Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: قاتل درختان جنگلی بلوط منطقه برکه، با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چگنی روانه زندان شد.

به  گزارش   خبرگزاری    برنا    از   لرستان   ؛   شیرزاد نجفی  به خبرنگاران ، اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر بریدن درختان جنگلی در منطقه برکه شهرستان چگنی از سوی یکی از افراد سودجو، بلافاصله ماموران جنگلبانی به محل وقوع جرم رفته و پس از شناسایی فرد متخلف و کشف جرم قطع درختان بلوط جنگلی و برآورد خسارت حدود ۱۶ میلیارد ریال، فرد متخلف با دستور و پیگیری مستقیم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان که شخصا در محل وقوع جرم حضور یافته بود، روانه زندان گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: مرتکب جرم یاد شده، افزون بر الزام به پرداخت ۱۶ میلیارد ریال به عنوان خسارت و ضرر و زیان ناشی از جرم، برابر ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور و ماده ۲۹ قانون احکام دائمی توسعه، به مجازات حبس تا شش ماه و جزای نقدی تا ۵ برابر خسارت، محکوم‌ گردید.

نجفی با بیان اینکه مراجع قضایی و دستگاه منابع طبیعی، بدون هیچ گونه اغماضی با هرگونه دست درازی به جنگل‌ها و مراتع، به طور جد برخورد می نماید و صدور احکام سنگین و عبرت آموز برای اینگونه مجرمان، هشداری جدی برای سودجویان و متجاوزان به انفال و جنگلها و مراتع است، خاطرنشان کرد: ارزش زیستی و اکولوژیک هر اصله درخت بلوط جنگلی برابر برآورد کارشناسان جهانی، بیش از ۶۰ میلیارد ریال است.

او قطع و نابودی درختان جنگلی را خسارتی غیرقابل جبران بر سرمایه های ملی و میراث طبیعی متعلق به نسل آینده کشور دانست و گفت: از عموم شهروندان گرامی به عنوان دلسوزان و همیاران واقعی طبیعت تقاضا دارم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دست‌ درازی به جنگلها و مراتع، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ اعلام فرمایند.

شیرزاد نجفی تاکید کرد: پرسنل منابع طبیعی در طول ساعات شبانه روز در حال حفاظت و پاسداری از جنگل‌ها و مراتع استان هستند و با تقویت گشت های محسوس و نامحسوس اجازه دست درازی به جنگل‌ها و مراتع را به هیچکس نمی دهند و با افرادی که بخواهند مبادرت به قطع اشجار و تهیه زغال نمایند به شدت برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جرم دادستان عمومی و انقلاب زندان قانون سرمایه طبیعت شماره تلفن منابع طبیعی دادستان منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل بلوط درختان جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟

کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟