Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت فناوری آمریکایی گزارش داده ایران ده‌ها موسسه و نهاد وابسته به رژیم صهیونیستی را هک کرده است.

به گزارش مشرق، شرکت فناوری «سایبریزن» در گزارشی روز سه‌شنبه مدعی شده ایران با کمک نائبانش ده‌ها نهاد مربوط به رژیم صهیونیستی را هک کرده است.

دفتر مرکزی شرکت سایبریزن در شهر «بوستون» در ایالت ماساچوست واقع است با این حال، این شرکت دفاتری هم در لندن، توکیو و تل‌آویو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» که گزارش شرکت سایبریزن را بررسی کرده می‌گوید این گزارش اطلاعات جدیدی درباره عمق نفوذ ایران و گروه‌های نیابتی‌اش به ده‌ها نهاد خصوصی و دولتی متعلق به رژیم اسرائیل طی سال گذشته میلادی را در اختیار قرار می‌دهد.

طبق گزارش سایبریزن هدف ایران از انجام این حملات تلاش برای جاسوسی، به دست آوردن اطلاعات حساس و ایجاد هرج و مرج در فلسطین اشغالی و ضربه زدن به نهادهای رژیم اسرائیل بوده است. 

در گزارش سایبریزن با بیان این ادعا که گروه «عصای موسی» یک گروه ایرانی است نوشته این گروه برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ شناسایی شد و هدفش ضربه زدن به شرکت‌های اسرائیلی از طریق درز دادن اطلاعات حساس است.

روزنامه جروزالم‌پست به نقل از مقام‌های فعلی و سابق رژیم صهیونیستی گزارش داده که اصلی‌ترین نوآوری گروه عصای موسی این است که فعالیت‌های این گروه کمتر به استفاده از تکنیک‌های بدیع متکی است و بیشتر، بر اساس تحقیقات عمیق برای یافتن بخش‌های آسیب‌پذیر رژیم اسرائیل متمرکز است.

گروه عصای موسی، طبق نوشته جروزالم‌پست، صنایع مختلفی از بخش انرژی گرفته تا گردشگری و مسافرت را هدف قرار می‌دهد. در گزارش شرکت سایبریزین آمده اهداف گروه عصای موسی با دکترین سایبری ایران که ضربه زدن به نهادهای دولتی و نظامی دشمنان ژئوپولتیک این کشور است همسویی دارد.

در بخش دیگری از گزارش تصریح شده که رفتار «عصای موسی» با مجرمان سایبری که با استفاده از باج‌افزارها قربانیانشان را به پرداخت پول مجبور می‌کنند تفاوت دارد. سایبریزین تصریح می‌کند: «بر خلاف مجرمان سایبری که از باج‌افزار برای وادار کردن قربانیان به پرداخت پول استفاده می‌کنند ارزیابی می‌شود که گروه عصای موسی بدون مطالبه باج اقدام به درز اطلاعات حساس می‌کند و همان‌طور که ارزیابی‌ها نشان می‌دهند اهداف آنها ماهیتاً سیاسی است.»

در همین حال، یک موسسه دیگر به نام «کالکالیست» امروز سه‌شنبه گزارش داده گروه عصای موسی اطلاعات مربوط به شرکت دفاعی رافائل را هک کرده است. جروزالم‌پست نوشته این گزارش مشخص نمی‌کند که آیا اطلاعات مذکور، اطلاعات حساس مربوط به سامانه گنبد آهنین بوده است یا خیر. 

علاوه بر این، رسانه‌های عبری‌زبان، امروز سه‌شنبه از هک شرکت صهیونیستی «e-post» فعال در زمینه ارائه خدمات پستی و تحویل مرسولات خبر دادند.

حملات سایبری علیه شرکت‌ها و نهادهای رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته تشدید شده است. در همین ارتباط، شرکت لجستیکی «گلد باند» که مسؤولیت اداره کارخانه کشتی‌سازی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، روز گذشته اعلام کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

گروه هکری عصای موسی پیشتر نیز فایل‌هایی را شامل اطلاعات جزئی از صدها نظامی عضو ارتش رژیم اشغالگر قدس و تصاویر شخصی از «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم را در محیط «دارک نت» و «تلگرام» منتشر کرده بود. این اولین بار نبود که بنی گانتز هدف حمله سایبری قرار می‌گرفت. سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز در ماه‌های اخیر اعلام کرده بود که نظافتچی خانه بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را در اختیار یک گروه هکری قرار داده است.

در ماه‌های گذشته نیز نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند. روز هشتم آبان روزنامه «جروزالم‌پست» گزارش کرد که گروه هکری موسوم به سایه سیاه سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت اخبار داغ تل آویو حملات سایبری گروه هکری مشرق شرکت صهیونیستی گروه عصای موسی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رژیم صهیونیستی گروه عصای موسی هک کرده اطلاعات حساس جروزالم پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه

  مقامات اسرائیلی به نیویورک‌تایمز گفتند که «ما معتقدیم که دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت علیه تعدادی از مقامات اسرائیلی است.»یک مقام اسرائیلی به این روزنامه گفته که ما همچنین معتقدیم، بنیامین نتانیاهو یکی از افرادی است که دیوان در حکم بازداشت خود از آن نام خواهد برد.اوایل هفته، روزنامه نیویورک‌پست در گزارشی مدعی شد دیوان کیفری بین‌المللی که درباره عملیات طوفا‌ن‌الاقصی و پاسخ رژیم‌صهیونیستی به آن تحقیق می‌کند، درصدد است پرونده‌ جرائم جنگی علیه نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی و یکی از فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل را که احتمالا رئیس ستاد ارتش رژیم‌صهیونیستی است، مطرح کند.
 
نگرانی نتانیاهو از بازداشت
روز جمعه، نتانیاهو با اشتراک‌گذاری مقاله موری در شبکه ایکس مدعی شد تا زمانی که در قدرت است «اسرائیل هرگز هیچ‌گونه تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی دفاع ازخود رانخواهد پذیرفت.»روز یکشنبه هم نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در موضع‌گیری دیگری گفت، حکم بازداشت یا هرگونه اقدام دیوان کیفری بین‌المللی علیه مقام‌های رژیم‌صهیونیستی هیچ تأثیری بر عملیات نظامی اسرائیل در غزه ندارد و فقط یک روال خطرناک ایجاد خواهد کرد.در همین حال منابع اسرائیلی به روزنامه عبری‌زبان معاریو گفتند که دادگاه لاهه دیر یا زود قرار بازداشت بنیامین نتانیاهو، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل را صادر خواهد کرد.معاریو نوشت که بنیامین نتانیاهو، دچار ترس و پریشانی از احتمال صدور قرار بازداشت علیه خود در دادگاه لاهه شده است.به نوشته این روزنامه، نتانیاهو تماس‌های فشرده‌ای با کشورهای غربی به‌خصوص آمریکا برای ممانعت از این رویداد انجام داده است.منابع اسرائیلی به معاریو گفتند که قرار بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو دیر یا زود رخ خواهد داد و فقط مسأله زمان آن مطرح است و همچنین علاوه بر نخست‌وزیر اسرائیل، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل را نیز شامل خواهد شد.شبکه ۱۲تلویزیون رژیم‌صهیونیستی نیز پیش از این گزارش داده بود که نگرانی‌ها در تل‌آویو درخصوص احتمال صدور حکم بازداشت مقامات ازجمله نتانیاهو توسط دیوان لاهه افزایش یافته است.به‌گفته این شبکه، صدور حکم بازداشت بدون چراغ‌سبز آمریکا رخ نمی‌دهد اما پیام‌هایی که به اسرائیلی‌ها رسیده حاکی از افزایش احتمال صدور این حکم بوده و به‌همین‌ دلیل نتانیاهو از وزرای خارجه آمریکا و انگلیس کمک خواسته است.نگرانی رژیم‌صهیونیستی از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقامات این رژیم در پی آن است که تعدادی از کشورهای جهان در دیوان کیفری بین‌المللی از تل‌آویو به‌دلیل حملات جنایتکارانه به نوار غزه، نقض قوانین بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو شکایت کردند.در صورتی ‌که حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر مقام‌های رژیم‌صهیونیستی صادر شود، ۱۲۴کشورعضو دیوان کیفری بین‌المللی موظف هستند در صورت ورود این مقام‌ها به کشورهای‌شان، آنها را بازداشت کنند.

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی