Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دهه فجر فرصت مغتنمی برای بازگویی دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیش از چهار دهه استقرار نظام جمهوری اسلامی است تا خدمات وافر نظام و دولت در بخش‌های مختلف مرور و تبیین شود به‌ویژه آنکه این اقدامات و خدمات در شرایط سخت دشمنی‌ها، تحمیل جنگ، تحریم و کارشکنی‌های متعدد ارائه شده است.

یکی از اهداف انقلاب اسلامی که بارها از سوی امام خمینی (ره) مورد تاکید قرار گرفت، توجه به قشر محروم است و پس از رحلت ایشان نیز مقام معظم رهبری در همه رویکردها و اولویت‌هایی که برای قوای سه‌گانه تعیین کردند، محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن دستور کار اصلی مسوولان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو در چهار دهه گذشته برای رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار و توسعه اقتصادی آنها اقداماتی صورت گرفته هرچند در استانی مانند خراسان جنوبی، شاخص‌های توسعه‌ای و برخورداری مردم استان در بسیاری بخش‌ها از متوسط کشوری هم پایین‌تر است و باید برای ارتقای این شاخص‌ها تلاش مضاعف شود.

اما کمبودها و فاصله برخی استان‌ها با مناطق برخوردار کشور نباید باعث نادیده گرفتن خدمات وافر نظام جمهوری اسلامی شود که از آن به عنوان دستاوردهای انقلاب ۵۷ یاد می‌شود.

نکته‌ای که قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل به کشور در بیرجند به آن اشاره کرد و گفت: در موضوع آب آشامیدنی سالم در مناطق شهری و روستایی، راه‌های روستایی و فرعی، برق‌رسانی، تلفن و مخابرات، گازرسانی و سایر حوزه‌ها اقدامات زیادی انجام شده که ثمره انقلاب بوده است.

خدمات بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: این خدمات و آثاری که در مناطق مختلف برجا گذاشته با دوران قبل از انقلاب به‌ویژه در مناطق محروم اساسا قابل مقایسه نیست اما دشمن همچنان در حال سیاه‌نمایی است.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که با گذشت حدود ۱۷ سال از تاسیس استان خراسان جنوبی در کنار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی، چهره بسیاری از شهرها و روستاهای این استان تغییر کرده اگرچه ارتقای زیرساخت‌های منطقه و افزایش رفاه مردم همچنان در اولویت است.

زیرساخت‌هایی که هر کدام با صرف اعتبارات کلان ملی و استانی زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری‌های بعدی به‌ویژه از سوی بخش خصوصی شده است؛ با این وجود همچنان از خراسان جنوبی به عنوان استان کمتربرخوردار یا کمتر توسعه‌یافته یاد می‌شود.

این کم‌برخورداری در واقع محرومیت از برخی زیرساخت‌های توسعه و امکانات رفاهی به شمار می‌رود زیرا این استان پهناور سرشار از منابع طبیعی و مواهب خدادادی است که در صورت استفاده صحیح و ایجاد ارزش افزوده از آنها تبدیل به ثروت‌های عظیم برای استان و کشور می‌شوند.

افتتاح و کلنگ‌زنی هزار و ۵۲۲ پروژه با اعتبار و سرمایه‌گذاری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال نشانگر ادامه مسیر محرومیت‌زدایی و توسعه پایدار در شرایط جنگ اقتصادی است که البته در دولت مردمی با رویکردهای جدید و سازنده دنبال شده و در همین مدت ثمرات خوبی برای این استان به همراه داشته است.

بر همین اساس سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: سیاست و اولویت دولت سیزدهم بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است که این مهم در استان ما نیز در اولویت نخست قرار دارد.

علیرضا عباس‌زاده یکی از مهمترین مشکلات این استان را در حوزه زیرساختی و راه‌ها دانست و افزود: شاخص‌های توسعه‌ای و برخورداری مردم خراسان جنوبی در بسیاری از بخش‌ها هنوز از متوسط کشوری هم پایین‌تر است و باید برای ارتقای این شاخص‌ها تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی گفت: هر سال با افتتاح پروژه‌های مختلف در دهه فجر و سایر مناسبت‌ها شاهد ارتقای شاخص بهره‌مندی مردم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و سایر بخش‌ها هستیم و باید شاخص‌های توسعه خراسان جنوبی را در بخش‌های مختلف ارتقا ببخشیم تا شاهد اشتغال، درآمد پایدار و افزایش رفاه مردم در این منطقه باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در جریان مدیریت جامعه ناگزیر از شروع برخی پروژه‌ها هستیم ادامه داد: اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود و سپس به سمت آغاز پروژه‌های دیگر برویم یک سیاست کلی است اما یکسری نیازهای زیرساختی را نمی‌توان معطل کرد.

هزار و ۵۲۲ پروژه آماده افتتاح و کلنگ‌زنی

وی گفت: همزمان با دهه فجر امسال هزار و ۵۲۲ پروژه با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

عباس‌زاده افزود: از مجموع پروژه‌های دهه فجر هزار و ۲۸۴ مورد با هزینه‌کرد هشت هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های مختلف این استان به بهره‌برداری می‌رسد همچنین  عملیات اجرایی ۲۳۸ پروژه شهری و روستایی با پیش‌بینی اعتبار ۲ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان در سراسر استان آغاز می‌شود.

وی افتتاح گازرسانی به ۱۶۹ روستای استان را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و اظهار داشت: گازرسانی به ۱۳۵ واحد تولیدی و طرح‌های مسکن ملی و مسکن محرومان با اعتبار ۳۰۶ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌ها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از افتتاح ۱۳ واحد گلخانه با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان، واحد تولید انواع تولید پودر میکرونیزه بنتونیت فردوس با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان و کشتارگاه دام و شترمرغ خوسف با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیز آماده افتتاح رسمی است.

وی احداث و توسعه ۱۹ مدرسه با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان شامل ۷۶ کلاس درس، افتتاح ۴۹ پروژه عمران شهری با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در استان برشمرد.

عباس‌زاده گفت: ۱۰۵ پروژه مخابراتی فیبرنوری، همراه و سایر حوزه‌ها با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان، ۱۴۷ پروژه اجرای شبکه، تامین روشنایی، اصلاح شبکه، احداث پست برق با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

وی از افتتاح ۱۵ پروژه خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان نیز خبر داد و افزود: افتتاح ۱۳۱ پروژه عمران روستایی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان، ۲۸ پروژه توسعه اینترنت پرسرعت روستایی با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان و ۳۸ کیلومتر باند دوم با اعتبار ۱۲۶ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی است که همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افتتاح ۹ پروژه احداث، اصلاح و روکش آسفالت روستایی در استان با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان و افتتاح ۱۳ پروژه آبخیزداری، آبخوانداری و منابع طبیعی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های شاخص قابل افتتاح در خراسان جنوبی اعلام کرد.

وی گفت: آغاز عملیات اجرایی واحد تولید فروسیلیس و پست ۱۳۲ کیلوولت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اعتبار ۹۳۰ میلیارد تومان و عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان نیز برنامه‌ریزی شده است.

عباس‌زاده عنوان کرد: پروژه‌های دهه فجر در روستاها و شهرهای استان تقسیم شده و با حضور استاندار، معاونان و برخی مسوولان کشوری افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

افتتاح ۲ هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی   

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افتتاح هشت طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: ۶ طرح از این استان در سطح ملی به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس جرجانی واحد احیای مستقیم کارخانه فولاد قاینات با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر و واحد فرآوری معدن طلای شادان با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۴۰ نفر را از مهمترین طرح‌های ملی آماده افتتاح در این استان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: طرح احداث واحد فرآوری طلای هیرد با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر نیز طرح مهم استان در سطح ملی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، تولید پودر باریت و بنتونیت درین کاشان با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰ نفر، معدن هماتیت و مس سولفیدی مس اکسیر و بهره‌برداری از معدن منیزیت سپیدان را سه طرح دیگر خراسان جنوبی در سطح ملی عنوان کرد.

وی گفت: طرح تولید تینرهای نیتروسلولزی و تینرهای روغنی با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومان و اشتغال ۹ نفر یکی از طرح‌های استانی است که در طبس افتتاح خواهد شد.

جرجانی افزود: تولید فیلتر هوای خودرو با سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومان و اشتغال پنج نفر از دیگر طرح‌هایی است که به مناسبت دهه فجر در شهرستان فردوس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی استان در دهه فجر سال جاری در مجموع زمینه اشتغال مستقیم حدود ۸۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

۱۱۷ پروژه شاخص کشاورزی آماده بهره‌برداری 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: به مناسبت دهه فجر ۱۱۷ پروژه شاخص بخش کشاورزی استان با اعتبار هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

مهدی جعفری افزود: با بهره‌برداری این پروژه‌ها ۲۹۹ روستا با جمعیت ۱۵ هزار و ۴۶۷ خانوار در قالب ۹۷ هزار و ۲۷۶ نفر برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین از این محل ۳۰۵ فرصت شغلی ایجاد و سه هزار و ۹۱۹ فرصت شغلی نیز تثبیت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع کشاورزی با چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال، ایجاد ۱۷۹ فرصت شغلی و تثبیت ۹۱۹ فرصت شغلی انجام شده است.

وی تصریح کرد: از نظر مکانی نیز بیشترین تعداد پروژه و حجم سرمایه‌گذاری مربوط به شهرستان خوسف با ۱۰۸ فرصت ایجاد شده و ۷۹۱ تثبیت اشتغال است.

جعفری با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های دهه فجر با ۶۳ مورد مربوط به حوزه آب و خاک است گفت: دهه فجر فرصتی برای ارائه خدمات نظام جمهوری اسلامی بوده و رشد و بالندگی نظام را در سایه ارائه خدمات می‌بینیم که تبدیل به درخت قوی و تنومند شده و امروز رشیدتر و مقاوم‌تر از هر زمانی خودنمایی می‌کند.

گازرسانی به ۱۶۹ روستای دیگر 

شرکت گاز خراسان جنوبی هم دهه فجر امسال با دست پر آمده و به گفته مدیرعامل این شرکت گازرسانی به ۱۶۹ روستا به‌طور رسمی افتتاح می‌شود و ۳ هزار و ۴۷۸ خانوار در ۶ شهرستان استان از آن بهره‌مند می‌شوند.

سید محمود هاشمی افزود: ۲۴۳ میلیارد تومان برای گازرسانی این تعداد روستا هزینه شده است و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱۲ روستای استان نیز همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: با همت کارکنان شرکت گاز تا پایان سال ۱۴۰۰ و در ادامه نهضت گازرسانی در استان، تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی خراسان جنوبی از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: امسال گازرسانی به ۲۱۲ روستا را در تعهد داریم که بالاترین تعهد در سطح شرکت‌های گاز سراسر کشور است و خوشبختانه با تلاش انجام شده به ۲۳۲ روستا رسیده و امیدواریم این آمار تا پایان سال جاری افزایش یابد.

وی افزود: شهرستان‌های سرایان و فردوس به‌طور کامل از نعمت گاز برخوردار هستند و در حوزه روستایی این ۲ شهرستان هیج پروژه‌ای باقی نمانده است.

هاشمی تصریح کرد: تا هفته دولت سال آینده تمامی شهرستان‌های استان به‌صورت کامل از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: در مجموع دهه فجر امسال ۶۸۰ پروژه گازرسانی با هزینه ۳۸۵ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۲۳۳ پروژه نیز آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی درباره پروژه‌های قابل افتتاح گفت: بهره‌برداری از خط انتقال بشرویه به دیهوک با هزینه اجرایی ۷۲ میلیارد تومان از پروژه‌های دهه فجر است که با اجرایی شدن آن شهر دیهوک نیز به شبکه سراسری گاز می‌پیوندد.

وی افزود: در حوزه صنعت هم گازرسانی به ۱۳۹ واحد صنعتی با هزینه ۴۵ میلیارد تومان از برنامه‌های دهه فجر امسال است.

هاشمی با اشاره به پروژه‌هایی که در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود افزود: گازرسانی به ۱۱۲ روستا و ۸۶ واحد صنعتی در استان از جمله پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آنها در دهه فجر آغاز خواهد شد.

وی گفت: سه پروژه زیرساختی در مسیر خوسف به ماژان، مسیر دوست‌آباد به سرایان و خط تقویتی شوسف - نهبندان نیز کلنگ‌زنی می‌شود که در استمرار گازرسانی نقش حیاتی دارد.

آبرسانی پایدار به عشایر 

در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت ۷۲ هزار نفری عشایر خراسان جنوبی در چهار شهرستان‌ مرزی و ۲۰ درصد دیگر در حوزه کویری استان مستقر هستند که در مجموع عشایر خراسان جنوبی ۳۵ درصد مواد پروتئینی استان را تامین می‌کنند.

همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲ پروژه با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای عشایر این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به دلیل خشکسالی‌های اخیر بیشتر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر در حوزه‌های عمرانی به‌ویژه آبرسانی پایدار به محلات عشایری، حفر چاه برداشت آب، مرمت و بهسازی قنوات و آب انبارها، چاه‌های مالداری و نصب تلمبه‌های بادی است.

بنابر اعلام مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی فاز نخست طرح آبرسانی به محلات عشایری چاه مسافر شهرستان طبس با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال تکمیل شد و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی عصمتی‌پور گفت: پروژه حفر چاه برداشت آب در محله عشایری درح سربیشه با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، مرمت و بازسازی ۲ حلقه چاه مالداری در محلات عشایری نهبندان با اعتبار یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، اجرای شبکه آبرسانی به محله عشایری محمدلاله با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و بهسازی چاه و آبرسانی به محله عشایری چاه حیدر در سربیشه نیز با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال از مهمترین پروژه‌های افتتاحی است.

ساخت ۲۱ هزار متر مربع فضای ورزشی جدید

حوزه ورزش استان نیز از طرح‌های عمرانی دهه فجر بی‌نصیب نماند و به گفته مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بهره‌برداری از ۱۴ پروژه در دهه فجر امسال ۲۱ هزار متر مربع به فضای ورزشی این استان افزوده می‌شود.

حسن عزیزی افزود: این تعداد پروژه شامل ۱۳ زمین چمن مصنوعی و بهسازی یک باب استخر است که با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان احداث شده‌اند.

وی با بیان اینکه استخر شنای امید قاین در سال جاری مرمت و بازسازی شد اظهار داشت: ۱۳ پروژه زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال نیز در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری ۵۰۰ عنوان برنامه کمیته ورزش و جوانان ستاد استانی دهه فجر خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۶ عنوان برنامه با همکاری ۳۶ دستگاه اجرایی زیر مجموعه، ۲۷۶ عنوان توسط اداره کل ورزش و جوانان و ۱۵۰ عنوان برنامه توسط ادارات ورزش و جوانان در شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

وی درباره سرانه فضای ورزشی در خراسان جنوبی اظهار داشت: سرانه ورزشی خراسان جنوبی ۵۱ سانتیمتر مربع است و سرانه فعلی ورزشی در کشور ۹۵ سانتیمتر مربع است که مقایسه این ارقام نشان از عقب ماندگی زیاد استان در این حوزه است.

عزیزی افزود: در خراسان جنوبی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زیرساخت ورزشی مشخصی نداشتیم اما در حال حاضر شاهد فعالیت ۳۵ سالن چندمنظوره، ۳۶۸ باب خانه ورزش روستایی و فعالیت ۳۰۰ باب فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در استان خراسان جنوبی هستیم.

سهم روستاها از افتتاح و کلنگ‌زنی

حدود ۴۱ درصد جمعیت خراسان جنوبی در روستاها سکونت دارند و بخش قابل توجهی از طرح‌های عمرانی دهه فجر در این استان مربوط به مناطق روستایی است که نشان از توجه ویژه نظام و دولت به توسعه روستایی دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی از ۱۲۱ پروژه روستایی نام برد که با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۳۰۴ میلیون تومان آماده افتتاح در دهه فجر است.

عالیه خواجوی افزود: این پروژه‌ها که ۵۹ هزار و ۵۷۶ نفر در روستاهای استان از مزایای آنها بهره‌مند می‌شوند، در سرفصل‌های بهسازی معابر (جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت)، جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی، اجرای دیوار حفاظتی، تکمیل ساختمان پایگاه آتش‌نشانی، توسعه پارک‌ها و فضای سبز و بهسازی و ساماندهی آرامستان‌هاست.

وی اظهار داشت: تعداد کل پروژه‌های افتتاح شده با مشارکت دهیاری‌ها در سال جاری ۳۰۸ پروژه با اعتبار بیش از ۳۶ میلیارد و ۹۸۹ میلیون تومان بوده که در روستاها اجرا شده است.

علاوه بر پروژه‌های عمرانی، خدماتی و اقتصادی در دهه فجر برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی نیز توسط دستگاه‌های اجرایی در روستاها و شهرها برگزار می‌شود.

۴ هزار و ۲۹۰ برنامه در دهه فجر ۱۴۰۰ اجرا می‌شود

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: ۴ هزار و ۲۹۰ برنامه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و عمرانی ویژه دهه فجر در این استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام احمد ملایی افزود: با شکل‌گیری ستاد دهه فجر استان در آذر امسال، ۲۴ کمیته تخصصی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های دهه فجر در این ستاد تشکیل شده است.

وی پوشش برنامه‌ها و مناسبت‌ها و تولید برنامه توسط کمیته اطلاع‌رسانی، برپایی جشن‌های مردمی در فرهنگسرای بیرجند، اجرای برنامه جهاد تبیین در دستگاه‌های اجرایی، برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، اجرای جشنواره فیلم فجر، اعطای تسهیلات، اعزام مبلغ و برگزاری نشست‌های بصیرتی را از دیگر برنامه‌ها به همت کمیته‌های ۲۴ گانه ستاد دهه فجر خراسان جنوبی ذکر کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: ۳۷۵ برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر در سراسر استان برگزار می‌شود.

محمود رمضانی با اشاره به برنامه‌های کمیته تخصصی فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی از ارسال ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر "رستاخیز شن‌ها " خبر داد و افزود: اختتامیه این جشنواره ۱۷ بهمن به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۶ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود که در این راستا برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی با حضور اساتید کشوری از هفتم بهمن آغاز شد و تا ۱۴ بهمن ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از این آثار در محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود بازدید کنند.

وی برپایی ۱۱ شب شعر فجر، اجرای تئاتر در بیرجند و سایر شهرستان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان هنر و رسانه، دیدار با خانواده شهدا با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و برپایی نمایشگاه عکس، کتاب و هنرهای تجسمی در استان را از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر در استان برشمرد.

برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با شعار محوری "جشن ملی ۱۴۰۰" از ۱۲ بهمن همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

برچسب‌ها واحد تولیدی انقلاب اسلامی ایران طرح های عمرانی گاز رسانی خراسان جنوبی توسعه روستایی اعتبارات دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی انقلاب اسلامی ایران طرح های عمرانی واحد تولیدی انقلاب اسلامی ایران طرح های عمرانی گاز رسانی خراسان جنوبی توسعه روستایی اعتبارات دهه فجر سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی میلیارد تومان و اشتغال بهره برداری می رسد استان خراسان جنوبی پروژه های دهه فجر میلیارد تومان میلیارد تومان دیگر پروژه ها خراسان جنوبی خراسان جنوبی هم خراسان جنوبی خراسان جنوبی خراسان جنوبی پروژه با اعتبار سرمایه گذاری عملیات اجرایی انقلاب اسلامی دهه فجر امسال ورزش و جوانان برگزار می شود آماده افتتاح میلیارد ریال ستاد دهه فجر قابل افتتاح میلیون ریال رییس سازمان آغاز می شود دهه فجر فضای ورزشی واحد تولید شهرستان ها دهه فجر دهه فجر برنامه ها عباس زاده فرصت شغلی کلنگ زنی بهره مند خواهد شد سال جاری شرکت گاز حوزه ها شاخص ها ۲ هزار بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان با انتقاد از ترسیم زمان‌بندی نامشخص برای اتمام پروژه شهربازی این شهر گفت: بی‌برنامگی شهرداری در این پروژه سبب تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان شده است.

محمدرضا عجم، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: کم‌کاری‌ها و معطلی‌ها در انجام تعهدات سبب شده تا شهرداری گرگان تاکنون متحمل خسارت ۲۰۰ میلیاردی تعدیل در پروژه شهربازی مدرن شود که بخش اصلی این خسران ناشی از بی برنامگی رخ داده است.

وی ادامه داد: مردم چقدر این بی برنامگی‌ها را تحمل کنند تا الان در چند نوبت وعده اتمام و بهره برداری از این پروزه را به شهروندان داده اند که هیچ‌یک رنگ واقعیت به خود نگرفت.

عجم به بخشی از خلف وعده‌های مدیران شهرداری اشاره کرد و گفت: از چند ماه قبل وعده راه‌اندازی اتوبوس دو طبقه گردشگری را داده اند؛ ابتدا قرار بود در ۲۲ بهمن شاهد تحویل و آغاز به کار این اتوبوس باشیم؛ سپس به عید نوروز موکول شد، ولی هنوز این اتوبوس تحویل نشده است.

عجم گفت: از چند ماه قبل، وعده بهسازی و مرمت قلعه خندان داده شد و خیلی از شهروندان در انتظار بودند تا این بنای ارزشمند شهری ساماندهی و مورد استفاده گردشگران و بومیان قرار بگیرد که این امر هم محقق نشد.

عضو شورای شهر گرگان گفت: قرار بر کف سازی و دیواره سازی در بافت تاریخی و قدیم شهر گرگان بود که تاکنون از زمان پایان این فرآیند خبری نیست.


عجم گفت: هر چند با همت کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر توفیقاتی حاصل شده است، اما نبود برنامه به شهر آسیب زده است، مسئله محوری و برنامه محوری در مدیریت شهری به چشم‌های خورد.


وی گفت: در اواخر سال گذشته لایحه‌ای با عنوان واگذاری اتوبوس‌های شهرداری به بخش‌خصوصی به صحن پارلمان شهری ارائه شد که با تلاش اعضای شورا این فرآیند متوقف شد.


وی ادامه داد: در صورت واگذاری اتوبوس‌های شهرداری به بخش خصوصی شهرداری گرگان چند صد میلیارد تومان متضرر می‌شد که با درایت نمایندگان مردم در شورای شهر گرگان جلوی این خسارت بزرگ گرفته شد.

عجم به ضرورت ترسیم منابع پایدار در آمدی برای شهرداری گرگان گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد‌های شهرداری از محل صدور پروانه و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ تامین می‌شود که باید در این خصوص چاره اندیشی کنیم.

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن