Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: شناسایی اقلیم مناسب و تهیه نهال مرغوب از مؤلفه‌های مهم و مؤثر احداث باغات شاداب و سالم است.

اسفندیار حسنی‌مقدم در جلسه کمیته فنی نهال که امروز ۱۲ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: در توسعه و کشت باغات با کیفیت چند مؤلفه مؤثر است، یکی شناسایی اقلیم است؛ بدین معنا که درختان را با توجه به تنوع آب‌وهوای هر منطقه کشت کنیم در این راستا لازم است نقشه آمایش استان ترسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر تهیه نهال مرغوب و با کیفیت تأکید کرد و افزود: نهال با کیفیت دارای چهار مؤلفه است؛ دارای اصالت باشد، سالم و عاری از بیماری بوده و طول، قطر و ریشه آن استاندارد باشد و در نهایت کمبود عناصر غذایی نداشته باشد، وقتی نهالی سالم باشد با کاشت آن می‌توان مطمئن بود که درخت در دل خاک جان خواهد گرفت و با بیدار شدن از خواب زمستانی نهال درخت به‌سرعت شروع به رشد و نمو می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر کشت گونه‌های جدید در استان از جمله زرشک، بادام‌زمینی، تمشک، ماکادمیا و نهال گردوی پکان، خاطرنشان کرد: لازم است بهره‌برداران از طریق رسانه‌های جمعی، کلاس‌های حضوری و با تهیه بروشور آموزش‌های لازم در خصوص غرس نهال را به شکل‌اصولی آموزش ببینند.

حسنی مقدم اضافه کرد: تعهد امسال سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان کاشت ۴۷۶ هکتار باغات در اراضی شیبدار و کم بازده است و کشت گونه‌هایی با نیاز آبی کم مانند پسته، انار، انگور، زیتون و انجیر در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي توسعه باغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید