Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون اداره کل صمت استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ انبار احتکار کالا در استان کشف و متأسفانه این تخلف در استان شایع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها مطالبه جدی مردم در این روزها است؛ مطالبه‌ای که با نظارت پیگیرانه بازرسان محقق می‌شود و مانع از کم‌فروشی و گران‌فروشی در بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت برخی از کالاها در بازار نوسان دارد بنابراین سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و اداره بهداشت با گشت‌های مشترکی در صدد کنترل آن‌ها هستند اما همچنان شاهد نابه‌سامانی در قیمت کالاهای مختلف هستیم.

کم‌فروشی و رعایت بهداشت نیز از جمله مواردی است که گشت‌های بازرسی دستگاه‌های نظارتی بر آن توجه دارند و برای حفظ و رصد سلامت افراد و مشتریان واحدهای صنفی باید مشخصات خود از جمله واکسیناسیون را ثبت کنند.

آمویی رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با اشاره به اینکه در یکماه گذشته که صادرات آزاد بود قیمت گوشت گران شد که البته اکنون صادرات متوقف شده است گفت: گوشت گوسفندی زنده هر کیلو 50 هزار تومان خریداری می‌شد اما بعد از صادرات به 70 هزار تومان رسید.

17 تن روغن خوراکی احتکار شده در خمینی‌شهر کشف شداحتکار سیب زمینی در انبارهای غیرمجاز عامل گرانی این کالای پر مصرف همدان استکشف 280 تن کالای اساسی احتکاری توسط اطلاعات در آذربایجان‌غربی

وی عنوان کرد: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم بازار هر کیلو گوشت گوسفندی مخلوط 135 هزار تومان و گوشت گوساله مخلوط 130 هزار تومان است که این قیمت برای قصاب صرفه اقتصادی ندارد.

بیگلری معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بخشی از نظارت‌ها بر بازار به جهاد کشاورزی واگذار شده است اظهار داشت: گرانی با گرانفروشی متفاوت است و گرانی اجناس دلیل بر عدم نظارت نیست.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 120 هزار مورد بازرسی از اصناف انجام شده است عنوان کرد: 6872 پرونده در قالب 8400 تخلف تشکیل شده است و 514 میلیارد تومان تخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است و این آمار تنها مربوط به نظارت‌های صمت است.

بیگلری با اشاره به اینکه مأموران نظارتی پوشش خاصی ندارند به همین دلیل مردم متوجه حضور آن‌ها نمی‌شوند گفت: 70 هزار واحد صنفی در کرمانشاه وجود دارد و تعداد اصناف جوابگوی نظارت بر تمام این واحدها نیست.

وی با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده انبارهای غیرمجاز با شماره 124 یا هر شماره نظارتی دیگر تماس بگیرند افزود: از ابتدای سال تاکنون 50 انبار احتکاری کشف و کالاهای آن فروخته شده است اما این تخلف در حال شیوع است به طوری که در دی ماه پنج انبار احتکاری کشف شد.

بیگلری با اشاره به اینکه واحدهای صنفی ملزم به درج قیمت روی کالاها هستند عنوان کرد: یک تیم برای نظارت روی این موضوع در نظر گرفته شده است و به طور جد با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ تعیین شده برای ورودی پارکینگ‌ها 5000 تومان است و دریافت مبلغی بیش از این تخلف است و باید اطلاع‌رسانی شود افزود: تمام پارکینگ‌ها باید نرخ را در ورودی پارکینگ نصب کنند و بازرسان صمت روی این موضوع نظارت دارند و چند پارکینگ طی یک ماه گذشته به این دلیل پلمب شده‌اند.

انتهای پیام/832/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انبار انبار هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش صدا و سیما تاکید شده است که «ذخیره طلا و دلار در خانه و انفاق نکردن آن در قرآن نکوهش شده است و مردم باید حساب سپرده ارزی باز کنند.».

در این گزارش علاوه بر آیات قرآن و توضیحات مفسران، صحبت هایی از حجت الاسلام قرائتی و نیز دیگر کارشناسان مذهبی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

کد خبر 848562 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد