Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@07:09:34 GMT

سه هفته آینده اوج پیک ششم کرونا خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۲۰۰۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بسیج، مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص پیک ششم شیوع کرونا و سویه اومیکرون اظهار داشت: پیک ششم به ایران رسیده و شروع آن را مشاهده می‌کنیم. به نظر می‌رسد که در دو الی سه هفته آینده، ممکن است که این پیک به اوج خود برسد.

وی با بیان این که احتمال دارد که آماری بالاتر از آمار سویه دلتا را تجربه کنیم، ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم که آمار فوتی‌ها نیز بالاتر از دلتا خواهند بود اما، اصولاً اومیکرون موارد بستری کمتری نسبت به دلتا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از آنجا که سرعت انتقال اومیکرون بسیار بالا است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تعداد بیشتری مبتلا داشته باشیم.

مردانی مطرح کرد: اینکه آیا افراد مبتلا به اومیکرون آمار مرگ و میر بالاتری نسبت به دلتا دارند یا خیر نیاز به زمان دارد و از آنجا که مردم ما اخیراً واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند، اکثراً دارای آنتی بادی هستند و کمتر در معرض آسیب‌های ناشی از کرونا هستند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به سویه دلتا مبتلا شده اند، دارای آنتی بادی هستند، اما پیش بینی آمار فوتی‌های اومیکرون مشکل است. به نظر نمی‌رسد که آمار مرگ و میر بالاتری نسبت به سویه دلتا داشته باشیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی گفت: ممکن است که در شرایط خاص به لاک دان (lock down) هم برسیم، اما تا کنون مسئولین ذیربط در مورد این قضیه را صحبتی نکرده اند.

مردانی با بیان اینکه بیمارستان‌های ما در پیک دلتا توانستند که سربلند بیرون آیند، تصریح کرد: مطمئناً بیمارستان‌های ما در مقابله با این سویه هم  موفق می شوند.

وی در پایان افزود: از آنجا که می‌دانیم اومیکرون آمار بستری کمتری نسبت به دلتا دارد، امیدواریم که این سویه باعث مرگ و میر عزیزان و هموطنانمان نشود.

منبع: خبرگزاری بسیج این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد کرونا کرونا ویروس ستاد ملی مقابله با کرونا کرونا دلتا کرونا اومیکرون اومیکرون پیک ششم کرونا بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط اومیکرون رکورد دلتا را می‌شکند؟ پسر عموی اومیکرون هم آمد شروع آرام پیک ششم کرونا بازگشایی مدارس به تاخیر می افتد؟ کمبود نیروی درمان با افزایش شیوع اومیکرون در آمریکا افزایش شیوع اومیکرون در بین کودکان ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها سه هفته آینده اوج پیک ششم کرونا خواهد بود سفر ارزان قیمت به کیش چند؟ + جدول همه بازی ها برای ما اهمیت دارند بازی ایران و امارات به روایت آمار دامنه نوسان سه برابر می شود؟ + سند از مهاجمانم راضی هستم مالک گروه کروز تمام اتهامات دادگاه را رد کرد پرطرفدارترین اتو بخار فیلیپس چند؟ (جدول) اماکن ورزشی تهران تعطیل شد دالان باریک توسعه اقتصادی ایران؛ نسخه نجات یک اقتصاددان برجسته واکنش نماینده مردم تبریز به خبر حذف احمدی نژاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس درآمدهای موهومی بودجه ۱۴۰۱ را در نظر نگیرد پادکست منهای اقتصاد گزیده خبرها ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ پیش بینی قیمت خودرو تا پیش از سال نو / خرید خودرو موجب زیان می شود؟ گزارش آسیب‌ شناسی صادرات محصولات کشاورزی افزایش غیر منطقی قیمت برنج راه‌ اندازی سامانه برای نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی ارزان‌ترین جاروبرقی‌ های بازار چند؟ (جدول) ارزان ترین خودروهای دست دوم بازار چند؟ (جدول) ادامه حملات یمن به قلب ابوظبی / ادعای دخالت ایران، فضاسازی است اجاره دستگاه زردی نوزاد در غرب تهران از زردی کلینیک پادکست عصرگاه اقتصادآنلاین ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ صعود آلومینیوم با افزایش قیمت برق گزارش تصویری بازی ایران و امارات جزییات سی امین حراج هفتگی اوراق مالی اسلامی اعلام شد + عکس فوری / مدارس تهران غیر حضوری شد کدام کشورها بیشترین کاربر اینستاگرام را دارند؟ با ۱۰ میلیون چه موبایلی بخریم؟ (جدول) هشدار مقام ژاپنی در مورد استفاده از ین دیجیتال گل اول ایران به امارات + فیلم ضربه جهانبخش از کنار دروازه امارات به بیرون رفت + فیلم پیش بینی قیمت طلا و سکه / بازار چشم انتظار دلار؟ پل طبیعت به رنگ پرچم ایران درآمد + عکس فعالیت مشاغل‌ خانگی تسهیل می شود رای تخلف ارزی یک شرکت لبنی معروف اعلام شد صنعت نفت زیر تیغ دولت و مجلس / واکاوی ماجرای عوارض صادرات رمزارزها در هند قانونی شد زمینه چینی برای اینترنت ملی واقعیت دارد؟ ذوب آهن در مسیر انقلاب اسلامی ، شکوفایی صنعت فولاد کشور را رقم زد ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ بورس امروز ۱۲ بهمن / رشد تقاضای سهم ‌های ریالی ادامه دارد؟ قیمت موبایل سامسونگ چند؟ (جدول) ۴۰۰ شکایت از بانک ها درباره پرداخت وام بدون ضامن پیش بینی قیمت دلار برای ۱۳ بهمن / عقب نشینی از کانال ۲۸ هزار تومانی ۳ پیامد مالیات‏‏ ‌ستانی از صادرات پتروشیمی فرودگاه استانبول پرترددترین فرودگاه اروپا شد اعلام محدودیت‌ های جدید کرونایی به تعویق افتاد همکاری ۱۳۰ متخصص ایرانی خارج از کشور در زیست‌بوم نوآوری طرح‌ های بزرگ ملی زیر پوشش تسهیلات بانک صادرات ایران اعتبارسنجی وام بدون ضامن چگونه انجام می‌ شود؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس ستاد ملی مقابله با کرونا کرونا دلتا کرونا اومیکرون اومیکرون پیک ششم کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا پیک ششم کرونا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده

ایسنا/گیلان رئیس سازمان چای، بهای برگ سبز چای در سال گذشته را ۱۸۶۸ میلیارد تومان دانست که تاکنون بالغ بر ۱۸۳۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده و خاطرنشان کرد: دولت ۱۰۰ درصد مطالبات را پرداخت کرده و کارخانجات چایسازی موفق به پرداخت ۹۷.۲ درصدی شده‌اند که میانگین آن به ۹۸ درصد می‌رسد.

حبیب جهانساز امروز، هشتم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز چین بهاره برگ سبز چای از روزهای آینده، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و سرمای اوایل سال، شاهد تاخیر در چین اول هستیم، اما به زودی برداشت را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت خرید تضمینی برگ سبز و عقد قرارداد با کارخانجات فراهم شده است، افزود: چین بهاره تا پایان خردادماه ادامه دارد، اما در مجموع چهار چین در سه فصل بهار، تابستان و پاییز انجام می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به فاصله یک ماهه تا ۴۵ روز بین هر چین، اضافه کرد: ۹۰ درصد باغات چای در اراضی شیبدار و دیم بوده و لذا شرایط اقلیمی در زمان برداشت اثرگذار است.

جهانساز بهای برگ سبز چای در سال گذشته را ۱۸۶۸ میلیارد تومان دانست که تاکنون بالغ بر ۱۸۳۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده و خاطرنشان کرد: دولت ۱۰۰ درصد مطالبات را پرداخت کرده و کارخانجات چایسازی موفق به پرداخت ۹۷.۲ درصدی شده‌اند که میانگین آن به ۹۸ درصد می‌رسد؛ البته شرط عقد قرارداد با کارخانجات در سال جدید، تسویه کامل مطالبات است.

وی با اشاره به مشکلات کارخانجات در فروش و بازاریابی و تامین نقدینگی، اضافه کرد: سال گذشته، واردات چای به شرط خرید چای داخلی بود که بالغ بر ۱۰ هزار تن چای از کارخانجات خارج شد و بخشی از نقدینگی کارخانجات را برای سال جدید تامین کرد.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه چای‌سازی کارخانجات به ویژه برندها کیفی‌تر شده است، عنوان کرد: شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی برگ سبز در سال جدید را تصویب کرد و شاهد افزایش ۳۰ درصدی بها به صورت میانگین هستیم؛ یعنی بهای برگ سبز درجه یک از ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار تومان و بهای برگ سبز درجه دو از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

وی یکی دیگر از مصوبات شورای قیمت‌گذاری را واردات چای به شرط خرید چای داخلی دانست و ادامه داد: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری، پنج درصد از ارزش بهای برگ سبز با توجه به ظرفیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۳ برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای تعلق می‌گیرد.

جهانساز افزایش ۳۰ درصدی تولید چای خشک را نتیجه قیمت متناسب خرید برگ سبز و پرداخت به موقع مطالبات و ارائه تسهیلات ارزان قیمت اصلاح و احیا و به‌زراعی باغات و بهسازی کارخانجات دانست و یادآور شد: برای سال جاری برداشت ۱۴۵ هزار تنی برگ سبز و تولید ۳۲ هزار تنی چای خشک را پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت مساعدت اقلیمی، افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان چای با تاکید بر لزوم کنترل قیمت و حجم واردات چای، اضافه کرد: سال گذشته شاهد واردات ۴۲ هزار تنی چای بودیم که به بازار چای داخلی کمک کرد؛ این در حالی است که نیاز کشور به چای خشک ۸۵ هزار تن بوده و تولید داخل فقط ۳۰ درصد این نیاز را تامین می‌کند.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در برندسازی چای داخلی و بازاررسانی آن، تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد چای تولیدی وارد بازار مصرف می‌شود؛ همچنین سالانه شاهد صادرات ۱۰ هزار تنی چای ایرانی هستیم.

جهانساز یکی از شاخصه‌های بارز چای ایرانی را عدم استفاده از سموم دانست و خاطرنشان کرد: باغات ما دچار آفات خسارت‌زا نیستند و هیچگونه توزیع سم شیمیایی نداریم، اما در صورت لزوم از سموم بیولوژیک استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • ۵ هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی