Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:18:40 GMT

زاهدان میزبان ۱۶ فیلم فجر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۱۸۹۶

زاهدان میزبان ۱۶ فیلم فجر شد

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مسگرانی گفت: همزمان با چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر و دهمین جشنواره فیلم استانی، ۱۶فیلم بخش سودای سیمرغ در سینما‌های هلال و اشراق زاهدان اکران می‌شوند.

وی گفت: دهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در زاهدان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: فیلم‌های خائن کشی مسعود کیمیایی، مرد بازنده محمد حسین مهدویان، لایه‌های دروغ رامین سهراب، ماهان حمید شاه حاتمی، ملاقات خصوصی امید شمس، هناس حسین دارابی، بیرو مرتضی علی عباس میرزایی، بدونِ قرار قبلی بهروز شعیبی، موقعیت مهدی هادی حجازی فر، شب طالی یوسف حاتمی کیا، نمور داوود بیدل، شادروان حسین نمازی، علفزار کاظم دانشی، شهرک علی حضرتی، ضد امیرعباس ربیعی و دسته دختران منیرقیدی همه روزه به مدت هشت روز اکران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هم استان‌های عزیز می‌توانند با مراجعه به سه آدرس https://cinematicket.org/
https://www.irantic.com/- https://gisheh ۷.ir/بلیط‌های جشنواره را تهیه و ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از این رویداد مهم هنری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی دهه فجر1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان

حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان، نتیجه‌ای عینی از شکست راهبرد نظامی در سیاست خارجی ایالات متحده پس از ۱۱ سپتامبر بوده است.

آمریکا نه‌تنها هزینه بسیار زیادی را برای سقوط حکومت طالبان و استقرار یک دولت دست‌نشانده در کابل صرف نمود، بلکه در نهایت نیز بی آنکه توان حفظ و بقای آن را داشته باشد، وادار به مذاکره با همان دشمنی شد که به قصد نابودی‌اش به افغانستان لشگر کشیده بود و این سرزمین را در اختیار طالبان رها نمود.

گزارش‌های متعددی از رسانه‌ها و اندیشکده‌های آمریکایی به پیامدهای خسارت‌بار حضور نظامی آمریکا در افغانستان اشاره داشته‌اند. به گزارش «اندیشکده آمریکایی صلح»[1] نتیجه 20 سال اشغال‌گری آمریکا این بود که علاوه بر 2324 نظامی و 3917 پیمان‌کار آمریکایی، به قتل بیش از 70 هزار نظامی افغانستانی و 46319 غیرنظامی این کشور منجر شد. هم‌چنین بسیاری از مردم افغانستان، به خصوص زنان و کودکان، مستقیماً طی حملات هوایی و پهپادی آمریکا به مناطق مسکونی و غیرنظامی کشته شدند. در این خصوص می‌توان به گزارش تارنمای آمریکایی «ریلایف‌وب»[2] اشاره داشت که اذعان کرده طی سال‌های 2016 تا 2020، حداقل 2122 غیرنظامی از جمله 785 کودک در حملات هوایی آمریکا در افغانستان کشته شدند. در واقع اگر آمار اندیشکده «شورای روابط خارجی» را در نظر بگیریم، حضور بیش از 100 هزار نظامی آمریکایی و هم‌چنین 130 هزار سرباز از 50 کشور عضو ناتو در افغانستان، جز مرگ و ویرانی برای افغانستان، ثمری نداشته است[3].

علاوه بر این، به گزارش «اندیشکده واتسون»[4] 20 سال پس از اشغال افغانستان، نه‌تنها رفاه و آبادی به این سرزمین بازنگشت بلکه 92 درصد از جمعیت این کشور با ناامنی غذایی مواجه هستند و 3 میلیون کودک در معرض خطر سوءتغذیه حاد قرار دارند. آژانس‌های رسمی حاکمیتی در آمریکا نیز به پیامدهای ویران‌گر حضور آمریکا در افغانستان اشاره کرده‌اند. در این زمینه، «دفتر ویژه برای بازسازی افغانستان»[5] وابسته به کنگره آمریکا، بیان داشته که واشنگتن در ایجاد امنیت پس از اشغال، ناکام ماند و هرج‌ومرج ناشی از اشغال افغانستان توسط آمریکا موجب افول دمکراسی، عقب‌ماندگی اقتصادی و فرار سرمایه از این کشور شد.

مؤسسه «موزه جنگ» طی یادداشتی با اشاره به ناکامی آمریکا در مبارزه با تروریسم طی اشغال افغانستان، بیان می‌کند که «پس از 20 سال درگیری، طالبان دوباره کنترل افغانستان را در دست دارد»[6]. «اندیشکده ویلسون» نیز طی گزارشی بیان کرده که افغانستان، پس از دو دهه، بیش از گذشته مستعد بروز تروریسم شده است. زیرا علاوه بر گروه‌های قدیمی‌تر مانند القاعده؛ شاخه خراسان داعش نیز طی این سال‌ها در افغانستان رشد کرده است[7].

در زمینه اقتصادی نیز «اندیشکده چتم‌هاوس» اقرار کرده که «طالبان یک دولت ورشکسته را به ارث برده است». در واقع دولت‌های وابسته به آمریکا از کارآمدی و کفایت لازم برای اداره کشور برخوردار نبوده‌اند. به گزارش این اندیشکده، افغانستان حتی در دوران اشغال آمریکا نیز «افغانستان در چند شاخص اجتماعی و اقتصادی، مانند شاخص توسعه انسانی، در پایین‌ترین رتبه در جهان قرار داشت، به دلیل جنگ ویران شده بود و دولت وابسته به کمک‌های مالی خارجی و گرفتار نهادهایی ضعیف و فاسد بود».

 

 

 

 

[1] https://www.usip.org/publications/2022/11/afghanistan-was-loss-better-peace

[2] https://reliefweb.int/report/afghanistan/40-all-civilian-casualties-airstrikes-afghanistan-almost-1600-last-five-years

[3] https://www.cfr.org/backgrounder/taliban-afghanistan#chapter-title-0-4

[4] https://watson.brown.edu/costsofwar/costs/human/civilians/afghan

[5] https://www.sigar.mil/interactive-reports/what-we-need-to-learn/

[6] https://www.iwm.org.uk/history/afghanistan-war-how-did-911-lead-to-a-20-year-war

[7] https://www.wilsoncenter.org/blog-post/threat-terrorism-afghanistan-post-2021

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077620 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • فروش اینترنتی دارو
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰