Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه اول فوریه ۲۰۲۲ (دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰)

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به مخالفت بوریس جانسون با استعفا با وجود انتقادات از طرف حزبش در مجلس عوام پرداخت. این روزنامه همچنین در مقاله ای، سبک رهبری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را قلدرمآبانه عنوان می کند و معتقد است چنین سبکی به راحتی به دیگر رهبران جهان می تواند منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایننشیال تایمز همچنین در مقاله دیگری با عنوان «شولتز زیر نور» بحران اوکراین را به عنوان آزمونی جدی برای اولاف شولتز صدراعظم جدید آلمان قلمداد کرده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به خوشامدگویی متفاوت کارکنان برگزاری مسابقات المپپیک زمستانی در پکن اختصاص داده است. در حالی که چین از بیم اوج گیری مجدد کرونا مسابقات این دوره که در پکن برگزار می شود را با قوانین سفت و سختی همراه کرده است، خوشامدگویی کارکنان سر تا پا پوشیده شده در لباس ایمنی این مسابقات، پیش از شروع رسمی بازی ها برای ورزشکارانی که برای آغاز تمرینات آماده سازی وارد ورزشگاه ها می شوند را بازتاب داده است.

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه، از به ثمر نشستن تمامی اهداف صنعت گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۱ خبر می دهد. این روزنامه می گوید در سال ۲۰۲۱ ترکیه میزبان ۳۰ میلیون گردشگر بوده که درآمد ۲۴.۴ میلیارد دلاری را برای این کشور به ارمغان آورده است. همچنین ترکیه پیش بینی می کند در سال ۲۰۲۲ اوضاع جهانی از لحاظ کرونا به حالت عادی برگردد و در این صورت این کشور می تواند در سال ۲۰۲۳ رکورد خودش را از لحاظ بیشترین میزان میزبانی از گردشگر و بیشترین میزان درآمد از آن بشکند.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی خود را به ساختمان های دولتی آتش گرفته شده توسط معترضین در آلماتی قزاقستان اختصاص داده که کار پاکسازی آن ها هنوز پس از گذشت یک ماه تمام نشده است. این روزنامه در همین رابطه از آنچه حاکم شدن جو وحشت توسط نیروهای امنیتی دولت قزاقستان خوانده خبر می دهد. نیویورک تایمز همچنین از کشیده شدن جنگ لفظی میان آمریکا و روسیه در مورد بحران اوکراین، به سازمان ملل گزارشی منتشر کرده و می گوید باید منتظر جنگ های دیپلماتیک در شورای امنیت شبیه به چیزهایی که در زمان جنگ سرد دیدیم باشیم.

واشگتن پست

روزنامه واشنگتن پست در پرونده ای اختصاصی از به راه افتادن جریانی جدید در حوزه قضایی ایالات متحده خبر می دهد. سیستم دادن شانس مجدد به برخی از زندانیانی که حکم حبس ابد دارند، با توجه به نبود روشی مشخص و منطقی، به معضلی برای سیستم قضایی آمریکا تبدیل شده، و در همین راستا، در ایالت مریلند که بسیاری از زندانیان دارای حکم حبس ابد آن سیاهپوست هستند و برای عفو آن ها سوگیری های خاصی نیز شکل میگیرد، جریانی با عنوان «حقیقت محکوم کردن» به راه افتاده که امید است این رویه غلط را اصلاح کند.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به ادامه نگرانی های توکیو در خصوص آزمایش های موشکی کره شمالی می پردازد. بعد از آزمایش اخیر این کشور که بزرگترین آزمایش موشکی در پنج سال گذشته بوده، ژاپن پیش بینی می کند که کره شمالی آماده ادامه سلسله «آتش بازی های» خود باشد. ژاپن تایمز همچنین در مقاله ای به بررسی مشاورین اصلی پوتین پرداخته که به ادعای این روزنامه تندرو بوده و عامل اصلی تصمیمات اخیر پوتین هستند.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در یکی از مطالب صفحه نخست خود گزارش آپارتاید جدید سازمان عفو بین الملل را به چاپ رسانده که درآن تاکید شده که اسرائیل حق وجود داشتن به عنوان کشوری یهودی را ندارد. این روزنامه همچنین ادعا می کند موشک هایی که از طرف حوثی های یمن که ایران از آن ها حمایت می کند، توسط ابوظبی سرنگون شده است. جروزالم پست در گزارش اصلی صفحه نخست خود نیز به افزایش قیمت گاز، برق و غذا پرداخته است.

تورنتو استار

روزنامه تورنتو استار در گزارشی به واکنش جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به برگزاری تظاهرات گروهی از مردم معترض به واکسن اجباری در اوتاوا پرداخته است. او در سخنرانی خود در خصوص شایعات پیرامون ماندن عده ای از تظاهرکنندگان در پایتخت که از تمامی نقاط کشور به این شهر آمده اند و ادامه تظاهرات توسط آن ها، اعلام کرده که وقت بازگشت این مردم به خانه فرا رسیده است. او همچنین در این سخنرانی اضافه کرد که او و مردم کانادا از شنیدن تعرض برخی از تظاهرکنندگان به قبور نظامیان کشته شده کانادایی، منزجر شده اند.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت مانند تمامی روزنامه های بریتانیا، عکس و گزارش اصلی صفحه نخست خود را به دفاع بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از خود در مجلس عوام بریتانیا اختصاص داده است. این روزنامه با انتخاب تیتری از گزارش پیرامون حواشی برگزاری مهمانی توسط نخست وزیر در میان قوانین کرونایی، با عنوان «شکست در رهبری» به اوضاع سخت این روزهای جانسون در نجات شغل خود به عنوان نخست وزیر پرداخته است. ایندیپندنت همچنین در مقاله دیگری تغییرات آب و هوایی که منجر به طوفان های شدید می شود را به نفع برخی از انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی باد عنوان می کند.

تلگراف

روزنامه تلگراف که بر خلاف بسیاری از روزنامه های بریتانیایی همیشه موضع ملایم تری نسبت به بوریس جانسون داشته، در گزارش خود از دفاعیه نخست وزیر در مجلس عوام، بیشتر تمرکز خود را به درخواست جانسون برای ادامه تحقیقات پیرامون اتهاماتش اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در گزارش دیگری می گوید به خاطر حضور در مجلس عوام، جانسون نتوانسته اولین رهبر اروپایی مطرح باشد که با پوتین به صورت تلفنی در مورد موضوع اوکراین صحبت می کند، و امانوئل مکرون از فرانسه به جای او با رئیس جمهور روسیه تلفنی به صحبت پرداخته است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تیترروزنامه ها روزنامه های جهان صفحه نخست خود مجلس عوام اختصاص داده نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه - شنبه ۱۳ اردیبهشت

روزنامه خبر جنوب با تیتر «مولود فقر»، روزنامه زاینده‌رود با تیتر «حراج‌هایی که از مد نمی‌افتد» روزنامه شهرآرا با تیتر «کاسبی با نداری مردم!» و روزنامه نقدحال با تیتر «اختصاص یارانه‌ها به تولید» منتشر شد.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های هرمزگان ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی شنبه ۸ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه - شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - شنبه ۸ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - پنجشنبه ۶ اردیبهشت