Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با استقبال رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه وارد آنکارا شد.

رئیس جمهوری ترکیه و نخست‌وزیر لبنان پس از دیدار، نشست مشترک رسانه‌ای برگزار کردند.

اردوغان در دیدار با میقاتی گفت ترکیه امروز و در آینده نیز همانند گذشته به عنوان دوست در روز‌های سخت در کنار لبنان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اردوغان افزود: شرکت‌های ما برای برعهده گرفتن پروژه‌های مهم زیرساخت از جمله بازسازی بندر بیروت آماده هستند.

از طرفی دیگر نخست‌وزیر لبنان گفت ترکیه همیشه در کنار لبنان بوده است.

میقانی ضمن ابراز خرسندی از سفر به ترکیه محور دیدار با اردوغان را بررسی روابط دوجانبه اعلام کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: می‌دانیم که آقای اردوغان چقدر برای لبنان اهمیت قائل بوده و خواستار تقویت روابط است.

میقاتی همچنین افزود: به تلاش‌هایی که در این راستا برای کمک به لبنان انجام شده، واقف هستیم. می‌دانیم که ترکیه برای عبور لبنان از بحران چگونه دست یاری دراز کرده است. شما همیشه در کنار ما بوده‌اید.

وی یکی دیگر از محور‌های این دیدار را بررسی نحوه کمک به آوارگان سوری و بازگشت فوری آن‌ها به کشورهایشان اعلام کرد.

نخست وزیر لبنان همچنین خطاب به اردوغان اظهار کرد: در این کشور مدرنیته وجود دارد که پایه گذار آن شما هستید، جنابعالی ترکیه را به پل مستحکمی بین غرب و شرق تبدیل کردید. شما چندین دهه است نقش موثری در توسعه ترکیه به عنوان یک کشور استراتژیک ایفا کرده‌اید.

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، مراد کوروم، وزیر محیط زیست و شهرسازی، فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی، محمد موش، وزیر بازرگانی، عادل کارا اسماعیل‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز در این مراسم حضور یافتند.

نجیب میقاتی، امروز طی سفری رسمی به دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و در راس یک هیئت وزارتی وارد ترکیه شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی نجیب میقاتی مولود چاووش اوغلو رئیس جمهور ترکیه مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی نخست وزیر لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن