Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده درخواست برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل در مورد آزمایش‌های موشکی کره شمالی را مطرح کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تاس، ایالات متحده درخواست کرده است که نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل در ۳ فوریه درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی برگزار شود.

گفته شده است که آمریکا روز پنج‌شنبه درخواست نشست پشت درهای بسته شورای امنیت را ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که روسیه در ماه جاری فوریه ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، این نشست تنها توسط روسیه می‌تواند مورد تأیید واقع شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که کره شمالی موشکی را در ۳۰ ژانویه آزمایش کرده است. این موشک حدود ۸۰۰ کیلومتر در ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتری پرواز کرده بود و بزرگترین پرتاب پیونگ یانگ از سال ۲۰۱۷، پس از توقف خودخواسته برای پرتاب موشک‌های بالستیک هسته‌ای و قاره‌پیما بود.

در سال ۲۰۱۷، کره شمالی ۲۰ موشک بالستیک میان برد و قاره پیما پرتاب کرد. این امر واکنش شدید جامعه بین المللی از جمله ایالات متحده را برانگیخت و تحریم‌های شدیدی علیه پیونگ یانگ اعمال شد که تجارت خارجی این کشور را محدود کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای امنیت کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • پورموسوی:داور بازی با سپاهان شمالی است؛ شاید ذهنیت ایجاد شود
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی