Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه وقت محلی، پرتاب یک موشک بالستیک میان برد توسط کره شمالی را محکوم کرد و افزود کره شمالی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که چنین پرتاب هایی را متوقف می کند و پرتاب ۳۰ ژانویه نقض این اعلام و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت است.

گوترش اعلام کرد کره شمالی دوباره هیچ توجهی به پروازهای بین المللی یا ایمنی حمل و نقل دریایی نکرده و این امر نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل از کره شمالی می‌خواهد که از انجام هرگونه اقدام غیر سازنده  خودداری کند و از همه طرف‌ها می خواهد به دنبال راه حل دیپلماتیک مسالمت آمیزی باشند.

کره شمالی آزمایش موشکی میان‌برد بالستیک موسوم به هواسونگ- ۱۲ خود را تایید و اعلام کرد هدف از این پرتاب، تایید سلامت سیستم تسلیحاتی این موشک بوده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کی سی ان‌ای) اعلام کرد: هدف از شلیک آزمایشی، ارزیابی موشک در حال تولید و استقرار و تأیید سلامت کلی سیستم تسلیحاتی آن بود.

این خبرگزاری افزود: این پرتاب آزمایشی، دقت، امنیت و اثربخشی عملکرد سیستم تسلیحاتی موشک نوع هواسونگ-۱۲ را که در حال تولید است، تأیید کرد.

در همین حال، خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی از قول یک منبع نظامی نوشت که تخمین زده می‌شود سرعت موشک میان‌برد بالستیکی که صبح یکشنبه توسط پیونگ‌یانگ مورد آزمایش قرار گرفت،  «۱۶ ماخ» یا ۱۶ برابر سرعت صوت بوده است.

به گزارش اسپوتنیک،  این موشک دارای بالاترین برد در میان موشک‌های آزمایش شده از سوی پیونگ یانگ از سال ۲۰۱۷ تاکنون است.

پیونگ یانگ در یک ماه اخیر چهار آزمایش دیگر از جمله شلیک موشک‌های مافوق صوت در ۵ و ۱۱ (۱۵ و ۲۱ دی ماه) ژانویه را انجام داد.

کره شمالی معتقد است تهدیدها و دشمنی واشنگتن به جای خطرناکی رسیده است و با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی و استقرار سلاح‌های استراتژیک در منطقه و اعمال تحریم‌های مستقل در کنار تحریم‌های سازمان ملل متحد باید برای مقابله طولانی مدت با امپریالیسم آمریکا آمادگی بیشتری داشته باشد.

برچسب‌ها کره شمالی موشک بالستیک دبیرکل سازمان ملل متحد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی موشک بالستیک دبیرکل سازمان ملل متحد کره شمالی موشک بالستیک دبیرکل سازمان ملل متحد سازمان ملل کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه شرایط نوار غزه پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف نسل‌کشی در این منطقه تغییری نکرده، اعمال تحریم‌هایی بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

آلبانیز اظهار کرد: اسرائیل هنوز با ورود من به اراضی اشغالی جهت انجام وظیفه‌ام مخالفت می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در ادامه گفت: به صدها زخمی و کودک اجازه داده شد بدون داشتن همراه در مصر تحت درمان قرار بگیرند، شرایط بیمارانی که به مصر منتقل شدند، بسیار وحشتناک است.

او افزود: انتقال تجهیزات پزشکی و تخت به غزه به بهانه استفاده حماس از آنها ممنوع است.

این مسوول سازمان ملل در ادامه گفت: هراسی که مردم غزه تجربه می‌کنند، قابل توصیف نیست و شرایط در کرانه باختری نیز روبه وخامت است.

آلبانیز تاکید کرد: سازمان ملل باید مسوولیت‌های انسانی خود را بر عهده گرفته و امنیت را برای آوارگان تامین کند.

او با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی بر اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد