان دیجیتال خود را به حداکثر برسانند و دادههای بیشتری نسبت به بسیاری از مدیران شهری در چند دهه پیش در دسترس دارند.
طراحی شهرها با ماینکرافتماینکرافت یکی از محبوبترین بازیهای کامپیوتری در جهان است که بازیکنان را دعوت میکند دنیای ساختمانها، دهکدهها و دیگر عناصر فضایی خود را بسازند. هر ماه بیش از ۱۱۰ میلیون نفر ماینکرافت بازی میکنند، اما میتوان از آن برای برنامهریزی شهری نیز استفاده کرد.
یک مدیر پروژه سوئدی در سال ۲۰۱۳ به اجرای تعدادی از پروژههای برنامهریزی شهری با استفاده از ماینکرافت پرداخت. این اقدام منحصربهفرد شامل کارگاههای مشارکتی انجام گرفت که طی آن ساکنان تشویق میشدند به همراه کارشناسان از این بازی کامپیوتری استفاده و فضاهای عمومی را طراحی و بازطراحی کنند. این قبیل پروژههای محلهای سازماندهندگان را قادر میسازد بافت شهری محیط خود را تغییر دهند.
امروزه نیز کارگاههای بسیاری در این زمینه برگزار میشود. شرکتکنندگان در این کارگاه همیشه اعضای جامعه محلی هستند. در اصل از افرادی برای شرکت در این کارگاهها دعوت میشود که ساکن محیطهای اطراف فضاهای عمومی شهرها و کارشناسان واقعی موقعیتهای محلی هستند. در این کارگاهها همچنین از همه ذینفعان پروژه، معماران، شهرسازان یا برنامهریزان شهری بهعنوان شرکتکنندگان کلیدی دعوت میشود تا بتوانند در طول کارگاه به صحبتهای شرکتکنندگان گوش دهند و جهت پروژههای شهری را تعیین کنند.
استفاده از ماینکرافت دو دلیل دارد، اول اینکه برای نسلهای جوانتر که میتوانند از طریق بازی در موضوعات شهری و فرآیندهای مشارکتی قرار گیرند، بسیار جذاب است. دلیل دوم اینکه این بازی یک ابزار بسیار آسان برای استفاده محسوب میشود. مخاطبان ماینکرافت از هر رده سنی و فرهنگی هستند و در عرض ۲۰ دقیقه میتوان آن را به افراد بیسواد نیز آموزش داد.
این کارگاهها به جوانان میپردازد، اما از همه گروههای سنی دیگر نیز دعوت میکند و قصد دارد شکافهای دیجیتالی و نسلی را پر کند. این واقعیت که کودکان اغلب به شرکتکنندگان بزرگتر یاد میدهند که چگونه از ماینکرافت استفاده کنند، به پویاییهای جالبی منجر میشود.
با این حال از آنجا که ماینکرافت برای معماران و برنامهریزان شهری در نظر گرفته نشده است، جزئیات کافی برای برنامهریزی ایجاد ساختمانها یا محلهها را ارائه نمیدهد. بنابراین زمانی که پروژهای از یک کارگاه طراحی مشارکتی توسط شورای محلی تصویب شد، مسائل فنی به برنامهریزان شهری واگذار میشود.
طراحی شهری به کمک بازی Cities:SkylinesCities:Skylines نمونه دیگری از بازیهای برنامهریزی شهری است. این بازی کامپیوتری محبوب به دلیل جزئیاتی که دارد، بسیار مورد علاقه برنامهریزان شهری است و حتی توسط شهر استکهلم در برنامهریزی یک منطقه شهری جدیدی مورد استفاده قرار گرفته است. Cities:Skylines در کنار سایر شبیهسازهای شهرسازی، یک محیط کم استرس را برای توسعه یک شهر ارائه میدهد که کیفیت زندگی را برای شهروندان و حل مشکلات به هنگام بروز مشکلات زیرساختی و اقتصادی فراهم میکند. بسیاری از برنامهریزان شهری از این بازی برای نمایش ایدههای برنامهریزی و آزمایش آنها استفاده میکنند.
حضور یک متخصص فضای عمومی در کارگاههای برنامهریزی شهری این بازی برای راهنمایی شرکتکنندگان بسیار مهم است. این متخصص بهعنوان مثال راههای مختلفی را برای افزایش امنیت و در عین حال طراحی یک فضای عمومی محبوب پیشنهاد میکند که شاید پیش آن هرگز تصور نشده بود.
توجه به این نکته ضروری است که بازیهایی مانند Cities:Skylines نشان میدهد که چه مشکلاتی در برنامهریزی شهری در دنیای واقعی وجود دارد. این امر با نحوه شروع ساخت شهر با اتصال مجموعهای از جادهها، خیابانها و بزرگراهها به ورودیهای اصلی و بخشهای از قبل موجود شهر توسط بازیکنان نشان داده میشود.
گیمیفیکیشن در شهر هوشمندشهرهای هوشمند نیز میتوانند به لطف بازیهای ویدئویی، پیادهسازی مدلهای دیجیتالی مانند دوقلوهای دیجیتال را قبل از استفاده در شهرهای واقعی مورد آزمایش قرار دهند. گیمیفیکیشن افزوده مهمی به ایدهآلهای شهرهای هوشمند محسوب میشود و طراحی مشارکتی بخش مهمی از این فرآیند است. با استفاده از بازیهای رایانهای رایج و آسان برای یادگیری، شهروندان میتوانند با هزینه و تلاش کم به تغییر محیط شهری خود برای همه افراد درگیر در فرآیند برنامهریزی کمک کنند. نتایج برنامهریزی شهری مشارکتی از طریق گیمیفیکیشن میتواند بخشی از طراحی شهر هوشمند باشد و در آینده، این امکان وجود دارد که هر شهروند در یک شهر هوشمند به اپلیکیشنی دسترسی داشته باشد که در آن نهتنها میتواند اخبار را ببیند و به مسائل شهر خود رأی دهد، بلکه بتواند در برنامهریزی ایدهها و ابتکارات نیز مشارکت داشته باشد. گیمیفیکیشن یک راه بسیار مناسب برای درگیر کردن بخشهای بزرگی از مردم و جمعآوری نظرات آنهاست.
در واقع طراحی شهری و برنامهریزی فضاهای عمومی با ایجاد اجتماع و زیستپذیری برای شهروندان همراه است. عناصر شهر هوشمند میتوانند به بهبود و افزایش این جنبهها کمک کنند، اما اگر شهروندان از فضاها استفاده نکنند، هوشمندیها بیهوده خواهد بود. بنابراین حمایت و توانمندسازی مشارکت شهروندان از طریق بازی در طراحی شهری میتواند راهکار مناسبی باشد، چراکه جوامع در مرکز این فرآیند قرار دارند.
کد خبر 750503