Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-بیت تاریخی امام(ره) سنگرنخست مبارزه بنیانگذار کبیر انقلاب است که پس از طی دوران نوجوانی و در آستانه جوانی از این شهر هجرت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  خمین ، یکم مهرماه سال 1281 هجری شمسی مصادف با بیستم جمادی‌الثانی سال 1320 هجری قمری و 24 سپتامبر 1902 میلادی بود که کودکی به نام روح‌الله در شهرستان خمین و در خانواده‌ای صاحب علم و معرفت دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکی که آینده‌ای بزرگ در پیش رویش بود و سرنوشت ملت ایران را متحول کرد و اکنون به عنوان بنیان‌گذار کبیر انقلاب از او یاد می‌شود، این شخصیت بزرگ در خانه‌ای ساده در یک محله قدیمی به نام سرپل در شهر خمین متولد شد و آینده ایران که نه بلکه آینده جهان را متحول ساخت و برای همیشه ملت ایران را از یوق اسارت طاغوتیان رها کرد.

بیت تاریخی و پدری امام خمینی(ره) در خمین علی‌رغم سادگی که دارد به لحاظ معماری اسلامی از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

فعالیت‌ها و مبارزات امام خمینی(ره) علیه رژیم ستمشاهی و زورگویان وقت از همین خانه ساده پدری ایشان در خمین آغاز شد و این مبارزات و شخصیت سیاسی ایشان با ادامه تحصیل در مراحل مختلف دینی و حوزوی تکمیل شد.

مراسم بزرگداشت ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در مصلی کرمان به روایت تصویرچهل‌و‌سومین فجر انقلاب| شخصیت جامع امام خمینی(ره) او را در میان علما ممتاز کردچهل‌و‌سومین فجر انقلاب| ویژه برنامه سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور در کرمان برگزار شد

بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی در سن 19 سالگی به منظور ادامه تحصیل در قم که مرکز تحصیل و مبارزه روحانیون در ایران بود خانه پدری خود در خمین را ترک کردند و به اراک و سپس عزیمت کردند.

امام خمینی(ره) در طول حیات با برکت خود لحظه‌ای از مبارزه علیه ستمگران باز نایستاد و به موازات وضعیت سیاسی ایران تکامل مبارزات ایشان هم شکل گرفت به طوری که این مبارزات با رهبری ایشان و همراهی اقشار مختلف مردم در نهایت در سال 57 منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

این شخصیت بزرگ تاریخی در سال 68 هجری شمسی پس از مبارزات گسترده برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی رحلت یافتند، اینک دوازدهم بهمن‌ماه یادآور خاطره 12 بهمن سال 57 مصادف است که امام خمینی (ره) پس از 15 سال دوری و تبعید وارد ایران شدند که با استقبال پرشور مردم همراه بود.

گزارش ویدئویی خبرگزاری تسنیم استان مرکزی از زادگاه بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی در خمین با عنوان «خانه پدری» در زیر می‌آید:

 

 

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» به بررسی عوامل قیام علویان و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو می‌پردازد.    حجت الاسلام والمسلمین علی باقری افزود: این کتاب برگزیده چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی در سال ۱۳۹۰ بود.   وی ادامه داد: این کتاب در پنج بخش به موضوعاتی همچون مناقشات عباسیان و علویان، بررسی جنبش‌ها و قیام‌های علوی قبل از خلافت مامون، حضور مامون در مرو و ضرورت دعوت امام (ع) به خراسان، نقش جنبش‌های علوی عصر مامون و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در آرامش سیاسی جهان اسلام می‌پردازد و تالیف آن را مجید خالق نیا رشتخوار بر عهده داشته است.   به گفته او، علی اکبر هاشمیه ترجمه این کتاب به زبان پشتو را از سال ۱۴۰۰ شروع کرد که دو سال و نه ماه برای ترجمه آن، زمان صرف شد.    معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است.   حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.   وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • آیا می شناسیدش؟