Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:27:18 GMT

رئیس بانک مرکزی لبنان به دادگاه احضار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۳۰۴۵

رئیس بانک مرکزی لبنان به دادگاه احضار شد

به گزارش ایرنا از المیادین، قاضی «غاده عون» دادستان استان جبل لبنان روز سه شنبه علیه ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی این کشور به خاطر عدم حضور در جلسه دادگاه، احضاریه صادر کرد.

بر اساس این گزارش، قاضی عون بر اساس شکایت جزائی قانونی گروه «مردم خواهان اصلاحات هستند» از ریاض سلامه به اتهام کسب مال نامشروع، پولشویی و هدر دادن بیت المال برای اهداف و منافع شخصی این احضاریه را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می افزاید، دستگاه‌های امنیتی لبنان باید ریاض سلامه  را به دادستانی ببرند.

پیش تر نیز یک قاضی در لبنان با صدور حکمی دستور توقیف دارایی‌های «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی این کشور را صادر کرده است.

حسان دیاب نخست‌وزیر پیشین لبنان ‌ریاض سلامه رئیس کل بانک مرکزی لبنان را متهم کرده بود که درخصوص نوسانات ارزی که منجر به کاهش شدید ارزش پول ملی این کشور و بالا رفتن قیمت دلار و کمیاب شدن آن شد، مقصر بوده و رفتارش مشکوک است که باید ضمن پاسخگویی در این زمینه از مسوولیت خود کنار رود.

در همین خصوص، بارها معترضان لبنانی در تظاهرات خود خواستار برکناری ریاض سلامه از ریاست بانک مرکزی لبنان شده بودند.

رئیس بانک مرکزی لبنان در پرونده ای پیرامون دارایی هایش در اروپا به دلیل آنچه «مشارکت در جرم» توصیف شده، هدف تحقیقات دادستان ملی فرانسه در امور مالی قرار گرفته بود.

برچسب‌ها قاضی لبنان بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاضی لبنان بانک مرکزی قاضی لبنان بانک مرکزی بانک مرکزی لبنان رئیس بانک مرکزی ریاض سلامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی چین طلایی شد

بانک مرکزی چین در ماه آوریل طلای بیشتری به ذخایر خود اضافه کرد.

به گزارش ایسنا، داده‌های رسمی نشان داد که بانک مرکزی چین ۶۰ هزار اونس تروا طلا را در ماه آوریل به ذخایر خود اضافه کرد و دوره خریدهای متوالی را با وجود قیمت‌های بالای طلا به ۱۸ ماه افزایش داد.

تقاضای پناهگاه امن، ناشی از عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و اقتصادی و همچنین خرید مداوم بانک مرکزی، به افزایش قیمت طلا در دوره مارس تا آوریل کمک کرد و قیمت طلا به رکورد ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در هر اونس در ۱۲ آوریل رسید.

داده‌ها نشان می‌دهد چین در پایان آوریل ۷۲.۸۰ میلیون اونس طلا در اختیار داشت که در مقایسه با ۷۲.۷۴ میلیون اونس در ماه قبل از آن افزایش داشت. ارزش ذخایر طلای چین از ۱۶۱.۱ میلیارد دلار به ۱۶۸ میلیارد دلار افزایش یافت.

تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی برای طلا به مدت دو سال افزایش یافته است و از قیمت‌ها حمایت می‌کند. شورای جهانی طلا انتظار دارد بانک‌های مرکزی جهانی در سال ۲۰۲۴ خرید خود را در مقایسه با ۱۰۳۷.۴ تن سال گذشته کاهش دهند اما آنها را بالاتر از قبل از سال ۲۰۲۲ نگه دارند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک خلق چین با خرید خالص ۷.۲ میلیون اونس یا ۲۲۴.۹ تن، بزرگترین خریدار بخش رسمی طلا در سال ۲۰۲۳ بود که بیشترین خرید از حداقل سال ۱۹۷۷ در یک سال گذشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تبریک دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مناسبت چهاردهمین سالروز تأسیس بانک دی
  • بانک مرکزی چین طلایی شد
  • توقیف ۱۳ میلیون دلار دارایی دو بانک غربی در روسیه
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • اظهارات عجیب تتلو در دادگاه پایانی ؛ برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کردم !
  • قاضی دهقانی: میزبانی از اعضای گروهک منافقین جرم محسوب می‌شود
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است